Lotus vs. Lotus ?

Gestart door Forza F1, 08 december 2010 - 19:16:03

« vorige - volgende »

Wie zal er echt als "LOTUS" door het leven gaan in 2011 ?

Lotus 1Malaysia (Tony Fernandes)
4 (36.4%)
Lotus Renault (Genii Capital)
7 (63.6%)

Totaal aantal stemmen: 8

JimmySPA

Citaat van: SDG op 10 december 2010 - 21:13:13
Misschien kan Fernandes eens uitvlooien of de namen Tyrrell of Brabham nog ergens te koop staan?   :P

Onlangs was de naam Brabham nog gebruikt ik dacht in australie voor een "getunede" bmw... Hierop kwam wel weer een rechtszaak van de fam. Brabham. Hoe het is afgelolpen weet ik niet...

Ik zou Minardi met Stoddart wel weer terug willen zien!!!

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

gloudiesaurus

Minardi is nog te begrijpen, dit was het team van Stoddart ;) Maar hij komt denk ik nooit meer terug, volgens mij heeft hij de racerij sowieso min of meer de rug toegekeerd.

Maar dat Lotus naar Renault stapt? Nou volgens mij is het Lotus van dit jaar op de goede weg, ze gaan volgend jaar een sprongetje maken. En met het sponsorgeld van Lotus zou er nog meer mogelijk zijn... Daarnaast zou het goedkoper zijn voor Proton, bij Renault zitten ze nl. nog met Genii Capital dat 75% van de aandelen bezit. Die moeten ook ooit uitgekocht worden wil Lotus echt teameigenaar worden...

Sowieso heeft Proton volgens mij geld over ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: SDG op 10 december 2010 - 21:13:13
Misschien kan Fernandes eens uitvlooien of de namen Tyrrell of Brabham nog ergens te koop staan?   :P

Tyrrell zit nog in de familie. Ik dacht dat Bob Tyrrell (de oudste zoon van Ken) de rechten bezit. Brabham is idd. nu een BMW-tuner geworden. De naam 'slaapt' nu, dacht ik.

Enne, pak er meteen de volgend namen bij, "Fernandes"?

- EuroBrun
- March (nog steeds eigendom van Hennie?)
- Onyx
- Pacific
- Rial
- Simtek (!)
- ATS
- en Trojan... ;D ;D ;D

Hoe zou je erachter kunnen komen, BTW? Nml. of er een F1-naam te koop is?


gloudiesaurus

Kun je dat niet opzoeken in het merkenregister? van wie een naam is? En wat er geregistreerd is?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 11 december 2010 - 19:49:39
Kun je dat niet opzoeken in het merkenregister? van wie een naam is? En wat er geregistreerd is?

Hm, mss. Maar zo'n merkenregister is niet openbaar. Tenminste, niet voor iedereen dacht ik.

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 11 december 2010 - 15:56:23
Minardi is nog te begrijpen, dit was het team van Stoddart ;) Maar hij komt denk ik nooit meer terug, volgens mij heeft hij de racerij sowieso min of meer de rug toegekeerd.

Maar dat Lotus naar Renault stapt? Nou volgens mij is het Lotus van dit jaar op de goede weg, ze gaan volgend jaar een sprongetje maken. En met het sponsorgeld van Lotus zou er nog meer mogelijk zijn... Daarnaast zou het goedkoper zijn voor Proton, bij Renault zitten ze nl. nog met Genii Capital dat 75% van de aandelen bezit. Die moeten ook ooit uitgekocht worden wil Lotus echt teameigenaar worden...

Sowieso heeft Proton volgens mij geld over ;)

Ja, een dikke 900 miljoen... :P

Gerard

Ik blijf het maar een raar iets vinden dat er straks 2 eams rijden onder de naam "lotus"

ik denk dat (zeker in het begin van het seizoen) gewoon over Lotus en Renault gsproken zal worden...

SDG

Citaat van: Gerard op 11 december 2010 - 22:27:45
Ik blijf het maar een raar iets vinden dat er straks 2 eams rijden onder de naam "lotus"

ik denk dat (zeker in het begin van het seizoen) gewoon over Lotus en Renault gsproken zal worden...

Ik vind het al bij al geen goede zaak, dat de naam en de nalatenschap van een legendarisch team als Lotus nu op een dergelijke manier door het slijk gehaald worden dat men nu zo zit te kibbelen om de naam te kunnen voeren en dat men er straks misschien zelfs voor moet gaan procederen. Dan komt er al eens een oude, bekende naam terug in het deelnemersveld en dan gebeuren er zo'n dingen. Eigenlijk is dit geen goede reclame voor de F1.

Kootje

Ik hoop dat de rechter en anders de FIA zich hier over uitspreekt.
Dit vind ik namelijk echt niet kunnen.
Wat mij betreft mag het LOTUS van Fernandez gewoon LOTUS blijven in 'n groen/gele livery.
En mag wat nu nog RENAULT is lekker de naam PROTON gaan voeren.
Als die dan in zwart/goud willen rijden ,moeten ze dat lekker doen ,maar de naam LOTUS is voor Fernandez z'n team.
Simpelweg omdat die de naam al voeren ,en daarin is de regel nu eenmaal :Wie 't eerst komt ,het eerst maalt.

JimmySPA


"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"


Franky R.

Hahaha, die is leuk. Bedankt voor het posten Jimmy! ;D

gloudiesaurus

http://www.f1pits.net/nieuws/team_lotus_wil_geld_zien/

Het wordt er allemaal niet duidelijker van. Maar ik denk toch dat als deze twee teams samen aan de start komen dat ze dan samen de verliezer zijn.

Frappante vond ik dat de hekjes van Team Lotus en Lotus Renault voor de bolide precies hetzelfde zijn.... paaltjes met daarop exact hetzelfde Lotus logo.

Hoe frappant is, 17 jaar kraait er niemand naar het merk Lotus in de Formule 1 en dan ineens zijn er twee vechtende partijen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Maar dat bedrag dat Fernandes nu vraagt is gewoon absurd.
$.60 miljoen is dat team niet eens waard.

Het huidige bod van PROTON zou ik met beide handen aangrijpen.
Zeker als ze er dan ook nog met de FOM uit komen over de tv-gelden van 2010.
Maar ook als ze die mislopen ,zijn ze met die geboden $.10 miljoen uit de kosten.
En met die kosten bedoel ik dan de misgelopen tv-gelden en de uitgaven die gemaakt zijn aan teamkleding ,livery's van auto's ,trucks en hospitallity-unit en mercandising die niks meer waard is.
Pakken ze toch ook nog wat tv-gelden mee ,dan zitten ze op rozen.