De beweegbare achtervleugel (DRS)

Gestart door Enzo, 17 januari 2011 - 20:44:13

« vorige - volgende »

Is de beweegbare achtervleugel een goed idee?

Ja, want het gaat het inhalen bevorderen
Nee, want als iedereen het gebruikt gaan ze allemaal weer even hard
Ja, hoe meer snufjes hoe beter
Nee, want het leidt de coureur alleen maar af en gaat ten koste van het racen
Kweenie, want ik heb geen eigen mening

Kootje

Ach ja....die dingen gebeuren  ;)

Ik ben het overigens wel met je eens dat je voor 2 zones ook 2 detectiepunten nodig hebt.
Het had in Canada alleen niet zoveel uitgemaakt ,maar dat lag meer aan de lokatie van de zones dan aan het idee zelf.

Edwin90



Jozef

In Canada was de dubbele DRS-zone overdreven maar ik moet zeggen: in Valencia was het vandaag wel goed (jammer dat de Pirelli's het wat verpestten).

Kootje

Citaat van: Jozef op 26 juni 2011 - 15:59:48
In Canada was de dubbele DRS-zone overdreven maar ik moet zeggen: in Valencia was het vandaag wel goed (jammer dat de Pirelli's het wat verpestten).
Nee ,ik blijf het belachelijk vinden dat er maar één detectiepunt was.
Dat het vandaag toevallig goed uitpakte ,veranderd daar voor mij niets aan.

0634

Och, het is maar wat je goed vindt. Laat je DRS weg deze race, verandert er weinig.

Jozef

Citaat van: Kootje op 26 juni 2011 - 16:31:20
Citaat van: Jozef op 26 juni 2011 - 15:59:48
In Canada was de dubbele DRS-zone overdreven maar ik moet zeggen: in Valencia was het vandaag wel goed (jammer dat de Pirelli's het wat verpestten).
Nee ,ik blijf het belachelijk vinden dat er maar één detectiepunt was.
Dat het vandaag toevallig goed uitpakte ,veranderd daar voor mij niets aan.
Twee aparte detectiepunten zou beter zijn, maar mijn punt was dat het op dit circuit niet overdreven is om een dubbele DRS-zone te hebben, in tegenstelling tot in Canada.

Kootje

Citaat van: Jozef op 26 juni 2011 - 17:16:54
Citaat van: Kootje op 26 juni 2011 - 16:31:20
Citaat van: Jozef op 26 juni 2011 - 15:59:48
In Canada was de dubbele DRS-zone overdreven maar ik moet zeggen: in Valencia was het vandaag wel goed (jammer dat de Pirelli's het wat verpestten).
Nee ,ik blijf het belachelijk vinden dat er maar één detectiepunt was.
Dat het vandaag toevallig goed uitpakte ,veranderd daar voor mij niets aan.
Twee aparte detectiepunten zou beter zijn, maar mijn punt was dat het op dit circuit niet overdreven is om een dubbele DRS-zone te hebben, in tegenstelling tot in Canada.
Oke ,dan begreep ik je verkeerd.

Maar goed ,ook dan ben ik het niet met je eens.
De 2e zone in Canada was prima geweest als deze 'n eigen detectiepunt had gehad.
Door de plaatsing van die 2e zone tov de 1e was dat echter niet mogelijk.
Maar dat was hier in Valencia waarschijnlijk niet anders geweest.

Tot nu toe vind ik het idee achter DRS wel 'n leuke toevoeging ,maar er moet nog 'n hoop verbeterd worden in de uitwerking ervan.
En dan bedoel ik voornamelijk de lokatie vd zones ,de lengte vd zones en meerdere detectiepunten in geval van meerdere zones.
Gelukkig gaan ze in Engeland aan dat laatste wat doen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 26 juni 2011 - 17:02:46
Och, het is maar wat je goed vindt. Laat je DRS weg deze race, verandert er weinig.
Dat bedoelde ik ook eigenlijk met goed uitpakken.
Bijna niemand haalde in zone 1 genoeg voordeel uit z'n DRS om er in zone 2 nogmaals 'n voordeel mee te pakken.

0634

Dan zie ik niet in wat er goed aan heeft uitgepakt. We verzinnen iets om inhalen te bevorderen, dan wordt er weinig ingehaald en dan zeggen we: goh, dat pakte goed uit.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 26 juni 2011 - 20:01:32
Dan zie ik niet in wat er goed aan heeft uitgepakt. We verzinnen iets om inhalen te bevorderen, dan wordt er weinig ingehaald en dan zeggen we: goh, dat pakte goed uit.
Nou .... dat we geen 2e Canada kregen ,waarbij de aanvallende partij in zone 1 'n inhaalactie plaatst en vervolgens in zone 2 nogmaals DRS gebruikt om weg te lopen ,vond ik 'n goede zaak.

0634

Okee. Tja, ik vond dat niet verkeerd. Je kan het zo zien zoals je zegt, je kan ook zeggen dat als het op het eerste stuk niet lukt, dat je dan nog een kans hebt. Beide situaties komen voor.

Het hele DRS is gewoon een lastig verhaal. De FIA zal volgend jaar beter kunnen bepalen waar alle activaties en signaleringen kunnen liggen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 26 juni 2011 - 22:18:20
Okee. Tja, ik vond dat niet verkeerd. Je kan het zo zien zoals je zegt, je kan ook zeggen dat als het op het eerste stuk niet lukt, dat je dan nog een kans hebt. Beide situaties komen voor.

Zo was het ongetwijfeld ook bedoeld door de FIA.
Maar juist om het door mij geschetste scenario te voorkomen ,vind ik 'n 2e detectiepunt 'n must.

CitaatHet hele DRS is gewoon een lastig verhaal. De FIA zal volgend jaar beter kunnen bepalen waar alle activaties en signaleringen kunnen liggen.

Dat is het zeker.
En dat zal voor de FIA niet anders zijn.
Zij zullen dan ook zeker lering trekken uit de dit jaar opgedane ervaringen.
Althans ..... dat mogen we toch hopen.  ;)

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 29 augustus 2011 - 18:14:53
Citaat van: Wizard op 29 augustus 2011 - 18:05:06
DRS-zone zal voor de Variante Ascari komen te liggen of net er na.
en op start/finish

Edit: en de andere tussen Lesmo en Variante Ascari (volgens autosport.com)

Dat zeg ik. ;)

Kootje

Zoals ik 't lees zou 't op Monza weleens goed uit kunnen pakken.

De eerste zone op op start finish zal niet snel te lang zijn omdat het detectiepunt óók op datzelfde rechte stuk net ná de Parabolica komt. :)

De tweede zone tussen Lesmo 2 en de Variante Ascari ligt op zich ook op 'n goed punt imo.
Dat stuk is normaal nét te kort om 'n echte poging te wagen, maar met DRS .... :-\
Detectiepunt komt tussen de 2 Lesmo's ,waardoor je ook het risico wegneemt dat men net na dat punt al inhaalt, en vervolgens met DRS wegloopt. ::)

Je zou bijna denken dat ze er ditmaal zowaar over nagedacht hebben. :P