De beweegbare achtervleugel (DRS)

Gestart door Enzo, 17 januari 2011 - 20:44:13

« vorige - volgende »

Is de beweegbare achtervleugel een goed idee?

Ja, want het gaat het inhalen bevorderen
Nee, want als iedereen het gebruikt gaan ze allemaal weer even hard
Ja, hoe meer snufjes hoe beter
Nee, want het leidt de coureur alleen maar af en gaat ten koste van het racen
Kweenie, want ik heb geen eigen mening

robbert

Citaat van: Arthur op 20 maart 2013 - 20:24:38
Citaat van: Kootje op 20 maart 2013 - 20:13:58
Op sommige banen vind ik het wel 'n toegevoegde waarde hebben. Op Monza bijvoorbeeld werd amper ingehaald, of 'n poging daartoe gedaan. Met de komst van DRS is dat veranderd. Nu zie je wel dat er pogingen ondernomen worden, maar makkelijk is het nog steeds niet. In Maleisie of China daarentegen voegt DRS imo niets toe, maakt het eerder iets stuk. De lokatie van de zone(s) aldaar maakt dat inhalen 'n lachertje wordt. Ik had gehoopt dat de FIA dit na seizoen 1 met DRS wel in zou zien en in zou grijpen door A: DRS op sommige circuits af te schaffen, of B: de lokatie van de zone te wijzigen. Maar helaas, de FIA heeft in al haar wijsheid besloten dat er niets mis is met de lokaties, hooguit de lengte van. ::)

Het bevordert het inhalen maar wel op een gekunstelde manier die niets met racen te maken heeft. Ik zou ook even wachten met inhalen tot de DRS-zone. Zou ik eerder inhalen dan word ik waarschijnlijk door die DRS zelf weer ingehaald..... >:(
Van mij mag het helemaal weg. Zorg ervoor dat slipstreaming weer mogelijk is en dan krijg je weer inhaalacties als gevolg van racen!

ja ofwel treintje rijden

Jehoentelaar

Van treintjes hoeft geen sprake te zijn als de juiste aerodynamische regels in de praktijk worden gebracht.

Kootje

Citaat van: Arthur op 20 maart 2013 - 20:24:38
Het bevordert het inhalen maar wel op een gekunstelde manier die niets met racen te maken heeft.

Niet helemaal mee eens. Er zijn raceklasses genoeg waar met push-to-pass, of powerbuttons wordt gewerkt. Ook strafgewichten na het behalen van 'n succes, reversed grids ed zijn gekunsteld, maar horen nu eenmaal bij de sport. DRS is niets anders daarin, dus wat mij betreft geen probleem.


CitaatIk zou ook even wachten met inhalen tot de DRS-zone. Zou ik eerder inhalen dan word ik waarschijnlijk door die DRS zelf weer ingehaald..... >:(

Die kans bestaat ja, sommige coureurs zullen idd zo denken. Gelukkig zijn er ook nog gasten als bv Hamilton die ten alle tijden voor het gaatje gaan zodra ze die zien. Maar goed .... zelfs het wachten met inhalen tot in de zone vind ik nog niet zo problematisch. Zolang het maar geen simpeltjes voorbij rijden wordt. Enige probleem met DRS wat mij betreft is de lokatie van veel zones. Zoals al eerder gezegd kan ik er met m'n pet niet bij waarom men 'n DRS zone neerlegt, daar waar altijd al, al dan niet succesvolle, inhaalacties gemaakt werden. Wat heeft het voor zin om op het langste rechte stuk vd kalender (China) 'n DRS zone neer te leggen, terwijl dit stuk sowieso al lang genoeg was om iemand voorbij te rijden?


CitaatVan mij mag het helemaal weg. Zorg ervoor dat slipstreaming weer mogelijk is en dan krijg je weer inhaalacties als gevolg van racen!

Dat is weer 'n heel ander verhaal natuurlijk. Dat zou ik ook liever hebben. Maar zolang dat niet het geval is, vind ik DRS 'n prima, maar te vaak fout aangepakte, toevoeging aan de show die ook wel Formule 1 genoemd wordt.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 20:32:24
Van treintjes hoeft geen sprake te zijn als de juiste aerodynamische regels in de praktijk worden gebracht.

Precies, sloop die diffuser er uit zodat slipstreaming weer mogelijk wordt [of zit ik er naast] en dan kan die DRS ook weg. Dan besparen we direct een bom centen!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Citaat van: Kootje op 20 maart 2013 - 21:04:57
Citaat van: Arthur op 20 maart 2013 - 20:24:38
Het bevordert het inhalen maar wel op een gekunstelde manier die niets met racen te maken heeft.

Niet helemaal mee eens. Er zijn raceklasses genoeg waar met push-to-pass, of powerbuttons wordt gewerkt. Ook strafgewichten na het behalen van 'n succes, reversed grids ed zijn gekunsteld, maar horen nu eenmaal bij de sport. DRS is niets anders daarin, dus wat mij betreft geen probleem.


CitaatIk zou ook even wachten met inhalen tot de DRS-zone. Zou ik eerder inhalen dan word ik waarschijnlijk door die DRS zelf weer ingehaald..... >:(

Die kans bestaat ja, sommige coureurs zullen idd zo denken. Gelukkig zijn er ook nog gasten als bv Hamilton die ten alle tijden voor het gaatje gaan zodra ze die zien. Maar goed .... zelfs het wachten met inhalen tot in de zone vind ik nog niet zo problematisch. Zolang het maar geen simpeltjes voorbij rijden wordt. Enige probleem met DRS wat mij betreft is de lokatie van veel zones. Zoals al eerder gezegd kan ik er met m'n pet niet bij waarom men 'n DRS zone neerlegt, daar waar altijd al, al dan niet succesvolle, inhaalacties gemaakt werden. Wat heeft het voor zin om op het langste rechte stuk vd kalender (China) 'n DRS zone neer te leggen, terwijl dit stuk sowieso al lang genoeg was om iemand voorbij te rijden?


CitaatVan mij mag het helemaal weg. Zorg ervoor dat slipstreaming weer mogelijk is en dan krijg je weer inhaalacties als gevolg van racen!

Dat is weer 'n heel ander verhaal natuurlijk. Dat zou ik ook liever hebben. Maar zolang dat niet het geval is, vind ik DRS 'n prima, maar te vaak fout aangepakte, toevoeging aan de show die ook wel Formule 1 genoemd wordt.

Ook zoiets [en minstens zo erg als die banden] strafgewicht. Enkel en alleen om het gekunsteld spannend te maken. En P2 is minder gewicht... en dus [je raadt het al] :(
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Gerard

Tja... DRS.. Eigenlijk is het gewoon niets meer dam symptoombestrijding.... Het eigenlijke probleem, de luchtstroom achter de auto waardoor de 'volger' niet dicht op zn voorligger kan rijden, wordt niet aangepakt.....

Arthur

Citaat van: Gerard op 20 maart 2013 - 21:34:09
Tja... DRS.. Eigenlijk is het gewoon niets meer dam symptoombestrijding.... Het eigenlijke probleem, de luchtstroom achter de auto waardoor de 'volger' niet dicht op zn voorligger kan rijden, wordt niet aangepakt.....

Juist! Men bestrijdt de kwaal met een andere kwaal die weer tot een heel andere kwaal leidt  :D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel


Franky R.

Citaat van: Gerard op 20 maart 2013 - 21:34:09
Tja... DRS.. Eigenlijk is het gewoon niets meer dam symptoombestrijding.... Het eigenlijke probleem, de luchtstroom achter de auto waardoor de 'volger' niet dicht op zn voorligger kan rijden, wordt niet aangepakt.....
Ofschoon de DRS het eea 'spannend' maakt, heb ik altijd gezegd dat coureurs als Hamilton en vooral Kobayashi slachtoffers waren van die DRS. Kijk de races maar terug. Kamui met zijn geslaagde kamikaze-inhaalmanoeuvres, en dan moest de achterligger strijden om die plek terug te krijgen.


Sinds de DRS heb ik de Japanner dat minder vaak zien doen. :-[




0634

Naja, van dat probleem is hij in ieder geval verlost.

Arthur

Citaat van: Franky R. op 20 maart 2013 - 21:52:47
Citaat van: Gerard op 20 maart 2013 - 21:34:09
Tja... DRS.. Eigenlijk is het gewoon niets meer dam symptoombestrijding.... Het eigenlijke probleem, de luchtstroom achter de auto waardoor de 'volger' niet dicht op zn voorligger kan rijden, wordt niet aangepakt.....
Ofschoon de DRS het eea 'spannend' maakt, heb ik altijd gezegd dat coureurs als Hamilton en vooral Kobayashi slachtoffers waren van die DRS. Kijk de races maar terug. Kamui met zijn geslaagde kamikaze-inhaalmanoeuvres, en dan moest de achterligger strijden om die plek terug te krijgen.


Sinds de DRS heb ik de Japanner dat minder vaak zien doen. :-[

En haal die stuurbekrachtiging er ook maar af net zoals andere hulpjes. Formule 1 moet niet makkelijk zijn en rookies moeten eerst leren en ervaren!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Stuurbekrachtiging eraf? Wat is daar in vredesnaam het voordeel van?

Franky R.

Citaat van: Arthur op 20 maart 2013 - 22:10:27
Citaat van: Franky R. op 20 maart 2013 - 21:52:47
Citaat van: Gerard op 20 maart 2013 - 21:34:09
Tja... DRS.. Eigenlijk is het gewoon niets meer dam symptoombestrijding.... Het eigenlijke probleem, de luchtstroom achter de auto waardoor de 'volger' niet dicht op zn voorligger kan rijden, wordt niet aangepakt.....
Ofschoon de DRS het eea 'spannend' maakt, heb ik altijd gezegd dat coureurs als Hamilton en vooral Kobayashi slachtoffers waren van die DRS. Kijk de races maar terug. Kamui met zijn geslaagde kamikaze-inhaalmanoeuvres, en dan moest de achterligger strijden om die plek terug te krijgen.


Sinds de DRS heb ik de Japanner dat minder vaak zien doen. :-[

En haal die stuurbekrachtiging er ook maar af net zoals andere hulpjes. Formule 1 moet niet makkelijk zijn en rookies moeten eerst leren en ervaren!!


Tja, dan moeten die rookies wel kunnen testen en laat dat tegenwoordig niet het geval zijn... :(

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 20 maart 2013 - 22:12:22
Stuurbekrachtiging eraf? Wat is daar in vredesnaam het voordeel van?
Denk dat we dat inderdaad niet moeten hebben. Ik weet niet in welke mate stuurbekrachtiging het sturen lichter maakt, maar het kan wel tot problemen leiden in langere races.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 22:19:31
Citaat van: Jeroen op 20 maart 2013 - 22:12:22
Stuurbekrachtiging eraf? Wat is daar in vredesnaam het voordeel van?
Denk dat we dat inderdaad niet moeten hebben. Ik weet niet in welke mate stuurbekrachtiging het sturen lichter maakt, maar het kan wel tot problemen leiden in langere races.

Het moet toch geen racegame worden? Natuurlijk mag het fysiek zwaar zijn. Eens hebben ze toch ook zonder gereden? En in combinatie met die [flut]banden hoeven ze toch niet meer maximaal te rijden dus kan dat op die manier mooi gecompenseerd worden. Coureurs mogen best [heel] moe worden van zo'n race...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel