De beweegbare achtervleugel (DRS)

Gestart door Enzo, 17 januari 2011 - 20:44:13

« vorige - volgende »

Is de beweegbare achtervleugel een goed idee?

Ja, want het gaat het inhalen bevorderen
Nee, want als iedereen het gebruikt gaan ze allemaal weer even hard
Ja, hoe meer snufjes hoe beter
Nee, want het leidt de coureur alleen maar af en gaat ten koste van het racen
Kweenie, want ik heb geen eigen mening

Jehoentelaar

Ik las dat Sepang ook twee DRS-zones krijgt. Niet geheel verrassend zijn dat de twee lange rechte stukken. Het detectiepunt zou tussen bochten 12 en 13 liggen. Wat mij betreft is een tweede zone overbodig, aangezien de combinatie van de rechte stukken en de krappe eerste bochtencombinatie al voor genoeg actie zorgt.

Gerard

The detection line for Zone 1 has been placed between Turns 12 and 13, with DRS usage permitted along the penultimate straight. The second zone, preceded by its Turn 15 detection point, runs from the beginning to the end of the start-finish straight. het hele rechte stuk??? Mmmm weet niet of ik daar blij mee ben...

Jehoentelaar

Dat is bij elkaar veel meer dan een kilometer aan DRS-zone, dus je moet echt op 0.999s achterstand zitten om het niet te halen. Bizar. Je kan prima af met alleen een DRS-zone in het eerste stuk, laat de heren het maar uitvechten in het tweede.

Then again, als het straks weer met bakken naar beneden komt zullen ze het toch wel weer uitschakelen.

Gerard

hahaha ja dat is waar Jehoentelaar
Achter de SC mag hety niet gebrikt worden ;)



Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 19 maart 2013 - 22:07:51
Dat is bij elkaar veel meer dan een kilometer aan DRS-zone, dus je moet echt op 0.999s achterstand zitten om het niet te halen. Bizar. Je kan prima af met alleen een DRS-zone in het eerste stuk, laat de heren het maar uitvechten in het tweede.

Then again, als het straks weer met bakken naar beneden komt zullen ze het toch wel weer uitschakelen.
maar er zijn 2 detectiepunten, dat wil zeggen dat er op het 2e DRS stuk weer gecounterd kan worden.

Kootje

Echt ..... zo fout dit. Sinds de invoering van DRS-zone 1, wordt er niet meer ingehaald in de hairpin, maar iedereen wacht gewoon tot start/finish waar men de concurentie niet in hoeft te halen maar gewoon voorbij kan rijden. Om dit nu tegen te gaan gooien we er maar 'n extra DRS-zone tegenaan, waardoor we nu het fenomeen gaan krijgen dat coureur A coureur B voorbij rijdt vóór de hairpin, om vervolgens diezelfde coureur B weer voorbij te laten op start/finish. Dit terwijl er zowel bij de hairpin en bocht 1 al gelegenheid genoeg was om in te halen, of in ieder geval 'n poging daartoe te wagen. Schaf DRS gewoon af op circuits die het niet nodig hebben, of leg het op 'n punt waar voorheen niet ingehaald werd om zo 'n mogelijkheid te creeeren. Let wel .... 'n mogelijkheid. Iemand voorbij rijden kan iedereen, inhalen moet wel 'n kunst blijven. Ook met hulpmiddelen.

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 20 maart 2013 - 16:23:20
Echt ..... zo fout dit. Sinds de invoering van DRS-zone 1, wordt er niet meer ingehaald in de hairpin, maar iedereen wacht gewoon tot start/finish waar men de concurentie niet in hoeft te halen maar gewoon voorbij kan rijden. Om dit nu tegen te gaan gooien we er maar 'n extra DRS-zone tegenaan, waardoor we nu het fenomeen gaan krijgen dat coureur A coureur B voorbij rijdt vóór de hairpin, om vervolgens diezelfde coureur B weer voorbij te laten op start/finish. Dit terwijl er zowel bij de hairpin en bocht 1 al gelegenheid genoeg was om in te halen, of in ieder geval 'n poging daartoe te wagen. Schaf DRS gewoon af op circuits die het niet nodig hebben, of leg het op 'n punt waar voorheen niet ingehaald werd om zo 'n mogelijkheid te creeeren. Let wel .... 'n mogelijkheid. Iemand voorbij rijden kan iedereen, inhalen moet wel 'n kunst blijven. Ook met hulpmiddelen.
Als coureur A slim is wacht ie tot de 2e DRS zone ;) uiteindelijk veranderd er dan niet veel tov 1 DRS zone. Maar ben het met je eens hoor, DRS moet nooit ingezet worden op punten waar inhalen sowieso al goed mogelijk is.

Kootje

#187
Citaat van: Iceman2012Als coureur A slim is wacht ie tot de 2e DRS zone uiteindelijk veranderd er dan niet veel tov 1 DRS zone.

Das idd ook nog 'n mogelijkheid.



CitaatMaar ben het met je eens hoor, DRS moet nooit ingezet worden op punten waar inhalen sowieso al goed mogelijk is.

Nee precies. Als je dan toch zo nodig op elk circuit DRS wil gebruiken, waarom dan niet op 'n punt waar het nu nét niet mogelijk is om in te halen?

Gerard

Kan het niet anders dan eens zijn met jullie Kootje en Iceman2012


Tussen bocht 8 en 9 is een uitstekende gelegenheid om een extra inhaal mogelijkheid te genereren
Maar ook zonder DRS hebben we hier hele mooie races gezien, dus ...

[verwijderd door de beheerder]

Jehoentelaar

Citaat van: Iceman2012 op 20 maart 2013 - 15:29:28
Citaat van: Jehoentelaar op 19 maart 2013 - 22:07:51
Dat is bij elkaar veel meer dan een kilometer aan DRS-zone, dus je moet echt op 0.999s achterstand zitten om het niet te halen. Bizar. Je kan prima af met alleen een DRS-zone in het eerste stuk, laat de heren het maar uitvechten in het tweede.

Then again, als het straks weer met bakken naar beneden komt zullen ze het toch wel weer uitschakelen.
maar er zijn 2 detectiepunten, dat wil zeggen dat er op het 2e DRS stuk weer gecounterd kan worden.
Hmm inderdaad, dat verandert de zaak.

Kootje

Citaat van: Gerard op 20 maart 2013 - 16:55:09
Kan het niet anders dan eens zijn met jullie Kootje en Iceman2012


Tussen bocht 8 en 9 is een uitstekende gelegenheid om een extra inhaal mogelijkheid te genereren
Maar ook zonder DRS hebben we hier hele mooie races gezien, dus ...

Ik zat zelf meer aan het stuk tussen bocht 2 en 4 te denken. Bocht 3 moet, zeker voor de waaghalzen, te doen zijn met open DRS en bocht 4 is langzaam en breed genoeg om 'n actie te wagen. Nu komen ze daar meestal net te kort voor, dus DRS zou dan net dat extra steuntje in de rug kunnen zijn. ::) Ik denk zelf dat het stukje tussen bocht 8 en 9 wat aan de korte kant is om 'n DRS-zone neer te leggen, maar wie weet .... ???


Sabai

Citaat van: Kootje op 20 maart 2013 - 17:09:40
Citaat van: Gerard op 20 maart 2013 - 16:55:09
Kan het niet anders dan eens zijn met jullie Kootje en Iceman2012


Tussen bocht 8 en 9 is een uitstekende gelegenheid om een extra inhaal mogelijkheid te genereren
Maar ook zonder DRS hebben we hier hele mooie races gezien, dus ...

Ik zat zelf meer aan het stuk tussen bocht 2 en 4 te denken. Bocht 3 moet, zeker voor de waaghalzen, te doen zijn met open DRS en bocht 4 is langzaam en breed genoeg om 'n actie te wagen. Nu komen ze daar meestal net te kort voor, dus DRS zou dan net dat extra steuntje in de rug kunnen zijn. ::) Ik denk zelf dat het stukje tussen bocht 8 en 9 wat aan de korte kant is om 'n DRS-zone neer te leggen, maar wie weet .... ???

Tussen bocht 2 en 4 lijkt mij ook een meer geschikte plek voor de DRS zone.Daar zal het niet zo eenvoudig zijn om voorbij te rijden ipv op het rechte stuk. 

Arthur

Ik vind DRS helemaal niets maar dan ook helemaal niets met racen te maken hebben. Het is niets meer dan een stevig snelheidsverschil waar niets tegen te doen valt. [MSC heeft in Hongarije eens geprobeerd Barrichello van zich af te houden maar dat was geen succes.... Of was er toen geen sprake van DRS...]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

#193
Op sommige banen vind ik het wel 'n toegevoegde waarde hebben. Op Monza bijvoorbeeld werd amper ingehaald, of 'n poging daartoe gedaan. Met de komst van DRS is dat veranderd. Nu zie je wel dat er pogingen ondernomen worden, maar makkelijk is het nog steeds niet. In Maleisie of China daarentegen voegt DRS imo niets toe, maakt het eerder iets stuk. De lokatie van de zone(s) aldaar maakt dat inhalen 'n lachertje wordt. Ik had gehoopt dat de FIA dit na seizoen 1 met DRS wel in zou zien en in zou grijpen door A: DRS op sommige circuits af te schaffen, of B: de lokatie van de zone te wijzigen. Maar helaas, de FIA heeft in al haar wijsheid besloten dat er niets mis is met de lokaties, hooguit de lengte van. ::)

Arthur

Citaat van: Kootje op 20 maart 2013 - 20:13:58
Op sommige banen vind ik het wel 'n toegevoegde waarde hebben. Op Monza bijvoorbeeld werd amper ingehaald, of 'n poging daartoe gedaan. Met de komst van DRS is dat veranderd. Nu zie je wel dat er pogingen ondernomen worden, maar makkelijk is het nog steeds niet. In Maleisie of China daarentegen voegt DRS imo niets toe, maakt het eerder iets stuk. De lokatie van de zone(s) aldaar maakt dat inhalen 'n lachertje wordt. Ik had gehoopt dat de FIA dit na seizoen 1 met DRS wel in zou zien en in zou grijpen door A: DRS op sommige circuits af te schaffen, of B: de lokatie van de zone te wijzigen. Maar helaas, de FIA heeft in al haar wijsheid besloten dat er niets mis is met de lokaties, hooguit de lengte van. ::)

Het bevordert het inhalen maar wel op een gekunstelde manier die niets met racen te maken heeft. Ik zou ook even wachten met inhalen tot de DRS-zone. Zou ik eerder inhalen dan word ik waarschijnlijk door die DRS zelf weer ingehaald..... >:(
Van mij mag het helemaal weg. Zorg ervoor dat slipstreaming weer mogelijk is en dan krijg je weer inhaalacties als gevolg van racen!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel