Lotus vs. Lotus ?

Gestart door Forza F1, 08 december 2010 - 19:16:03

« vorige - volgende »

Wie zal er echt als "LOTUS" door het leven gaan in 2011 ?

Lotus 1Malaysia (Tony Fernandes)
4 (36.4%)
Lotus Renault (Genii Capital)
7 (63.6%)

Totaal aantal stemmen: 8

gloudiesaurus

Het is gewoon een spelletje om geld, denk ook niet dat Team Lotus 60 miljoen Euro waard is...
Denk dat Fernandes er nog wat meer geld uit probeert te krijgen, hij heeft immers de tijd...
En het zal hem wel pijn doen dat hij van Lotus afstand moet nemen, hij was er immers mee begonnen.
Maar Fernandes is en blijft een slimme zakenman.

Denk dat Lotus Renault uiteindelijk het enige Lotus blijft... Team Lotus zal wel Air Asia ofzo worden (net zoals het GP2-team)

Toch heeft Proton het ook niet slim gespeeld, eerst Fernandes een licentie geven om de naam Lotus te gebruiken en vervolgens het jaar erop met een eigen team komen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Wat dat laatste betreft ben ik ook van mening dat er maar één Lotus is ,en dat is het Lotus van Fernandes.
Proton heeft notabene 'n 5-jarige liscentie afgegeven.

Ik ben alleen bang dat de rechterlijke macht uiteindelijk het voormalige Renault in hun gelijk zal stellen.
Daar zal dan best 'n schadeloosstelling tegenover staan.
Maar ik geloof niet dat die veel hoger als de geboden $.10 miljoen zal uitvallen.
Daarom zou ik toch eieren voor m'n geld kiezen.

Maar ja ,ik ben dan ook geen schatrijke zakenman.  :'(

Franky R.

Er is maar 1 Team Lotus en die was in handen van David Hunt...totdat Fernandes klaarwakker bleek en die rechten kocht!

Ik moet zien dat er een rechter is, die Tony Fernandes in het ongelijk gaat stellen. Daartegen kan Proton wel het merknaam Lotus of Lotus Cars voeren. Immers zijn zij de huidige eigenaar van het sportwagenfabriek.

Echter zal een slimme rechter aan Proton vragen, waarom zij Team Lotus niet hebben gekocht en samengevoegd met Lotus Cars zoals het vroeger ook was?

Het is logisch dat David Hunt bijvoorbeeld 8 jaar geleden, veel minder zou vragen en krijgen voor Team Lotus dan nu...

Nogmaals, Proton heeft zitten slapen. Het had directe actie moeten ondernemen sinds de overname van Lotus Cars! Overigens, zelfs als Proton Team Lotus had gekocht zou het de contract met Fernandes' 1MRT niet eenzijdig kunnen worden opgezegd...

Tenzij er een clausule in het contract stond...

Kootje

CitaatEr is maar 1 Team Lotus en die was in handen van David Hunt...totdat Fernandes klaarwakker bleek en die rechten kocht!
Dat was natuurlijk niet meer dan 'n merknaam overgebleven uit de Chapman periode.
Fernandes is inderdaad zo wakker geweest om die naam te kopen ,en wellicht zal de rechter hem in zijn gelijk stellen.
Maar 'n connectie met Lotus heeft hij niet meer.
Het feit dat Proton (al dan niet terecht) de licentie ingetrokken heeft ,en zij de bezitter van de autofabrikant Lotus zijn ,ben ik bang dat de rechter juist hun in het gelijk zal stellen.
In dat geval zou 'n schadeloosstelling weleens lager uit kunnen komen dan het huidige bod van $.10 miljoen.
Maar goed ,naarmate de seizoensstart dichterbij komt zal ook het bod van Proton hoger worden.
Ook zij weten wel dat ze net als Fernandes niet heel erg sterk staan.
Dus hopelijk wordt er voor 'n miljoentje of 20 gesettled ,en zijn wij eindelijk van deze soap verlost.
ONM ,GTST ,ATWT  enz. ,al die soaps kunnen mij gestolen worden.
En mijn gevoel over deze soap is niet veel anders.

Gerard

The story continues...

http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2011/03_maart/21/110321_lotus_hunt.xml

:-\ :o

gloudiesaurus

Gaat lekker daar, rechtszaak op rechtszaak...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Wat ik me afvroeg is wanneer we nu uitspraak krijgen in de rechtszaak tussen Team Lotus en Proton?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Dacht ergens eind deze maand.

Het staat me bij dat ze op de 24e uitspraak zouden doen.  :-\
::) Maar das meer 'n heel sterk gevoel als 'n zekerheidje.

Heb 't namelijk wel ooit ergens gelezen ,weet alleen niet meer waar.  :-[

Franky R.

Citaat van: Kootje op 07 april 2011 - 11:03:52
Dacht ergens eind deze maand.

Het staat me bij dat ze op de 24e uitspraak zouden doen.  :-\
::) Maar das meer 'n heel sterk gevoel als 'n zekerheidje.

Heb 't namelijk wel ooit ergens gelezen ,weet alleen niet meer waar.  :-[


CitaatWat ik me afvroeg is wanneer we nu uitspraak krijgen in de rechtszaak tussen Team Lotus en Proton?

Dat is mij ook een raadsel...het laatst bekende datum was 21 maart.


SDG

Ik denk hoe dan ook dat de teleurstellende prestaties van Lotus totnogtoe - het team in de groen-gele kleurstelling dus - en de vliegende start van Renault - de 'JPS'-Lotus dus - de kansen van Fernandes ook niet echt doen toenemen, als het erop aankomt Hunt definitief partij te moeten laten kiezen.

Kootje

Hunt heeft in principe geen enkele zeggenschap meer.
Hij heeft de naam TEAM LOTUS aan Fernandez verkocht ,dus.....
Pas als hij in z'n gelijk gesteld wordt dat Fernandez de gemaakte afspraken niet nakomt ,heeft hij weer 'n stem.
In dat geval zal hij de naam TEAM LOTUS wel aan Renault verkopen.
Die steun heeft hij al eerder uitgesproken ,en in mijn ogen is spijt dan ook de enige reden waarom hij deze zaak aanspant.

Maar ja ,wat de rechters in beide zaken ook beslissen ,volgens de statuten MOET team-lotus dit seizoen z'n naam behouden.
Een tussentijdse naamwijziging is niet toegestaan ,en ben dan ook benieuwd hoe de FIA dat gaat oplossen.

Kootje

Ik lees net op de Williams site dat er op 20 april 2011'n uitspraak wordt gedaan !!!

gloudiesaurus

Volgende week woensdag dus.
Heb het ook gelezen, alleen van een Duitse journalist. Die niet altijd betrouwbaar is. Heb het nog steeds niet officieel bevestigt gezien.

Ben benieuwd naar het effect van de uitspraak. Beroep kan nog aangetekend worden. En al verliest Team Lotus dan hoeven ze het team pas in 2012 aan te passen lijkt me?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Volgens de reglementen mag je geen naamsverandering doorvoeren tijdens het seizoen.
Tenzij ze 'n uitzondering creeeren wegens de uitspraak zal het inderdaad pas in 2012 ingaan.