diesel in de f1

Gestart door com, 12 december 2010 - 13:36:11

« vorige - volgende »

diesel????????

ja
1 (14.3%)
nee
6 (85.7%)

Totaal aantal stemmen: 7

com

Hoe lang gaat het nog duren voordat we diesel motoren in de f1 krijgen. Er komt nu al zo'n 1.6 turbo motertje. nog effe en dan komt de 1.2 tdi met kers en start stop functie. nog zuiniger ;D :D

Kootje

Hee COM ,allereerst welkom op de site.  Altijd leuk om 'n nieuw lid te zien.

Wat je diesel theorietje betreft moet ik toch nee stemmen.
Ik vind het al erg dat ze op LeMans met diesels rijden ,en nog winnen ook.
Dus het is zeker 'n mogelijkheid ,maar ik hoop van niet.

Over die 1.6 turbo ,in de jaren '80 reden ze met 1.5 turbo's dus dat zit wel goed denk ik.
Al hadden ze toen natuurlijk wel de beschikking over 4  motoren per weekend en moeten ze nu met 1 motor 4 weekenden doen.
Daarom zal het toerental wel teruggeschroefd moeten worden en zal de top misschien wat lager liggen of later bereikt worden.
Maar zeg nu zelf ,wie ziet het verschil tussen 250 en 260 km per uur.

Enzo

Diesel? Denk het niet, is de uitstoot van Diesel niet vervuilender?
Zal niet passen bij het groene imago denk ik, daarnaast is het niet innovatief genoeg.
Denk dat ze in de verdere toekomst eerder overstappen op hybride/KERS technologie misschien i.c.m. waterstof of biologische brandstof?


Welkom op de Pits COM!  8)

JimmySPA

In het reglement staat zeer wss dat er met een brandstof moet gereden volgens een bepaald octaan bla bla verhouding. Kortom de brandstof benzine dat in de auto's gaat heeft elk team bijna hetzelfde. Lijkt mij sterk dat diesel wordt toegestaan.
Zou de hele raceklasse verpesten, kijk wat er in de WTCC is gebeurt en ook op Le Mans. De diesels rijden de benzine zoek als er met laaddruk gereden mag worden... Gaat deze omlaag zijn ze nergens.
Mss dat aardgas of e85 een optie is. Of mss zelfs waterstof??? De tijd zal het leren...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Franky R.

Citaat van: Enzo op 12 december 2010 - 13:57:34
Diesel? Denk het niet, is de uitstoot van Diesel niet vervuilender?
Zal niet passen bij het groene imago denk ik, daarnaast is het niet innovatief genoeg.
Denk dat ze in de verdere toekomst eerder overstappen op hybride/KERS technologie misschien i.c.m. waterstof of biologische brandstof?


Welkom op de Pits COM!  8)

Diesel vervuilender? Dacht het niet hoor! Op mijn werk rijden ze met een oudere Scania p230 en die rookt nauwelijks. Dat ding heeft een zogen. 'uitlaatgasreductiesysteem'...

Laat staan dat een nieuwe vrachtwagen nog zwarte roetwolken uitbraakt. Ja, het kan nog steeds gebeuren maar dat ligt dan aan een foutieve afstelling of een defect aan de injectoren...

Franky R.

Citaat van: com op 12 december 2010 - 13:36:11
Hoe lang gaat het nog duren voordat we diesel motoren in de f1 krijgen. Er komt nu al zo'n 1.6 turbo motertje. nog effe en dan komt de 1.2 tdi met kers en start stop functie. nog zuiniger ;D :D

Welkom op onze forum!
Enne, een 1.2 TDI zou ik wel willen zien...Moet dat ding wel min. 650 pk leveren...Dat zou een gigantische technologisch sprong vooruit betekenen.

Kootje

Citaat van: JimmySPA op 12 december 2010 - 14:19:56
In het reglement staat zeer wss dat er met een brandstof moet gereden volgens een bepaald octaan bla bla verhouding. Kortom de brandstof benzine dat in de auto's gaat heeft elk team bijna hetzelfde. Lijkt mij sterk dat diesel wordt toegestaan.
Zou de hele raceklasse verpesten, kijk wat er in de WTCC is gebeurt en ook op Le Mans. De diesels rijden de benzine zoek als er met laaddruk gereden mag worden... Gaat deze omlaag zijn ze nergens.
Mss dat aardgas of e85 een optie is. Of mss zelfs waterstof??? De tijd zal het leren...
Regelementen zijn er om te veranderen.
Althans....daar lijkt 't binnen de FIA wel op.  ;)
Ik kan me eigenlijk niet herrinneren wanneer we voor het laatst 2 seizoenen op rij met de zelfde regelementen te maken hadden.
Gek word ik ervan.  :-\

Enzo

Citaat van: Franky R. op 12 december 2010 - 21:11:40
Citaat van: Enzo op 12 december 2010 - 13:57:34
Diesel? Denk het niet, is de uitstoot van Diesel niet vervuilender?
Zal niet passen bij het groene imago denk ik, daarnaast is het niet innovatief genoeg.
Denk dat ze in de verdere toekomst eerder overstappen op hybride/KERS technologie misschien i.c.m. waterstof of biologische brandstof?


Welkom op de Pits COM!  8)

Diesel vervuilender? Dacht het niet hoor! Op mijn werk rijden ze met een oudere Scania p230 en die rookt nauwelijks. Dat ding heeft een zogen. 'uitlaatgasreductiesysteem'...

Laat staan dat een nieuwe vrachtwagen nog zwarte roetwolken uitbraakt. Ja, het kan nog steeds gebeuren maar dat ligt dan aan een foutieve afstelling of een defect aan de injectoren...

Sure, tegenwoordig maakt het amper iets uit en maken ze hele schone diesels, heb er zelf ook één.  8)
Daar tegenover staat, dat diesels niet voor niets een verplicht roetfilter en jaarlijks verplichte emissietest moeten hebben.
Om over fijnstof maar niet te spreken... ;)


Kootje

Ik hoop het niet ,maar ben bang dat mettertijd de diesel ook in de F1 zijn intrede gaat maken.
Gevolgd door de hybride en of full-electro motoren.  :P
Dat is nu eenmaal de toekomst ,en als de F1 zich als platform van meest geavanceerde technologie wil blijven profileren ,dan zullen ze toch ook daarin mee moeten gaan.  :'(
Ik hoop alleen dat ik dat niet meer mee hoef te maken.