Teamvoorstellingen 2011.

Gestart door Schumivill, 08 december 2010 - 14:38:23

« vorige - volgende »

Franky R.


Jozef

Citaat van: Jeroen op 01 februari 2011 - 19:25:26Dat zie jij aan de vorm van de wagen?

Ik ben jammer genoeg niet werkzaam in de F1 en heb ook niet met de ingenieurs van Mercedes gesproken over het ontwerp van hun auto. Dus ik kan niet aan de vorm van een auto op zich afleiden of hij snel is of niet.

Wat je wel kunt zien, is dat deze wagen vanaf nul is ontworpen en dat er enorm veel tijd in is gestoken. De indicaties waarop ik baseer dat dit een goede auto is, zijn:
- de ontwikkeling is al lang bezig (het was al snel duidelijk dat 2010 toch niks werd, dus kon er vroeg begonnen worden aan het ontwerp van de nieuwe auto)
- Mercedes heeft veel geld en andere middelen besteed aan deze auto
- het resultaat is iets dat (voor Mercedes) totaal nieuw is (zie de punten die ik aanhaalde in mijn vorige post) en als iets nieuw is, betekent dat automatisch dat er goed over is nagedacht en dat je er dus vanuit kunt gaan dat het beter is dan vorig jaar. Dit in tegenstelling tot andere teams (neem nu pakweg de Red Bull of de Williams) die erg lijken op de auto van vorig jaar, waar dus op het eerste zicht weinig vooruitgang in zit.

Op basis van deze punten durf ik de uitspraak te doen dat deze auto races gaat winnen. En natuurlijk blijft dat speculatie, niets is 100% zeker voor iedereen over de finishlijn is. Dat snap ik ook wel.

Kootje

#167
Citaat van: Jozef op 01 februari 2011 - 23:20:13
Dit in tegenstelling tot andere teams (neem nu pakweg de Red Bull of de Williams) die erg lijken op de auto van vorig jaar, waar dus op het eerste zicht weinig vooruitgang in zit.
Wat de Red Bull betreft ben ik het volledig met je eens.
De RB7 is dan ook 'n doorontwikkeling van de RB5 en RB6 ,en waarom ook niet ??
Waarom zou je 'n winnend concept ingrijpend veranderen ??
Al moet ik daar wel aan toevoegen de achterkant schokkend smal te vinden.
Ben daarom zéér benieuwd waar ze 't KERS systeem hebben verstopt.

Dat de WILLIAMS op die van 2010 lijkt ,ben ik echter totaal niet met je eens.
In de basis lijkt elke F1 auto op elkaar ,maar ga je goed kijken ,dan zie je toch duidelijke verschillen.
Neem alleen maar de neus of het bodywork zijdelings van de motorkap en boven de side-pots.
Dat zijn zelfs zéér opvallende verschillen.
Oke ,ik geef toe ,op de door De_Marc geplaatste foto zie je het niet duidelijk.
Daarom via deze link nog 'n paar foto's.

http://www.f1pits.net/nieuws/barrichello_test_nieuwe_williams_fotos/


Overigens:
Voor de paar mensen die het wellicht nog niet wisten: De getoonde livery is 'n interim livery.
Wanneer de definitieve livery getoond wordt ,is mij nog niet bekend.

Jozef

De eerste "is dat wel legaal?"-discussie van 2011 (bij mijn weten :P) gaat over de Ferrari. High-resfoto (4.4 MB, misschien geen aanrader voor wie een langzame verbinding heeft): http://farm6.static.flickr.com/5216/5407314215_f96390174f_o.jpg

Het gaat om de gaten in het midden van de diffuser. Het onderste gat is het gat waarlangs de motor gestart wordt en is dus ook toegestaan, alle teams rijden hiermee. Dit is het enige gat in dat in de onderplaat van de auto mag zitten, en de eisen zijn dat de oppervlakte maximum 3500 mm² mag zijn en dat de "maximale maat" 100 mm is, d.w.z. geen enkel punt van de opening mag meer dan 100 mm verwijderd zijn van een ander punt van de opening.

Waar het nu om gaat is de spleet boven dit ronde gat. Ferrari zal opperen dat die spleet bij het gat voor het starten van de motor hoort en binnen de bovengenoemde eisen valt. Anderzijds is het natuurlijk duidelijk dat die spleet niets te maken heeft met het starten van de motor, dus vermoed wordt dat er lucht uit de spleet komt om een soort extra "blown diffuser"-effect te creëren. Wordt vervolgd... :)

0634

Citaat van: Jozef op 01 februari 2011 - 23:20:13
Citaat van: Jeroen op 01 februari 2011 - 19:25:26Dat zie jij aan de vorm van de wagen?

Ik ben jammer genoeg niet werkzaam in de F1 en heb ook niet met de ingenieurs van Mercedes gesproken over het ontwerp van hun auto. Dus ik kan niet aan de vorm van een auto op zich afleiden of hij snel is of niet.

Wat je wel kunt zien, is dat deze wagen vanaf nul is ontworpen en dat er enorm veel tijd in is gestoken. De indicaties waarop ik baseer dat dit een goede auto is, zijn:
- de ontwikkeling is al lang bezig (het was al snel duidelijk dat 2010 toch niks werd, dus kon er vroeg begonnen worden aan het ontwerp van de nieuwe auto)
- Mercedes heeft veel geld en andere middelen besteed aan deze auto
- het resultaat is iets dat (voor Mercedes) totaal nieuw is (zie de punten die ik aanhaalde in mijn vorige post) en als iets nieuw is, betekent dat automatisch dat er goed over is nagedacht en dat je er dus vanuit kunt gaan dat het beter is dan vorig jaar. Dit in tegenstelling tot andere teams (neem nu pakweg de Red Bull of de Williams) die erg lijken op de auto van vorig jaar, waar dus op het eerste zicht weinig vooruitgang in zit.

Op basis van deze punten durf ik de uitspraak te doen dat deze auto races gaat winnen. En natuurlijk blijft dat speculatie, niets is 100% zeker voor iedereen over de finishlijn is. Dat snap ik ook wel.
Ik ben het met al je punten eens. Ik denk alleen dat veel van de potentie van de wagen niet zichtbaar is en ik denk niet dat je kan zeggen van er is veel over nagedacht, het is nieuw, dus het zal wel goed zijn.

Ik denk dat de achterstand zo groot was dat ze dat gat niet even dichtrijden. Een paar podia, misschien een gelukkige zege. Maar structureel met de grote teams meevechten geloof ik niet.

Kootje

Citaat van: Jozef op 02 februari 2011 - 04:13:37
De eerste "is dat wel legaal?"-discussie van 2011 (bij mijn weten :P) gaat over de Ferrari. High-resfoto (4.4 MB, misschien geen aanrader voor wie een langzame verbinding heeft): http://farm6.static.flickr.com/5216/5407314215_f96390174f_o.jpg
Als ik dat zo lees en zie  ??? ,dan ziet 't er inderdaad illegaal uit.
Al zal Ferrari dat uiteraard betwisten.

Toch had ik verwacht dat de eerste rel zou ontstaan door 't Renault uitlaatsysteem. 
:-\  http://www.f1fanatic.co.uk/2011/02/01/renaults-radical-front-exit-exhausts-pictured/
Dat is uiteindelijk 'n variatie op de geblazen diffuser.

Door deze twee gevallen vraag ik me nu echter één ding af.  ::)
Wanneer worden de auto's voor het eerst door de FIA gekeurd ??
maw: Is het uberhaupt door de FIA al legaal verklaard.
          Als de FIA nog niets heeft gekeurd ,is het ook nog niet illegaal.  ;)


Jozef

Ferrari F150 vs. Red Bull RB7 (werkt alleen met Firefox en Opera): http://i.imgur.com/6SIHi.png Ik vind het een vervelend snelle animatie maar ik heb 'm niet gemaakt dus don't shoot me. :)

@Kootje: aan de achterkant is de RB7 smaller dan de F150 maar je ziet ook dat ie hoger is: waar de F150 een soort sharkfin heeft, is de RB7 nog lekker dik. Dus wellicht zit de olieradiator bij de RB7 iets hoger en kunnen ze daardoor vanalles verschuiven om KERS ook mee verpakt te krijgen.

Senergy

Citaat van: Jozef op 02 februari 2011 - 04:13:37
De eerste "is dat wel legaal?"-discussie van 2011 (bij mijn weten :P) gaat over de Ferrari. High-resfoto (4.4 MB, misschien geen aanrader voor wie een langzame verbinding heeft): http://farm6.static.flickr.com/5216/5407314215_f96390174f_o.jpg

Het gaat om de gaten in het midden van de diffuser. Het onderste gat is het gat waarlangs de motor gestart wordt en is dus ook toegestaan, alle teams rijden hiermee. Dit is het enige gat in dat in de onderplaat van de auto mag zitten, en de eisen zijn dat de oppervlakte maximum 3500 mm² mag zijn en dat de "maximale maat" 100 mm is, d.w.z. geen enkel punt van de opening mag meer dan 100 mm verwijderd zijn van een ander punt van de opening.

Waar het nu om gaat is de spleet boven dit ronde gat. Ferrari zal opperen dat die spleet bij het gat voor het starten van de motor hoort en binnen de bovengenoemde eisen valt. Anderzijds is het natuurlijk duidelijk dat die spleet niets te maken heeft met het starten van de motor, dus vermoed wordt dat er lucht uit de spleet komt om een soort extra "blown diffuser"-effect te creëren. Wordt vervolgd... :)

Ik dacht dat de blown diffuser helemaal niet verboden was, enkel de dubbele diffuser mocht toch niet meer. En anders heb ik weer iets gemist.

Mocht de blown diffuser ook verboden zijn, dan denk ik dat Ferrari en Renault en hoogstwaarschijnlijk nog een aantal teams terug aan de tekentafel kunnen gaan zitten
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

0634


Kootje

Citaat van: Senergy op 03 februari 2011 - 17:09:31
Ik dacht dat de blown diffuser helemaal niet verboden was, enkel de dubbele diffuser mocht toch niet meer. En anders heb ik weer iets gemist.
Op zich heb ik dat ook gemist.
Ik dacht ook dat alleen de dubbele diffuser verboden was.
Al wordt er door veel mensen hier wel over 'n verbod gesproken.

Dat en 'n beetje logisch nadenken ,brengt mij tot de conclusie dat de geblazen diffuser verboden is.
Waarom zouden Ferrari en Renault dan deze al dan niet legale vindingen gedaan hebben.
Zij hadden vorig jaar al 'n goed werkend systeem ,dus dat pas je dan hooguit aan.
Maar dat zal je toch niet ingrijpend veranderen.
Daarnaast hebben de bedenkers (Red Bull) geen geblazen diffuser in wat voor vorm ook.

Nu blijft alleen nog de vraag: Vallen de systemen van Ferrari en Renault binnen de mazen van de reglementen ??

Niels_

Citaat van: Jeroen op 03 februari 2011 - 18:49:38
http://www.f1pits.net/nieuws/de_mp4-26_ziet_er_heel_anders_uit/

Laten we het hopen! Een gewaagd ontwerp is altijd interessant. :)
Misschien doelt hij gewoon op de kleur. ;D

rafael25

Citaat van: Jeroen op 03 februari 2011 - 18:49:38
http://www.f1pits.net/nieuws/de_mp4-26_ziet_er_heel_anders_uit/

Laten we het hopen! Een gewaagd ontwerp is altijd interessant. :)

http://mclaren.com/home
:P :P :PIk kan niet wachten..............Nerveus?? Wat denk jij?? >:(

Jozef

Citaat van: Senergy op 03 februari 2011 - 17:09:31
Citaat van: Jozef op 02 februari 2011 - 04:13:37
De eerste "is dat wel legaal?"-discussie van 2011 (bij mijn weten :P) gaat over de Ferrari. High-resfoto (4.4 MB, misschien geen aanrader voor wie een langzame verbinding heeft): http://farm6.static.flickr.com/5216/5407314215_f96390174f_o.jpg

Het gaat om de gaten in het midden van de diffuser. Het onderste gat is het gat waarlangs de motor gestart wordt en is dus ook toegestaan, alle teams rijden hiermee. Dit is het enige gat in dat in de onderplaat van de auto mag zitten, en de eisen zijn dat de oppervlakte maximum 3500 mm² mag zijn en dat de "maximale maat" 100 mm is, d.w.z. geen enkel punt van de opening mag meer dan 100 mm verwijderd zijn van een ander punt van de opening.

Waar het nu om gaat is de spleet boven dit ronde gat. Ferrari zal opperen dat die spleet bij het gat voor het starten van de motor hoort en binnen de bovengenoemde eisen valt. Anderzijds is het natuurlijk duidelijk dat die spleet niets te maken heeft met het starten van de motor, dus vermoed wordt dat er lucht uit de spleet komt om een soort extra "blown diffuser"-effect te creëren. Wordt vervolgd... :)

Ik dacht dat de blown diffuser helemaal niet verboden was, enkel de dubbele diffuser mocht toch niet meer. En anders heb ik weer iets gemist.

Mocht de blown diffuser ook verboden zijn, dan denk ik dat Ferrari en Renault en hoogstwaarschijnlijk nog een aantal teams terug aan de tekentafel kunnen gaan zitten

Dit is helemaal geen gewone blown diffuser. Bij de blown diffuser van Red Bull zit de uitlaat nog steeds aan de bovenkant van de diffuser. In dit ontwerp van Ferrari zit er echt een gat in de diffuser zelf, wat in principe niet toegelaten is behalve het gat dat nodig is om de motor te starten.

De blown diffuser is inderdaad niet verboden maar daar heeft dit dus niks mee te maken.

rafael25