De grid van 2011

Gestart door 0634, 21 december 2010 - 12:22:10

« vorige - volgende »

SDG

Citaat van: Jeroen op 26 januari 2011 - 20:26:59
Kan inderdaad. Zijn loopbaan is enorm beschadigd door deze hele klucht. Maar hij schijnt het zijn team dus heel moeilijk te kunnen maken omdat hij recht heeft op een racestoeltje. Het zou dus, volgens Saward, zo ver kunnen gaan dat Force India niet eens mag starten in Bahrein, omdat Liuzzi dwars ligt. Interessant om te volgen. Zou een precedent kunnen scheppen.


Het is nu wachten op het achterpoortje in het contract van Liuzzi waarop Force India zich zal beroepen. Herinner je je maar het zogezegd 'waterdichte' contract dat Verstappen voor 2002 met Arrows had...

gloudiesaurus

Mallya is niet gek, zijn advocaten hebben dat contract helemaal nagepluisd. Reken maar dat Liuzzi niet meer in de auto komt nu hij hij gepasseerd is, zo werkt het nu eenmaal. Je zag het gewoon aankomen...

Liuzzi zal nu hoogstens een mooi schade-vergoeding kunnen krijgen, maar of dat is wat hij wilde? Maar eerlijk is eerlijk, Liuzzi begon sterk bij Force India (op Monza toen) maar verder stelde hij met steeds teleur. En ook bij Toro Rosso haalde hij het niet. Terugkomen wordt nu wel heel moeilijk voor hem. Tenzij hij Dollars heeft...

Toch blijft het erg jammer dat Hulkenberg niet rijdt, hij verdiende een stoeltje voor 2011...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

#122
Citaat van: SDG op 26 januari 2011 - 20:43:50

Het is nu wachten op het achterpoortje in het contract van Liuzzi waarop Force India zich zal beroepen. Herinner je je maar het zogezegd 'waterdichte' contract dat Verstappen voor 2002 met Arrows had...
Daardoor kwam Verstappen in de Simtek te rijden. Die optie is er nu niet. Bovendien heeft Liuzzi, naar het schijnt, recht op een Force India racestoeltje volgens een contract uit 2008.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 26 januari 2011 - 21:16:45
Mallya is niet gek, zijn advocaten hebben dat contract helemaal nagepluisd. Reken maar dat Liuzzi niet meer in de auto komt nu hij hij gepasseerd is, zo werkt het nu eenmaal. Je zag het gewoon aankomen...

Liuzzi zal nu hoogstens een mooi schade-vergoeding kunnen krijgen, maar of dat is wat hij wilde? Maar eerlijk is eerlijk, Liuzzi begon sterk bij Force India (op Monza toen) maar verder stelde hij met steeds teleur. En ook bij Toro Rosso haalde hij het niet. Terugkomen wordt nu wel heel moeilijk voor hem. Tenzij hij Dollars heeft...

Toch blijft het erg jammer dat Hulkenberg niet rijdt, hij verdiende een stoeltje voor 2011...

Natuurlijk zal Liuzzi niet meer rijden voor FI. Dat is duidelijk. Maar ik ben heel benieuwd hoe standvastig hij zal blijken en hoe moeilijk hij het team kan maken.

Het is ook een idiote gang van zaken natuurlijk, die alleen maar in de sportwereld kan waar blijkbaar wanbeleid aan de orde van de dag is.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 26 januari 2011 - 21:27:45
Citaat van: SDG op 26 januari 2011 - 20:43:50

Het is nu wachten op het achterpoortje in het contract van Liuzzi waarop Force India zich zal beroepen. Herinner je je maar het zogezegd 'waterdichte' contract dat Verstappen voor 2002 met Arrows had...
Daardoor kwam Verstappen in de Simtek te rijden. Die optie is er nu niet.

Uhm Simtek in 2002? Die waren toen allang dood en begraven! Verstappen werd in 1994 bij Benetton min of meer aan de kant gezet en kwam daardoor in 1995 bij Simtek terecht...

In 2002 was Verstappen gewoon werkloos. Hij flirtte nog even met Sauber en kreeg in december 2001 nog een testaanbod van Ferrari, wat hij kon accepteren omdat hij toen dat contract had met Arrows. Walkinshaw zorgde daar toen voor, een man die ook al dood en begraven is. Damn wat gaat de tijd snel...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Het is niet alleen in de sportwereld. Ik ken in mijn zakelijke loopbaan ook al enkele mensen die gewoon aan de kant werden geschoven ondanks een contract... Bedrijven moeten dan wel betalen maar je baan krijg je niet meer terug, dan spreekt de rechter nl. over een verstoorde werkrelatie.

Maar het blijft krom...Mallya had beter moeten weten en Liuzzi niet zolang onder contract moeten nemen.

En Di Resta wordt het ook een hele kluif! Met Sutil als teamgenoot en Hulkenberg op de reservebank, dat wordt niet makkelijk. Daarnaast heb ik Hulkenberg, zeker na een jaar F1-ervaring, hoger zitten dan Di Resta. Het blijft jammer dat Hulkenberg er nu niet bij is, hij kon nu oogsten bij Williams.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

CitaatMallya is niet gek, zijn advocaten hebben dat contract helemaal nagepluisd. Reken maar dat Liuzzi niet meer in de auto komt nu hij hij gepasseerd is, zo werkt het nu eenmaal. Je zag het gewoon aankomen...

Idd. kon iedereen die F1 keek dat zien. Goed, Liuzzi had ook veel pech gehad...maar teambazen 'lusten' geen F1-rijders met pech! ???

CitaatKan inderdaad. Zijn loopbaan is enorm beschadigd door deze hele klucht. Maar hij schijnt het zijn team dus heel moeilijk te kunnen maken omdat hij recht heeft op een racestoeltje. Het zou dus, volgens Saward, zo ver kunnen gaan dat Force India niet eens mag starten in Bahrein, omdat Liuzzi dwars ligt

Zonder dat Ecclestone ingrijpt? Dat geloof ik niet. Liuzzi zal niet ook nog eens het willen opnemen tegen opa Bernie, diealle teams op de grid wilt hebben.

CitaatMaar het blijft krom...Mallya had beter moeten weten en Liuzzi niet zolang onder contract moeten nemen

Tja, Mallya doet goed werk, zeker vergeleken met die Spyker-"cowboys"...Maar dat is ok de moeilijkheid als je teambaas bent. Men geeft hoog op van een rijder, zodat je denkt; "dit moet ik hebben"...Je paait hem met een dik contract, om de concurrentie buiten spel te zetten en dan valt die jongen tegen... :(

Moeilijk hoor (maar ik zou maar wat graag in Mallya's schoenen willen staan. Mss. te vaak F1 manager van EA gespeeld... ::))

BTW, Liuzzi schijnt een salaris te hebben van 2 ton. Een afkoopsom van 2 miljoen lijkt dan absurd, maar mss. wel logisch. Ik zoek nog naar de bron, vanwaar ik dat heb gelezen.





0634

Citaat van: gloudiesaurus op 26 januari 2011 - 21:32:45
Het is niet alleen in de sportwereld. Ik ken in mijn zakelijke loopbaan ook al enkele mensen die gewoon aan de kant werden geschoven ondanks een contract... Bedrijven moeten dan wel betalen maar je baan krijg je niet meer terug, dan spreekt de rechter nl. over een verstoorde werkrelatie.

Maar het blijft krom...Mallya had beter moeten weten en Liuzzi niet zolang onder contract moeten nemen.

En Di Resta wordt het ook een hele kluif! Met Sutil als teamgenoot en Hulkenberg op de reservebank, dat wordt niet makkelijk. Daarnaast heb ik Hulkenberg, zeker na een jaar F1-ervaring, hoger zitten dan Di Resta. Het blijft jammer dat Hulkenberg er nu niet bij is, hij kon nu oogsten bij Williams.
Nou, dat bedoel ik met wanbeleid. Want wat zal het team nou werkelijk opschieten met de aanstelling van rookie Di Resta. Ik heb wel het idee dat hij veel talent heeft, daar niet van. Maar zal het team nu stappen gaan maken omdat Liuzzi vervangen is? Zo slecht deed hij het niet. Is gewoon een goede coureur, met ervaring, kent de wagen en heeft geen slecht jaar gedraaid.

Maar om onduidelijke redenen moet Mallya nu ineens grof geld gaan betalen en mogelijk een rechtzaak ondergaan, omdat hij toch ineens een rookie wil hebben. Ik zie daar geen enkele logica in.

0634

#128
Citaat van: gloudiesaurus op 26 januari 2011 - 21:29:45
Uhm Simtek in 2002? Die waren toen allang dood en begraven! Verstappen werd in 1994 bij Benetton min of meer aan de kant gezet en kwam daardoor in 1995 bij Simtek terecht...

O sorry, ik dacht dat hij daarop doelde, maar dat was natuurlijk veel eerder... Ik las over het jaartal heen.

In 2002 had hij wel een contract inderdaad, maar daar stond zover ik weet niets in over een gegarandeerde racestoel. Raikkonen wel bij Ferrari maar die ging akkoord met een afkoopsom, en Liuzzi blijkbaar niet.

Voor de goede orde: ik zie het allemaal wel weer met een sisser aflopen, maar ik hoop stiekem dat Liuzzi zijn poot stijf houdt en ben erg benieuwd wat er dan gebeurt.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 26 januari 2011 - 22:49:58
Citaat van: gloudiesaurus op 26 januari 2011 - 21:29:45
Voor de goede orde: ik zie het allemaal wel weer met een sisser aflopen, maar ik hoop stiekem dat Liuzzi zijn poot stijf houdt en ben erg benieuwd wat er dan gebeurt.
Dan volgt er 'n kort geding ,waarin de rechter bepaald dat er 'n onwerkbare situatie is ontstaan en Liuzzi afgekocht moet worden 'met 'n bedrag dat minimaal gelijkstaat aan z'n resterende salaris.
Waarmee Mallya weer goedkoop uit is.  ;)
In ieder geval goedkoper als de geboden afkoopsom van $.2.000.000,- wat 10x z'n jaarsalaris betekent.
En dat weten Liuzzi en z'n management ook ,dus zal 't inderdaad met 'n sisser aflopen.

Senergy

Liuzzi zou nu gaan voor het allerlaatste stoeltje, hij en zijn manager proberen de nodige 10 miljoen bij elkaar te krijgen om in die roestbak te stappen van HRT

Sorry ik mag mijzelf niet zo uitlaten over het kleine team uit Spanje, maar toch ze gaan dit jaar toch sterk moeten uit de kast komen om mijn mening over hun te laten herzien
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Kootje

Citaat van: Senergy op 28 januari 2011 - 11:50:07
Liuzzi zou nu gaan voor het allerlaatste stoeltje, hij en zijn manager proberen de nodige 10 miljoen bij elkaar te krijgen om in die roestbak te stappen van HRT

Lijkt me weggegooid geld.
Als ze uberhaupt al aan de start van 't seizoen verschijnen ,is het 'n praktisch onmogelijke opgaaf om zich ook te kwalificeren.

Citaat van: Senergy op 28 januari 2011 - 11:50:07
Sorry ik mag mijzelf niet zo uitlaten over het kleine team uit Spanje, maar toch ze gaan dit jaar toch sterk moeten uit de kast komen om mijn mening over hun te laten herzien

Het is moeilijk om positief te blijven na de wanprestaties van vorig jaar.
Dat gaat mij iig ook niet lukken.
Ik ben al verrast als ze zich kwalificeren.
Maar ik verwacht dat na 3 รก 4 races de stekker eruit wordt getrokken.

Franky R.


JimmySPA


"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

KVDracer

Citaat van: JimmySPA op 06 februari 2011 - 12:17:58
Citaat van: KVDracer op 06 februari 2011 - 12:01:02
a
moet ook b zeggen   :)

Bericht mocht eigenlijk weg, maar je kan hier blijkbaar geen eigen berichten verwijderen  :-\ :)