Teamvoorstellingen 2011.

Gestart door Schumivill, 08 december 2010 - 14:38:23

« vorige - volgende »

Gerard

Hè mensen
Ik lees net dat Lotus Renault in Canada een probleem zou kunnen hebben met de livery, omdat deze gebaseerd is op de JPS livery uit de jaren 70, en JPS is natuurlijk een tabaksmerk, en dat is weer streng verboden in Canada..

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/250624/mogelijk-problemen-voor-lotus-renault-in-canada/

WTF!!!

Dan kunnen ze Ferrari ook wel verbieden ommdat die streepjescode op de engine cover doet denken aan de Marlboro reclame, en het zilver van Mercedes doet denken aan West SILVER, en ga zo maar door...

:o >:(

T.Nuvolari

Die streepjescode bij Ferrari is al verboden om de reden dat het te veel gelijkenissen vertoonde met het Marlboro label. Dat het goud zwart duidelijke gelijkenissen vertoond met het merk John Player Special moet nog blijken, een kleur is niet persé een gelijkenis natuurlijk. Volgens mij is er geen probleem.

Kootje

Citaat van: T.Nuvolari op 18 januari 2011 - 15:13:18
Die streepjescode bij Ferrari is al verboden om de reden dat het te veel gelijkenissen vertoonde met het Marlboro label.
Komt natuurlijk bij dat Marlboro nog steeds sponsor was/is ten tijde van de "streepjescode" auto's.  ::)
Citaat van: T.Nuvolari op 18 januari 2011 - 15:13:18
Dat het goud zwart duidelijke gelijkenissen vertoond met het merk John Player Special moet nog blijken, een kleur is niet persé een gelijkenis natuurlijk.
Dat klopt ,'n kleur op zich zegt niets.
Het is echter wel zo dat deze kleurstelling als eerbetoon dient aan de JPS-LOTUS waar oa Senna zo succesvol mee was.  :-\
En daarmee is dan toch de link naar JPS weer gemaakt.

Misschien leg jij de link dan wel niet ,maar ik persoonlijk wel.
Niet zozeer vanwege de kleurcombinatie zwart/goud ,maar wel vanwege de combinatie zwart/goud en LOTUS.  ;)
Dan denk ik aan JPS en ,uiteraard ook aan de nodige successen uit die tijd.
Citaat van: T.Nuvolari op 18 januari 2011 - 15:13:18
Volgens mij is er geen probleem.
Daarom is er dus wel 'n probleem.
Nu begint dit in Canada ,maar al snel zullen er meer landen volgen.  :(
Daarvan ben ik overtuigd.

Enigszins kan ik dit ook wel begrijpen ,al is het natuurlijk wel zwaar overdreven.
Alsof  'n verstokte Camel/Marlboro roker nu ineens JPS zou gaan roken.  :D
Of dat er nu 'n hele nieuwe generatie rokers opstaat ,en die dan massaal JPS gaan kopen.

robbert

Citaat van: Kootje op 18 januari 2011 - 15:48:12
Citaat van: T.Nuvolari op 18 januari 2011 - 15:13:18
Die streepjescode bij Ferrari is al verboden om de reden dat het te veel gelijkenissen vertoonde met het Marlboro label.
Komt natuurlijk bij dat Marlboro nog steeds sponsor was/is ten tijde van de "streepjescode" auto's.  ::)
Citaat van: T.Nuvolari op 18 januari 2011 - 15:13:18
Dat het goud zwart duidelijke gelijkenissen vertoond met het merk John Player Special moet nog blijken, een kleur is niet persé een gelijkenis natuurlijk.
Dat klopt ,'n kleur op zich zegt niets.
Het is echter wel zo dat deze kleurstelling als eerbetoon dient aan de JPS-LOTUS waar oa Senna zo succesvol mee was.  :-\
En daarmee is dan toch de link naar JPS weer gemaakt.

Misschien leg jij de link dan wel niet ,maar ik persoonlijk wel.
Niet zozeer vanwege de kleurcombinatie zwart/goud ,maar wel vanwege de combinatie zwart/goud en LOTUS.  ;)
Dan denk ik aan JPS en ,uiteraard ook aan de nodige successen uit die tijd.
Citaat van: T.Nuvolari op 18 januari 2011 - 15:13:18
Volgens mij is er geen probleem.
Daarom is er dus wel 'n probleem.
Nu begint dit in Canada ,maar al snel zullen er meer landen volgen.  :(
Daarvan ben ik overtuigd.

Enigszins kan ik dit ook wel begrijpen ,al is het natuurlijk wel zwaar overdreven.
Alsof  'n verstokte Camel/Marlboro roker nu ineens JPS zou gaan roken.  :D
Of dat er nu 'n hele nieuwe generatie rokers opstaat ,en die dan massaal JPS gaan kopen.
ja zoals in tijde met de streepjescode, alsof iedereen opeens marlboro zou beginnen roken. Dikke bullshit

JimmySPA

Tsjah ik weet het niet. Opzich dat Ferrari die barcode niet mag kan ik nog wel in komen. Maar dat ze goud/zwart associëren met aanzetten tot roken, kan ik niet echt in komen. Er staat nergens JPS of iets. Het is gewoon een mooi stuk historie, en deze livery is op de Ferrari na de mooiste...  Ik ben benieuwd.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Niels_

#65
Die streepjescode die op de Ferrari stond, het zal wel aan mij liggen, maar ik snapte dus totaal niet waarom dat nu een probleem vormde. Alsof ze bij Marlboro 1 pakje meer verkocht hebben dankzij die streepjescode. Misschien werd er nog wel het meeste verkocht omdat er zoveel commotie over ontstond.

Bij Lotus-Renault hebben ze natuurlijk wel het probleem dat ze hun auto namaken op een wagen die draaide om sigaretten. Dus heb je:

Ferrari: Een auto waarop reclame staat voor sigaretten
Lotus-Renault: Een auto die zijn volledige kleurstelling aanpast naar een sigarettenmerk

En ja, het is een mooie livery en natuurlijk draait het niet om de sigaretten, maar ik snap de commotie er rond wel. :P

Senergy

#66
http://www.f1today.nl/20110119/mallya-force-india-onthult-spoedig-lineup-voor-2011.html

Dat werd wel een beetje tijd  ;)
Maar wat wel duidelijk lijkt is dat Liuzzi zijn stoeltje kwijt is.

Dus Sutil en ?? (di Resta, Hulkenberg, Chandhok, Senna)
Senna heb ik er gewoon bijgezet omdat hij toch ook nog steeds op zoek is naar een stoeltje

Sorry eigenlijk moest dit bij de GRID van 2011 staan was een beetje te snel met mijn post
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Kootje

#67
Citaat van: Senergy op 19 januari 2011 - 12:26:33
http://www.f1today.nl/20110119/mallya-force-india-onthult-spoedig-lineup-voor-2011.html

Dat werd wel een beetje tijd  ;)
Maar wat wel duidelijk lijkt is dat Liuzzi zijn stoeltje kwijt is.

Dus Sutil en ?? (di Resta, Hulkenberg, Chandhok, Senna)
Senna heb ik er gewoon bijgezet omdat hij toch ook nog steeds op zoek is naar een stoeltje

Sorry eigenlijk moest dit bij de GRID van 2011 staan was een beetje te snel met mijn post
Ik ga er vanuit dat die Zwitserse krant het 'n paar weken terug bij het rechte eind had.

1; Sutil
2; DiResta
3; Hulkenberg  test en reserve rijder in actie komend in VT1

Puur gebasseerd op de uitspraken van Willie Weber in onderstaand artikel en eerdere uitspraken van andere betrokkenen.
En ook het door jouw geposte artikel legt die link.

http://formule1.nl/articleview/16445

T.Nuvolari

Citaat van: Kootje op 19 januari 2011 - 12:43:12Puur gebasseerd op de uitspraken van webber

Ik dacht al: "Wat heeft Webber er mee te maken?" Willy Weber dus.  ;)

Kootje

Citaat van: T.Nuvolari op 19 januari 2011 - 12:48:50
Citaat van: Kootje op 19 januari 2011 - 12:43:12Puur gebasseerd op de uitspraken van webber

Ik dacht al: "Wat heeft Webber er mee te maken?" Willy Weber dus.  ;)

Oeps  :-[ ,sorry.  :P
Heb 't gelijk aangepast.  :D

Edwin90

http://www.f1pits.net/nieuws/lotus_presenteert_nieuwe_wagen_online/


aanstaande vrijdag begint het trouwens. Dan zal de nieuwe Ferrari aan het publiek getoond worden!  :)

Enzo

Alleen de llivery neem ik aan en laat me raden....ze zal rood zijn.... ;D

T.Nuvolari

Waarom zouden ze enkel de Livery tonen? Volgens mij gaan de komende voorstellingen toch over de nieuwe wagens.

Senergy

#73
Ze zullen de nieuwe wagen wel tonen, alleen zullen ze wel een aantal nieuwe uitvindingen er nog even aflaten en/of bedekken.
Zoals de dubbele diffuser vorig jaar. Of zoals RB deed er uitlaten op schilderen en in werkelijkheid zitten ze ergens anders.

Het is elk jaar weer een spelletje, maar toch je krijgt dan wel een eerste indruk van de wagen.

De naam is in ieder geval bedenk F150, naar aanleiding van de 150ste verjaardag van de eenmaking van Italië.
Alleen spijtig dat de naam mij direct laat denken aan de Ford F150 Lightning Truck, een amerikaanse Pick up met dezelfde motor als de GT40.

Trouwens de wagen van Team Lotus zal de T11 zijn en die van HRT de F111.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

JimmySPA

F150 is niet met dezelfde motor als de GT40. Gt40 is eind jaren 60... Dat kan nooit. Jij bedoelt waarschijnlijk de basis van de Ford GT (de nieuwe) motor. Lekker lomp, maar het rijdt wel gaaf. Beetje vrachtwagen achtig. Top auto  :)

Jaja ik weet het nu weer ontopic  ;)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"