HRT in 2011?

Gestart door gloudiesaurus, 28 december 2010 - 20:05:25

« vorige - volgende »

0634

Is wel triest dit. Shakedown in Q1...

gloudiesaurus

Toch nog "maar" 2 seconden af van 107%. Met wat meer testen had Liuzzi het wel kunnen halen denk ik. Maar het team gaat zo nooit verder geraken, zonder het rijden van races... In Maleisië begint het team weer van vooraf aan...

Denk dat het ook wel heel moeilijk wordt om zo een geïnteresseerde sponsor te vinden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 26 maart 2011 - 08:23:41
Toch nog "maar" 2 seconden af van 107%. Met wat meer testen had Liuzzi het wel kunnen halen denk ik. Maar het team gaat zo nooit verder geraken, zonder het rijden van races... In Maleisië begint het team weer van vooraf aan...

Denk dat het ook wel heel moeilijk wordt om zo een geïnteresseerde sponsor te vinden.

Carabante en Kolles zijn niet goed in hun hoofd...Dat is het grootste probleem voor HRT! Zelf wij zouden het beter doen, dat weet ik zeker!

Forza F1

Kl*teteam....Hopelijk laat de FIA hen niet toe om te starten! Dat zou eigenlijk nog een meevaller voor hen zijn: als ze nu inpakken hebben ze extra tijd om hun auto te monteren in Maleisië, dan zouden ze eens kunnen meedoen vanaf VT1  ::)l

Forza F1

PS: Ik ben het eens met Brundle: ik snap niet dat Liuzzi zichzelf zo kan verlagen... :'(
Beter geen F1-rijder zijn dan bij HRT  :P

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 26 maart 2011 - 08:23:41
Toch nog "maar" 2 seconden af van 107%.  Maar het team gaat zo nooit verder geraken, zonder het rijden van races... In Maleisië begint het team weer van vooraf aan...

Voordeel van Maleisië is dat de snelste rondetijden daar in de 1:50 liggen.
Dat geeft ze in vergelijk met de 1:23.5 hier ,toch bijna 2 seconden extra speling op de 107%
Het zal nog steeds extreem moeilijk zijn ,maar wellicht hebben ze daar 'n kans. 

Citaat van: Forza Ferrari op 26 maart 2011 - 11:09:16
Kl*teteam....Hopelijk laat de FIA hen niet toe om te starten!

Als ze nu al 'n uitzondering voor HRT gaan maken ,kan de regel direct overboord.
Laat ze zich eerst maar eens bewijzen in de komende raeweekends ,voordat ze daar recht op hebben.


Overigens mogen ze bij Virgin ook hun handjes dichtknijpen.
Als Vettel in Q1 al op zacht de baan op was gegaan ,dan hadden ook zij eruit gelegen.
En aangezien ze in de VT's het tempo ook al niet konden volgen.

rafael25

ze hebben paar ronden gereden om hun snelheid te verbeteren .. Zij verdienen een kans om te racen. ::)(als ik FIA lid was.. medelijden ::) ::) ::)

T.Nuvolari

#142
Bij Virgin moeten ze niks dichtknijpen. Dat iedereen een seconden of 2 trager was dan in Q3 wil toch iets zeggen? De baan is minder druk, meer rubber, andere banden, etc... Het zou nogal oneerlijk zijn de 107% regel toe te passen op een moment dat de omstandigheden helemaal anders zijn.
Glock zat mooi 1,5 seconde binnen de tijd en helemaal niet superver van de Lotussen, die groene, af. d'Ambrosio moest wat zweten ja en heeft gemerkt dat een kwalificatie niet hetzelfde is als een vrijdag wat rondjes draaien. Als Belg ben ik blij dat hij erbij is, hopelijk kan hij morgen iets of wat stand houden ten opzichte van zijn teamgenoot. 1sec verschil is wel heel veel in dezelfde wagen. Maar ja daar weet Heidfeld ook wat over te vertellen.

Kootje

CitaatBij Virgion moeten ze niks dichtknijpen. Dat iedereen een seconden of 2 trager was dan in Q3 wil toch iets zeggen? De baan is minder druk, meer rubber, andere banden, etc... Het zou nogal oneerlijk zijn de 107% regel toe te passen op een moment dat de omstandigheden helemaal anders zijn.

Dat zei ik ook niet.
Ik zei:

CitaatAls Vettel in Q1 al op zacht de baan op was gegaan ,dan hadden ook zij eruit gelegen.
En aangezien ze in de VT's het tempo ook al niet konden volgen.

Zoals ook jij weet ben je op de zachte band 1 á 1.5 seconde sneller dan op hard.
De snelste tijd was nu 1.25.296 ,haal daar in het gunstigste geval nog 1 seconde vanaf en dan kom je op 1.24.296
In dat geval was de 107% tijd géén 1.31.265 geweest ,maar 1.29.1,30.196
Glock er dan met zijn 1.29.858 nog binnen zitten.
Maar D'Ambrosio zou er met zijn 1.30.822 toch echt buiten zijn gevallen.
En dat is dan uitgaande van het gunstigste geval van 1 seconde.
Ga je uit van die 1.5 seconde ,dan zou ook Glock buiten de 107% zijn gevallen.
In dat geval was de 107% tijd namelijk 1.29.661 geweest.

Daarom zei ik dat ze hun handen dicht mochten knijpen.

Franky R.

Citaat van: Forza Ferrari op 26 maart 2011 - 11:09:16
Kl*teteam....Hopelijk laat de FIA hen niet toe om te starten! Dat zou eigenlijk nog een meevaller voor hen zijn: als ze nu inpakken hebben ze extra tijd om hun auto te monteren in Maleisië, dan zouden ze eens kunnen meedoen vanaf VT1  ::)l

Sterker, ik zou HRT niet toelaten tot de race in Melbourne...En hen zelfs met de opdracht naar Sepang sturen om een paar rondjes te rijden over het circuit... ::)
Ook een manier om uit een nadeel een voordeel te behalen...Niet om hen de bevoordelen, maar om er zeker van te zijn dat er geen onderdelen van die HRT-bolderkar afdonderen... ::)

Verdomme, zelfs mijn buurjongetje van 8 jaar is sneller met zijn skelter dan die wannabee's van HRT! >:(


Kootje

CitaatOfficieel: Stewards laten HRT niet racen in Albert Park

Vitantonio Liuzzi en Narain Karthikeyan zullen morgen niet in actie komen tijdens de Grand Prix van Australië, zo maakte de FIA zojuist bekend. Beide coureurs voldeden niet aan de nieuwe 107%-regel en ondanks een verzoek van het team mag Hispania Racing niet deelnemen aan de race.

Liuzzi en Karthikeyan reden in de kwalificatie vanochtend pas hun eerste serieuze rondjes met de nieuwe F111. Daarbij waren ze meer dan 107% verwijderd van de snelste tijd in Q1 die door Sebastian Vettel werd gereden. Strikt gezien kwalificeerde HRT zich hiermee dus niet voor de race.

Het team diende echter na afloop van de kwalificatie een verzoek in bij de FIA om alsnog deel te nemen aan de race vanwege 'uitzonderlijke omstandigheden'. Echter, de stewards hebben besloten dat het Spaanse team alweer huiswaarts kan gaan. Zij zullen morgen niet deelnemen aan de Grand Prix van Australië.

bron F1today

janke

HRT. lekker na huis incl. Liuzzi. Zijn we van die utopie af, van beide.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Het zal nog niet meevallen voor ze in Maleisië, toch denk ik dat ze met een goede dag vrije trainingen en het verbeteren van de set-up toch al zo 1 a 1,5 seconde moeten kunnen winnen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Voor die 1.5 sec hebben ze een jaar denkwerk nodig. Lekker GP2 of F3, als ze daar al het geld voor hebben. Dromers.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, als de GP2 straks rijdt ;)
Denk dat HRT in Australië misschien wel trager was als een goede GP2 ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is