Teamvoorstellingen 2011.

Gestart door Schumivill, 08 december 2010 - 14:38:23

« vorige - volgende »

Bob

#195
Citaat van: Gerard op 04 februari 2011 - 16:55:14
Aangezien ik al ruim over de 100 posts heen ben,mag ik wel mijn eigen mening geven, en misschien ook zelfs al mensen afzagen tot net onder de knie ;D
Nee, geintje ;)
Ik moet zeggen dat ik deze McLaren ook wel mooi vindt
Het is een aaneenschakeling van presentaties deze week en iedere keer weer verbazen we ons over de liveries, nieuwe auto's en dan is het natuurlijk sowiezo wennen

Maar als ik al eerder zei, toen " we" in 2009 de radicale regelements wijzingen hadden vond ik geen enkele auto mooi, en daar ben ik ook aan gewend geraakt...

De side pots van de MP4-26 zien er 'raar' uit,maar verder vnd ik het een mooie auto hoor!
Ik ben blij dat er meer mensen zijn die deze auto kunnen warderen, hebben jullie deze al gezien? dit is waar een van de luchthappers in uitkomt heb ook gelezen dat het waarschijnlijk de koeling van de versnellingsbak is (dit vanwege de kleinere sidepots).


Bob

#196
Citaat van: Jozef op 04 februari 2011 - 17:03:36
De dubbele luchthapper hebben ze gewoon overgenomen van de Mercedes van vorig jaar hoor. :P Eén als inlaat voor de motor en één voor koellucht voor de olieradiator.

Maar die sidepods, daar viel mijn mond toch ook van open. :D

Zijn het er geen 3?


Kootje

Van voren gezien zou je dat we denken.
Maar nee....kijk maar eens van opzij.  ::)



foto gepikt van Rafael  :D

Bob

Citaat van: Kootje op 04 februari 2011 - 17:15:40
Van voren gezien zou je dat we denken.
Maar nee....kijk maar eens van opzij.  ::)



foto gepikt van Rafael  :D

Je hebt gelijk het beeld vertekend van voren.

Jozef

#199
Citaat van: Bob op 04 februari 2011 - 17:06:24
Citaat van: Gerard op 04 februari 2011 - 16:55:14
Aangezien ik al ruim over de 100 posts heen ben,mag ik wel mijn eigen mening geven, en misschien ook zelfs al mensen afzagen tot net onder de knie ;D
Nee, geintje ;)
Ik moet zeggen dat ik deze McLaren ook wel mooi vindt
Het is een aaneenschakeling van presentaties deze week en iedere keer weer verbazen we ons over de liveries, nieuwe auto's en dan is het natuurlijk sowiezo wennen

Maar als ik al eerder zei, toen " we" in 2009 de radicale regelements wijzingen hadden vond ik geen enkele auto mooi, en daar ben ik ook aan gewend geraakt...

De side pots van de MP4-26 zien er 'raar' uit,maar verder vnd ik het een mooie auto hoor!
Ik ben blij dat er meer mensen zijn die deze auto kunnen warderen, hebben jullie deze al gezien? dit is waar een van de luchthappers in uitkomt heb ook gelezen dat het waarschijnlijk de koeling van de versnellingsbak is (dit vanwege de kleinere sidepots).

As I said, precies zoals de Mercedes van vorig jaar.

Hier een foto van de Mercedes GP W01 bij de lancering een jaar geleden:


Ze hebben dus ook een grote centrale luchthapper voor de motor en dan aan de zijkanten twee kleine inlaten voor de olieradiator.

Ook Red Bull had vorig jaar al een gelijkaardige configuratie met een olieradiator boven de versnellingsbak. Alleen hadden zij de luchtinlaten voor de koeling geïntegreerd in de inlaat voor de motor, waardoor dit minder opvallend was, maar om het te staven hier een foto van de RB6, ook ongeveer een jaar geleden, waarop je eenzelfde soort uitlaat ziet zoals op de foto die jij postte:




Het is inderdaad zo dat het vroeger de gewoonte was om twee olieradiatoren in de sidepods te hebben naast of tussen de waterradiatoren, maar sinds 1 of 2 jaar wordt er vaker één olieradiator centraal boven de versnellingsbak te zetten (dit is de kleine radiator die ook zichtbaar is op de foto van de MP4-26 op de vorige pagina van deze topic, die foto zonder motorkap) waardoor de sidepods kleiner kunnen en/of er meer ruimte is voor de groter geworden benzinetank en KERS.

Kootje

Je zou gelijk kunnen hebben hoor.
Dat wil ik hier niet betwisten.  ;)

Alleen vind ik dit:


Nu niet echt exact hetzelfde als dit:


Dan vind ik dit.....

.....er meer op lijken.  :P

Zelf zat ik te denken aan 'n nieuwe manier om de geblazen diffuser te voeden ,of aan 'n nieuw soort F-duct.  :-\
Maar dat blijft speculatie.
Wellicht is het inderdaad wel wat jij beweert dat het is.  ???

Bob

Citaat van: Kootje op 04 februari 2011 - 15:52:16
Welkom BOB ,jij mag alvast blijven.  :D

Ik heb me rot lopen zoeken naar de uitlaten van de McLaren.....
.....dankzij jou weet ik nu waar ze verstopt zitten.  :)

Voor wie 't zich nog meer afvroeg ,'n fotootje.  ;)  met dank aan BOB en Formule1.nl.  :P


Sorry, maar we moeten nog even wachten voordat we weten hoe het zit met de uitlaten van de McLaren, ik las net het volgende;
CitaatMcLaren schroefde de gloednieuwe MP4-26 voor het oog van pers en publiek in elkaar op de Potsdamer Platz, maar gebruikte een motor en uitlaten van plastic.[quote/]

Kootje

Dat klopt ja ,heb ik ook gelezen.
Maar of daar dan de locatie ook mee veranderd is hiermee niet gezegd natuurlijk.  ::)
Al zou dat zomaar kunnen.

Vooralsnog weet ik waar ze momenteel zitten.
Dat vind ik al info genoeg ,aangezien ik ze in de 3D animatie  niet vinden kon.  >:(
Maar ik had de foto's op Formule1.nl dan ook nog niet bekeken.

:-[ :'( :-[

Jozef

Bij de Lotus is er geen centrale inlaat meer, maar twee grote inlaten langs de zijkanten. Dit zijn dus inlaten voor de motor.

Bij de Mac en de Mercedes van vorig jaar (tot voor ze hun dubbele inlaat introduceerden) heb je nog steeds een centrale inlaat (voor de motor dus) en daarnaast nog kleinere inlaten. Bij de Mac zitten deze kleinere inlaten aan de bovenkant, bij de Mercedes zaten ze aan de zijkanten, maar hun functie is hetzelfde. Voor alle duidelijkheid gaat het dus om de radiator in de cirkel op onderstaande foto (klikken voor groter formaat):



Je kunt ook wel bedenken dat die radiator een luchtstroom nodig heeft om hitte te kunnen afgeven, dus moet er ook een in- en uitlaat voorzien zijn. Heeft dus niks te maken met F-ducts of diffusers. ;)


Volgens mij ben je ook een beetje in de war over de term "geblazen diffuser", dit betekent NIET dat de uitlaat IN de diffuser uitkomt maar juist net BOVEN de acherkant van de diffuser (of in het geval van de Renault R31 nu boven de voorkant van de diffuser). Dat is namelijk verboden. Maar door de uitlaat zo te plaatsen, krijg je net achter de diffuser een laag koude lucht met daarboven een laag hete lucht uit de uitlaat, en dit zorgt ervoor dat er minder snel turbulentie optreedt (door het temperatuursverschil blijft de lucht beter in lagen). Daardoor kan de diffuser effectiever worden gemaakt.

De geblazen diffuser is dus ook niet verboden, aangezien het alleen maar een kwestie is van de plaatsing van de uitlaten.

Kootje

Okee ,wat die inlaten van de Mercedes betreft ,liet ik me iets teveel leiden door het tussenschot in de "hoofdinlaat".  ???
Nu ik na jou laatste post de foto nog eens goed bestudeerde ,zag ik ineens de opening net achter het Henri Lloyd logo.
Die openingen waren me echter nooit eerder opgevallen.  :-[

Dat de omcirkelde radiator in de foto gekoeld moet worden ,begrijp ik ook nog wel.
Ondanks dat ik niet zo technisch onderlegd ben als jij.  :(  (niet sarcastisch bedoeld ,eerder 'n compliment)
Alleen maken deze foto's mij niet duidelijk dat dit via de extra airbox gebeurt.

Nu zul je zeggen: Waar moet die lucht dan vandaan komen ??  ::)
Wat mij betreft kan dit ook via de side-pots zijn.
Dit is (iig voor mij) niet duidelijk uit de foto's op te maken.  :-\

Daarom zat ik juist aan 'n maas in de geblazen diffuser reglementen te denken.
Aangezien je de binnenkant van de motorkap niet ziet  :(  ,zat ik te denken aan 'n systeem waarbij rijwind langs de motor word gevoerd...
...(deze lucht word op die manier opgewarmt).....en vervolgens naar de diffuser gebracht.   ;)
Juist omdat het uitlaatsysteem zoals vorig jaar gebruikt ,blijkbaar verboden is.

:D ;D :D
Maar goed ,zoals ik al zei: Ik ben niet zo heel technisch onderlegt.
Dus voor nu krijg je van mij 't voordeel van de twijfel.   :-X

Kootje

SCOOP v/d WEEK: Ik heb 'm !!!

De eerste foto van de nieuwste HRT



:D ;D :D

_Makke_

Wel wel, mét neon-lampen onderaan. Moet een knap effect geven in Singapore.

_Makke_

ON TOPIC: Ik ben best wel verschoten van de McLaren. Hamilton zei wel tegen een journalist dat de mp4-26 er helemaal anders zou uitzien, maar ik dacht dat dat eerder was om het publiek wat warm te krijgen voor de presentatie.

Maar er zijn inderdaad bepaalde accenten totaal anders dan vorig jaar. In tegenstelling tot bij Ferrari, waar ze wisten te vertellen dat ze gebruik gingen maken van een extreem design en van extreme materialen. Ginds ziet de wagen er, voorlopig uiteraard, vrij 'braaf' uit.

Bon, zien of het iets uithaalt. Wie weet zijn die sidepods wel gelijkaardig aan die van de anderen bij de start van de eerste week.

rafael25

Het is tijd voor Martin en zijn ploeg dat Mc Laren weer een keer Kampioen laten worden.
zou mooi zijn als innovatief zijn zich uitbetaald in seconden ..
verschil van 2 zou mooi zijn .. vroem vroem........................

Franky R.

Citaat van: rafael25 op 06 februari 2011 - 13:30:54
Het is tijd voor Martin en zijn ploeg dat Mc Laren weer een keer Kampioen laten worden.
zou mooi zijn als innovatief zijn zich uitbetaald in seconden ..
verschil van 2 zou mooi zijn .. vroem vroem........................

Hm,

Mag het ook een half zijn of 1 sec.? Anders wordt het zo saai, ook al zou Hamilton de ene na de andere race winnen... :)