De beweegbare achtervleugel (DRS)

Gestart door Enzo, 17 januari 2011 - 20:44:13

« vorige - volgende »

Is de beweegbare achtervleugel een goed idee?

Ja, want het gaat het inhalen bevorderen
Nee, want als iedereen het gebruikt gaan ze allemaal weer even hard
Ja, hoe meer snufjes hoe beter
Nee, want het leidt de coureur alleen maar af en gaat ten koste van het racen
Kweenie, want ik heb geen eigen mening

robbert

ja dan zal er nog meer commentaar komen dat er nu te veel ingehaald word en dat het niet meer te volgen is voor de fan

0634

Ik snap al het gezeur niet. Eerst wordt er te weinig ingehaald, nu weer teveel.... Gezeik. Okee, hier en daar moet DRS op bepaalde banen nog wat aangepast worden, maar feit is dat alle races tot dusverre veel minder slaapverwekkend zijn.

Zolang er vuile luchtstromen uit de kont van die overdreven aerodynamisch gevormde wagens komt is DRS the way to go wat mij betreft.



Kootje

Citaat van: Gerard op 20 mei 2011 - 22:57:20
Ik start maar even een apart topic op over het Drag Reduction System (DRS)

Er gaan nu stemmen op dat we bij de GP's van Canada en Valencia maar liefst 2 stukken krijgen waar tijdens de race het DRS gebruikt mag worden
 :D :o
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/260122/whiting-twee-drs-zones-in-montreal-en-valencia/

Zou Charlie Whiting ook op ons forum komen en nu aan onze wens voldoen???  ;D
:-\ ::) Dit topic bestond al !!!  ;) :P

zie pagina 2: De beweegbare achtervleugel.

::) Jij die er steeds zo mee bezig bent om alles in het juiste topic te krijgen ,had dat moeten weten. ;)

:P ;D ;D

Kootje

Citaat van: Jeroen op 21 mei 2011 - 08:14:37
Ik snap al het gezeur niet. Eerst wordt er te weinig ingehaald, nu weer teveel.... Gezeik. Okee, hier en daar moet DRS op bepaalde banen nog wat aangepast worden , maar feit is dat alle races tot dusverre veel minder slaapverwekkend zijn.

Zolang er vuile luchtstromen uit de kont van die overdreven aerodynamisch gevormde wagens komt is DRS the way to go wat mij betreft.
PRECIES !!!

En wat die aanpassingen betreft heb ik 't volste vertrouwen dat die er wel komen.
Vooralsnog zijn ze er bij de FIA volop mee bezig ,getuige de links die zowel jij als Gerard plaatsten.

Gerard

#65
 Misschien kan iemand het topic weghalen of de reacties in het juiste topic te plakken???

Kheb er wel naar gezocht kootje,maar blijkbaar niet genoeg?? Ik zag alleen een topic over de beweegbare vleugels van Red Bull.... Maar ik zie het nu...  :-[

0634

Done! Tevens de topictitel iets aangepast zodat misverstanden voortaan worden voorkomen :).

Kootje

Citaat van: Jeroen op 21 mei 2011 - 18:15:08
Done! Tevens de topictitel iets aangepast zodat misverstanden voortaan worden voorkomen :).
Goe gedaan jochie !!!  :P

Maak je ''ons'' Gerard  vast wel blij mee ?? :D

Folkert

Citaat van: Jeroen op 21 mei 2011 - 08:14:37
Ik snap al het gezeur niet. Eerst wordt er te weinig ingehaald, nu weer teveel.... Gezeik. Okee, hier en daar moet DRS op bepaalde banen nog wat aangepast worden, maar feit is dat alle races tot dusverre veel minder slaapverwekkend zijn.

Zolang er vuile luchtstromen uit de kont van die overdreven aerodynamisch gevormde wagens komt is DRS the way to go wat mij betreft.


Ik ook niet. Ik vermaak me wel met al die acties en in combinatie met banden verschil vind ik het helemaal geweldig eigenlijk. liever 100 keer een "drive over" zien dan 3 inhaal acties.

Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

#69
@Kootje: dat stemt mij inderdaad ZEER GELUKKIG :D

bedankt Jeroen ;)

OT: het zou mij ook een goed idee lijken om meerder DRS zones op 1 circuit in te stellen!  8)

Kootje

Citaat van: Gerard op 21 mei 2011 - 20:46:03
@Kootje: dat stemt mij inderdaad ZEER GELUKKIG :D

bedankt Jeroen ;)

OT: het zou mij ook een goed idee lijken om meerder DRS zones op 1 circuit in te stellen!  8)
Ik wist 't  !!! :D

En je hebt gelijk ,meerdere zones zoals ze oa in Canada van plan zijn zal ik ook verwelkomen.

Edwin90

Ik begrijp alleen dat er één detectiepunt zal zijn? Dus als je eerste poging slaagt kun je op het volgende punt gewoon uitlopen. Dat is dan wel weer jammer.

Kootje

Citaat van: Edwin90 op 22 mei 2011 - 11:44:13
Ik begrijp alleen dat er één detectiepunt zal zijn? Dus als je eerste poging slaagt kun je op het volgende punt gewoon uitlopen. Dat is dan wel weer jammer.
Op die wijze is dat inderdaad jammer.
Zo kan er nooit geen tegenaanval komen ,en dat lijkt me juist het mooie aan meerdere zones.
Ronden lang gevechten ,waarbij de ( bijvoorbeeld ) nr 4 en 5 elkaar steeds afwisselen.

Maar goed ,ook van die ''fout'' zullen ze wel leren. ::)

Gerard

Inderdaad! Ik vind het al een goed teken dat er überhaubt ge'expirimenteerd wordt!

Eindelijk!

Niels_

Vandaag was de DRS-zone dus zeker niet te lang. Was duidelijk te zien dat het nog steeds vrij lastig was om te passeren.