De beste qualifying aller tijden ?

Gestart door rafael25, 09 december 2010 - 13:29:29

« vorige - volgende »

rafael25


Folkert

#1
Misschien hoort dit beter thuis in memorabele momenten op de baan.


Wel mooie lap trouwens, van beiden. Met die foutjes er bij...weet nog wel dat ik toen behoorlijk blij was :P
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

De pole van Senna in monaco in 88 vind ik toch nog altijd
de beste ooit!meer dan 1 seconde sneller dan zijn teamgenoot
prost die 2e kwalficeerde en dat in droogweer!

SDG

Silverstone 1994 was ook zo'n thriller. Een driestrijd tussen Hill, Schumacher en Berger tot de laatste minuut. Het was Hill die uiteindelijk de pole pakte.

0634

Over driestrijd gesproken: Villeneuve, Schumacher en Frentzen in Jerez 97.

Maar de stoerste kwali vond ik destijds in Frankrijk. Volgens mij in 88. Prost pakte 15 minuten voor tijd professional pole. Hij reed naar de pits, deed zijn helm af en stapt uit terwijl hij nog kon en mocht.

Senna probeerde als een gek die pole af te pakken maar tot zijn grote frustratie het lukte het hem niet. Prost wist denk ik dat zijn ronde perfect was geweest. Ik was dan voor Senna, dit was wel heel stoer van Prost.

Kootje

De mooiste Qualy's vind ik die waarin meerdere coureurs tot op de duizendste seconden dezelfde tijden rijden.
Kan helaas geen concrete voorbeelden noemen ,maar weet wel dat dit al geregeld gebeurt is.
Overigens mogen ze van mij wel weer terug naar het oude systeem met 'n paar kleine aanpassingen
Iedereen verplicht 12 rondes en 1 uur de tijd ,met als enige verandering dat men elke 20 minuten minimaal 1 run moet maken.
Dan kunnen ze nog kiezen tussen 3 runs van 4 ronden of 4 van 3 ,waardoor ze in een 20 minuten sessie 2 runs moeten maken.
Word het weer lekker druk op de baan en moet je echt weer je rondje timen.
Anders sta je zo in het middenveld met je Ferrari of McLaren.

KVDracer

Citaat van: Kootje op 09 december 2010 - 18:53:25
De mooiste Qualy's vind ik die waarin meerdere coureurs tot op de duizendste seconden dezelfde tijden rijden.
Kan helaas geen concrete voorbeelden noemen ,maar weet wel dat dit al geregeld gebeurt is.
Overigens mogen ze van mij wel weer terug naar het oude systeem met 'n paar kleine aanpassingen
Iedereen verplicht 12 rondes en 1 uur de tijd ,met als enige verandering dat men elke 20 minuten minimaal 1 run moet maken.
Dan kunnen ze nog kiezen tussen 3 runs van 4 ronden of 4 van 3 ,waardoor ze in een 20 minuten sessie 2 runs moeten maken.
Word het weer lekker druk op de baan en moet je echt weer je rondje timen.
Anders sta je zo in het middenveld met je Ferrari of McLaren.

Jerez ,1997:
*J. Villeneuve
*M. Schumacher
*H.H. Frentzen

Alledrie extact dezelfde tijd.

0634


T.Nuvolari

Schumacher in Monaco '94. Kleine seconde sneller dan Hakkinen op 2 en 1,5sec sneller dan Berger die 3de was. Buitenaards was dat toen.

T.Nuvolari

Citaat van: Jeroen op 09 december 2010 - 18:28:47professional pole

Is dat niet 'provisional pole'? Sorry kon het niet laten.  ::)

0634

Citaat van: T.Nuvolari op 10 december 2010 - 07:27:40
Citaat van: Jeroen op 09 december 2010 - 18:28:47professional pole

Is dat niet 'provisional pole'? Sorry kon het niet laten.  ::)
Ha, inderdaad ja... volkomen gelijk. Alhoewel Prost natuurlijk wel zeer professioneel was  ;D

gloudiesaurus

Inderdaad Jerez 1997, daar dacht ik ook meteen aan...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: T.Nuvolari op 10 december 2010 - 07:25:18
Schumacher in Monaco '94. Kleine seconde sneller dan Hakkinen op 2 en 1,5sec sneller dan Berger die 3de was. Buitenaards was dat toen.

Buitenaards? Dat was Senna in Monaco van 1988. 1.4 sec sneller dan teammaat Prost, die op zijn beurt 1.2 sec los was van de rest...toevallig was dat toen ook Berger (op P3). :D

0634

Maar die Macs waren ook superieus he. ;)

Enzo