Teamvoorstellingen 2011.

Gestart door Schumivill, 08 december 2010 - 14:38:23

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

Citaat van: Franky R. op 06 februari 2011 - 19:48:36
Citaat van: rafael25 op 06 februari 2011 - 13:30:54
Het is tijd voor Martin en zijn ploeg dat Mc Laren weer een keer Kampioen laten worden.
zou mooi zijn als innovatief zijn zich uitbetaald in seconden ..
verschil van 2 zou mooi zijn .. vroem vroem........................

Hm,

Mag het ook een half zijn of 1 sec.? Anders wordt het zo saai, ook al zou Hamilton de ene na de andere race winnen... :)

Hij heeft toch niet gezegd dat een verschil van 2 sec, 2 sec sneller is.  :P

Franky R.

Citaat van: De_Marc op 06 februari 2011 - 20:18:14
Citaat van: Franky R. op 06 februari 2011 - 19:48:36
Citaat van: rafael25 op 06 februari 2011 - 13:30:54
Het is tijd voor Martin en zijn ploeg dat Mc Laren weer een keer Kampioen laten worden.
zou mooi zijn als innovatief zijn zich uitbetaald in seconden ..
verschil van 2 zou mooi zijn .. vroem vroem........................

Hm,

Mag het ook een half zijn of 1 sec.? Anders wordt het zo saai, ook al zou Hamilton de ene na de andere race winnen... :)

Hij heeft toch niet gezegd dat een verschil van 2 sec, 2 sec sneller is.  :P

Citaatzou mooi zijn als innovatief zijn zich uitbetaald in seconden ..
verschil van 2 zou mooi zijn

Tja, hoe moet ik het anders opvatten?


Jozef

2 seconden trager. :P

Wat natuurlijk nog steeds mogelijk is (bij wijze van spreken). Aangezien de radiatoren ver van het midden van de auto zitten, zal de auto iets langzamer reageren bij het insturen van een bocht. Dus het ligt eigenlijk sowieso al vast dat er aan dit ontwerp een negatief gevolg hangt, nu is het dus maar de vraag of McLaren dat goedmaakt met aerodynamische voordelen waardoor ze over een hele ronde/race sneller worden. Op een circuit à la Monaco zie ik ze eigenlijk sowieso al in het nadeel zijn. Of de aerodynamica zou écht goed moeten zijn natuurlijk.


Enzo



Senergy

Citaat van: De_Marc op 07 februari 2011 - 12:28:00
De nieuwe virgin.

http://www.virginracing.com/car/266/witness-the-fitness



overduidelijk een doorontwikkeling van de VR-01, hopelijk gaat hij dan ook sneller dan de vorige zodat ze toch regelmatig de 107%-regel halen
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!


Senergy



Ik vond de overalls van vorig jaar wel mooier  :P

Het is wel opvallend dat ze gaan voor een lage neus, let wel even op de voorvleugel daar is volgens mij wel serieus veel werk ingestoken.
Voor de rest ja een vrij sobere wagen al mis ik precies een sponsor op het grote vlak van de sidepods.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Jozef

Citaat van: Senergy op 07 februari 2011 - 12:42:22
Citaat van: De_Marc op 07 februari 2011 - 12:28:00
De nieuwe virgin.

http://www.virginracing.com/car/266/witness-the-fitness
[foto]

overduidelijk een doorontwikkeling van de VR-01, hopelijk gaat hij dan ook sneller dan de vorige zodat ze toch regelmatig de 107%-regel halen

Is er eigenlijk een reden om aan te nemen dat ze de 107% niet gaan halen? Bij mijn weten heeft elk team vorig jaar in elke race de 107% gehaald namelijk...

Gerard

Als iedereen zijn KERS en beweegbare achtervleugel goed voor elkaar heeft, lijkt het me geen probleem....

Of Jerome d'Ambrosio , Karthikeyan en ??? (2de rijder HRT) moeten het niet kunnen bijbenen?
Maar veder zie ik inderdaad niet heel veel problemen... 

Kootje

Citaat van: Jozef op 07 februari 2011 - 15:05:25
Citaat van: Senergy op 07 februari 2011 - 12:42:22
Citaat van: De_Marc op 07 februari 2011 - 12:28:00
hopelijk gaat hij dan ook sneller dan de vorige zodat ze toch regelmatig de 107%-regel halen
Is er eigenlijk een reden om aan te nemen dat ze de 107% niet gaan halen? Bij mijn weten heeft elk team vorig jaar in elke race de 107% gehaald namelijk...
En dat is dus niet zo.
Meerdere coureurs zouden vorig jaar niet door de 107% heen gekomen zijn ,ware het niet dat die regel toen niet van kracht was.
Ik weet zo uit m'n hoofd de volgende namen: Chandhok HRT 6x
                                                                         Senna HRT 4x
                                                                         Yamamoto HRT 3x
                                                                         DiGrassi Virgin 3x
                                                           en zelfs Alonso Ferrari 1x al zou hij er vanwege eerder gereden tijden wel door gelaten zijn.
Daar komt dan nog bij dat Team-Lotus ,Virgin en HRT géén KERS hebben ,dus wie weet....

Kootje

Nog 'n paar foto's uit 'n andere hoek




rafael25

De neus is laag, maar de sidepods zijn hoog. Het hele punt van het hebben van een hoge neus is om de lucht te stromen in de sidepods. Maar wanneer je sidepods hoog zijn, kunt u een lage neus. McLaren deed hetzelfde. ::)

Kootje

Misschien 'n domme vraag hoor !!!
Maar wordt de lucht niet door de vleugel naar de side-pots gestuurd ??  :-\
Ik ben geen engineer en al helemaal geen aerodynamica specialist ,maar als ik naar de auto kijk ,lijkt het mij dat de lucht over de neus juist naar de airbox en over de side-pots gestuurd wordt.
Dat basseer ik dan op het feit dat het hoogste punt v/d neus ,zich net zo hoog of zelfs hoger bevindt dan de side-pots.
Maar zoals gezegd ,ik ben geen engineer en aerodynamica specialist.  ;)
Ik vraag het me alleen maar af ??