Juan Pablo Montoya

Gestart door Kootje, 13 januari 2011 - 17:25:57

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Gerard op 17 januari 2011 - 15:02:08
OMG wat heb ik nu weer aangericht...

Ik wilde alleen maar zeggen dat heel veel coureurs die uit de Indy kwamen, en daaar succesvol waren, niet allemaal ook succesvol waren in de F1.
Daarmee zeg ik niet dat ze niet F1-waardig zijn!
Om daar maar een apart topic van te maken???

Dat Montoya niet F1 waardig was ,maakte Makke ervan ,al kwam de eerste aanzet bij jou weg.  ;)
Maar ja.... , dat kon ik als verstokt Montoya fan natuurlijk niet over m'n kant laten gaan.
En aangezien de daaropvolgende discussie ietwat uit de hand liep ,heeft Jeroen (red.) er maar 'n apart topic van gemaakt.   ::)
Want zeg nu zelf ,bij gebrek aan echt nieuws ,moeten we toch ergens over lullen.


Citaat van: T.Nuvolari op 17 januari 2011 - 15:04:38
Rustig, rustig! Ik zou het mij allemaal niet te hard aantrekken.  ;D

Inderdaad...... ,niet doen ,het is je vergeven.   :P

_Makke_

Citaat van: Kootje op 17 januari 2011 - 14:40:22
Vergeet niet dat hij in de laatste ronden kinderlijk eenvoudig z'n benodigde 5e plaats verspeelde ,en deze alleen terugwon omdat Glock nog steeds op slicks reed.

Que?  ???

Vooraan ging iedereen de pits in, op de Toyota's na. Dus omdat als kinderlijk eenvoudig te bestempelen, dat gaat me toch wel een brug te ver. De Toyota's hebben gewoon zwaar gegokt. Dat lag buiten Hamilton's macht.

Kootje

#32
Citaat van: Makke op 17 januari 2011 - 15:38:35
Citaat van: Kootje op 17 januari 2011 - 14:40:22
Vergeet niet dat hij in de laatste ronden kinderlijk eenvoudig z'n benodigde 5e plaats verspeelde ,en deze alleen terugwon omdat Glock nog steeds op slicks reed.

Que?  ???

Vooraan ging iedereen de pits in, op de Toyota's na. Dus omdat als kinderlijk eenvoudig te bestempelen, dat gaat me toch wel een brug te ver. De Toyota's hebben gewoon zwaar gegokt. Dat lag buiten Hamilton's macht.
Nu begrijp je me verkeerd.
Ik zeg niet dat Hamilton kinderlijk eenvoudig z'n 5e plaats bemachtigde ,maar doelde op de kinderlijk eenvoudige manier waarop ,ik meen ,Vettel hem juist z'n 5e positie en dus de titel afpakte.
Dat hij daarna het geluk had dat hij Glock nog kon passeren ,kwam dan mooi uit.

MAW: Hij rijd veilig rond op die 5e plek ,denkt ik vind het wel goed zo ,en verspeeld alsnog die plek aan Vettel ??
Dat getuigt niet van klassementsrijders kwaliteiten.

0634

Citaat van: Gerard op 17 januari 2011 - 15:02:08
OMG wat heb ik nu weer aangericht...

Ik wilde alleen maar zeggen dat heel veel coureurs die uit de Indy kwamen, en daaar succesvol waren, niet allemaal ook succesvol waren in de F1.
Daarmee zeg ik niet dat ze niet F1-waardig zijn!
Om daar maar een apart topic van te maken???
Niet vawege JPM, maar vanwege het compleet offtopic gaan. Want dit heeft niks meer met de 107% regel te maken

0634

Citaat van: Makke op 17 januari 2011 - 13:49:34
moet herbekijken. Hamilton reed daar als op eieren. Wachtte véél langer met het passeren voor voorliggers dan normaal. Allemaal met het WK in zijn achterhoofd, wat hij aan het einde van de race alsnog binnenhaalde.

Soit, blijkbaar vinden jullie Hamilton net een Montoya. Ik vind dat niet. Zijn inhaalactie op Massa was een Montoya manoeuvre. Zijn inhaalactie op Webber daarentegen dan weer niet (al zou Montoya dat uiteraard ook gedaan hebben). Die inhaalactie op Webber was niet over de limiet. Zo heeft Hamilton al veel inhaalacties achter de rug. Vaak op de limiet, maar er quasi nooit over. Dat was bij Montoya vaak anders.
Nee hoor. Dat gaat ook een eigen leven leiden. Valt best mee.


0634

Citaat van: Kootje op 17 januari 2011 - 12:54:20
[Ik heb Vettel wel genoemd.
En dat deed ik eigenlijk om dezelfde reden als dat Makke hierboven aangeeft.
Ook Vettel zoekt de grens van het toelaatbare op en gaat ,vooral in z'n inhaalacties ,daar nog weleens overheen.

Aan de andere kant begrijp ik ook jouw standpunt omtrend Vettel.
Hij heeft ook aangetoond (Singapore '10 bv) 'n klassementsrijder te kunnen zijn.
Hamilton en Montoya kunnen dit niet.
Die gaan er altijd voor ,al gooien ze daarmee hun titel weg.
Waren ze soms iets voorzichtiger geweest ,dan had Hamilton al 'n 2e en Montoya zeker 'n 1e titel gehad.
Dat is niet mijn standpunt vwb Vettel. Vettel is itt JPM of Hamilton geen racer pur sang omdat hij als racer nou juist nog niet heeft weten te overtuigen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 17 januari 2011 - 17:32:17
Citaat van: Kootje op 17 januari 2011 - 12:54:20
Aan de andere kant begrijp ik ook jouw standpunt omtrend Vettel.
Hij heeft ook aangetoond (Singapore '10 bv) 'n klassementsrijder te kunnen zijn.
Hamilton en Montoya kunnen dit niet.
Dat is niet mijn standpunt vwb Vettel. Vettel is itt JPM of Hamilton geen racer pur sang omdat hij als racer nou juist nog niet heeft weten te overtuigen.
Oke ,dan heb ik je verkeerd begrepen.
Ik dacht dat je Vettel juist 'n klassementsrijder vond en niet zo zeer 'n echte racer.  ::)
Dat laatste klopt dus wel aardig ,begrijp ik nu ,en dat is dus juist waarom je hem niet met Montoya wil vergelijken.

Nu moet ik inderdaad wel toegeven dat hij als racer nogal eens de mist ingaat.   :(
Maar hij gaat er dan wel weer voor ,en daarin lag juist mijn vergelijk.
Je hebt echter volkomen gelijk als je zegt dat hij daarin nog niet kan overtuigen.
Daarvoor gaat hij toch wel te vaak de mist in ,en gaat het te weinig goed.   :-[

Eigenlijk 'n beetje zoals met Sato het geval was.
Die ging in zijn acties ook vrijwel altijd over de limiet.  :'(
Maar die schaar ik toch ook in 't rijtje Montoya ,Hamilton ,Villeneuve als het op hun racehart aankomt.

Franky R.

@Kootje,

Euh...Kobayashi...? ;)

Kootje

Citaat van: Franky R. op 17 januari 2011 - 22:32:38
@Kootje,

Euh...Kobayashi...? ;)
Past ook prima in dat rijtje.
Maar als ik iedereen die aan dat profiel voldoet/voldeed moet opnoemen.......

Pfffff.... ,dan ben ik morgen nog bezig ,ben ik bang.   ;)

Senergy

Citaat van: Kootje op 17 januari 2011 - 23:32:20
Citaat van: Franky R. op 17 januari 2011 - 22:32:38
@Kootje,

Euh...Kobayashi...? ;)
Past ook prima in dat rijtje.
Maar als ik iedereen die aan dat profiel voldoet/voldeed moet opnoemen.......

Pfffff.... ,dan ben ik morgen nog bezig ,ben ik bang.   ;)

Yuji Ide, die ging er ook altijd voor  ;D
Maar ja die had dan wel het talent niet, van een Montoya, Hamilton, Kobayashi, Kubica, etc...
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

0634

Takuma Sato, was er ook eentje. Maar die kon nog wel wat.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 18 januari 2011 - 07:36:09
Takuma Sato, was er ook eentje. Maar die kon nog wel wat.
Ook ons "Joske" kon er wat van als de omstandigheden het toelieten.  ;)

T.Nuvolari

Citaat van: Kootje op 18 januari 2011 - 15:57:02
Citaat van: Jeroen op 18 januari 2011 - 07:36:09
Takuma Sato, was er ook eentje. Maar die kon nog wel wat.
Ook ons "Joske" kon er wat van als de omstandigheden het toelieten.  ;)
Tegen een ambulancier kon hij heel wat.

0634

MAar hij kon ook gewoon heel goed racen. Onderschatte rijder. Zijn zoontje schijnt trouwens ook goed te zijn.

Kootje

#44
Citaat van: Jeroen op 18 januari 2011 - 19:08:32
Zijn zoontje schijnt trouwens ook goed te zijn.

Die doet 't inderdaad wel "aardig"  ja.  ::)
Zijn carriere tot dusver:

'05 en '06 Belgisch Kampioenschap Karting in de Mini klasse: 2x Kampioen met 21 overwinningen uit 21 wedstrijden

'07 Belgian Rotax Max Challenge: Kampioen met 18 overwinningen uit 18 wedstrijden
     Dutch Rotax Max Challenge: Kampioen met 4 overwinningen uit 4 wedstrijden

'08 Belgian Rotax Max Challenge: Kampioen met 16 overwinningen uit 18 wedstrijden
     Benelux Karting Series in de Rotax Max klasse: Kampioen met 11 overwinningen uit 12 wedstrijden
     Belgisch Karting Kampioenschap in de Cadet klasse: Kampioen met 11 overwinningen uit 12 wedstrijden

'09 Belgian Rotax Max Challenge: Kampioen met 18 overwinningen uit 18 wedstrijden
     Benelux Karting Series in de Rotax Max klasse: Kampioen met 11 overwinningen uit 12 wedstrijden
     Belgisch Karting Kampioenschap in de KF5 klasse: Kampioen met 10 overwinningen uit 12 wedstrijden

'10 WSK Euro Series in de KF3 klasse: Kampioen  (exacte cijfers onbekend)
     WSK World series in de KF3 klasse: Kampioen  (exacte cijfers onbekend)

Overigens reed hij in 2010 ook nog het CIK-FIA European en World Championship in de KF3 klasse ,maar van die 2 kampioenschappen kan ik geen uitslagen vinden.

Maar goed ,we dwalen weer af.
Dus om het toch nog 'n beetje on-topic te maken: Hopelijk is hij de nieuwe maar verbeterde Montoya !!!   ;D