De beweegbare achtervleugel (DRS)

Gestart door Enzo, 17 januari 2011 - 20:44:13

« vorige - volgende »

Is de beweegbare achtervleugel een goed idee?

Ja, want het gaat het inhalen bevorderen
Nee, want als iedereen het gebruikt gaan ze allemaal weer even hard
Ja, hoe meer snufjes hoe beter
Nee, want het leidt de coureur alleen maar af en gaat ten koste van het racen
Kweenie, want ik heb geen eigen mening

monaco2011

Citaat van: Wizard op 29 augustus 2011 - 20:34:36
Citaat van: monaco2011 op 29 augustus 2011 - 18:14:53
Citaat van: Wizard op 29 augustus 2011 - 18:05:06
DRS-zone zal voor de Variante Ascari komen te liggen of net er na.
en op start/finish

Edit: en de andere tussen Lesmo en Variante Ascari (volgens autosport.com)

Dat zeg ik. ;)
nou, niet echt als je t mij vraagt. Dit leek me wel een welkome aanvulling.

Enzo



Foto is van de Mercedes achtervleugel voor Monza, opvallend smal imo... :o
Het effect van DRS is dan wel een stuk kleiner.

Kootje

Verrassend.

Ik had verwacht dat ze nu vanwege DRS voor 'n iets grotere flap zouden kiezen, zodat ze in de bochten wat meer downforce zouden hebben.  ???

Enzo

Wat vonden jullie eigenlijk van DRS op Monza?
Hoorde veel over dat het niet nodig is op Monza en dat twee zones teveel zou zijn, of dat er te makkelijk ingehaald zou worden.
Viel wel mee toch?  :)

0634


Gerard

Voor Lewis was het zelfs nog tekort en waren 2 zones nog te weinig ;D

T.Nuvolari

Monza was perfect, inhalen met DRS was niet 'te' gemakkelijk. De aerodynamica voor deze race maakte het sowieso al iets minder een voordeel dan anders volgens mij.

Kootje

Perfect !!!

Niets meer aan veranderen.  ;)

Jozef

Zone voor Ascari was nutteloos omdat het daar zo smal is dat je er sowieso bijna niet kunt inhalen. Maar goed, zeer deed het ook niet dat die zone er lag. De zone op start/finish was wel perfect.

Ik denk wel dat een aantal teams (McLaren en Red Bull) dit jaar hun gear ratio's verkeerd gekozen hebben met het oog op de race, misschien als ze dat niet meer doen volgend jaar dat zij dan nog wel gemakkelijker gaan inhalen.

Kootje

Citaat van: Jozef op 14 september 2011 - 21:51:13
Zone voor Ascari was nutteloos omdat het daar zo smal is dat je er sowieso bijna niet kunt inhalen. 

Juist daarom was de DRS zone daar van waarde.
Normaal gesproken werd inhalen daar, vanwege de smalle baan, sowieso niet eens geprobeerd.
Nu met DRS, werden er wel, al dan niet geslaagde, pogingen ondernomen.
En dat is precies zoals ik DRS graag zie.
Dat je net dat kleine beetje extra hebt, zodat je wel 'n poging kunt doen.

Forza F1

Citaat van: Jozef op 14 september 2011 - 21:51:13
Ik denk wel dat een aantal teams (McLaren en Red Bull) dit jaar hun gear ratio's verkeerd gekozen hebben met het oog op de race, misschien als ze dat niet meer doen volgend jaar dat zij dan nog wel gemakkelijker gaan inhalen.

Hoezo? Ik vond juist dat Vettel ze perfect gekozen heeft! Die short shift werkte perfect...
Zelfs bij het uitkomen van de parabolica kon hij hierdoor snel afstand nemen van Alonso... die wel een hogere topsnelheid had op het rechte stuk, maar er weinig aan had omdat ie de slipstream misliep!  :)

McLaren heeft de gear ratio's wel ontzettend slecht gekozen...

Jozef

Dat zijn wel opmerkelijke uitspraken aangezien Vettel en Hamilton met quasi dezelfde gear ratio's reden.

Bij de één pakt het nu toevallig goed uit en bij de ander niet. Wat ik wel zeker weet is dat beide teams zich nu achter de oren zullen krabben nu ze gezien hebben wat voor gevolgen die keuze kan hebben (bij Hamilton dus).

Sabai

Er is nu 1 jaar DRS en ik vroeg mij af hoe anderen hierover denken. Nu ik DRS dit seizoen zo heb gezien vind ik DRS eigenlijk niet nodig in de F1 en vind ik het niet echt van toegevoegde waarde. Ik heb imo dit seizoen weinig tot geen mooie actie's gezien voorkomend uit het gebruik van DRS. Het waren meer voorspellende acties en soms zelfs (neem bv schummie in Canada) voor mijn eigen gevoel oneerlijk.

Wat vinden jullie ervan?

Top of Flop

Enzo

Het idee is goed imo, het werkt alleen niet elke race even mooi. Maar zeker op circuits waar inhalen lastig is, vind ik het een verbetering. Canada was een beetje jammer idd.

monaco2011

Citaat van: Enzo op 08 december 2011 - 19:02:24
Het idee is goed imo, het werkt alleen niet elke race even mooi. Maar zeker op circuits waar inhalen lastig is, vind ik het een verbetering. Canada was een beetje jammer idd.
mee eens, het idee is goed, maar het moet niet te makkelijk worden zoals in canada. Wat mij betreft proberen ze het nog een jaartje, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd.