Teamvoorstellingen 2011.

Gestart door Schumivill, 08 december 2010 - 14:38:23

« vorige - volgende »

rafael25

@Jozef(welcome op deze site)

Mijn begrip was dat de neus werd ontworpen om een lage druk gebied onder de neus te houden, en dus downforce. En dat die neus kenmerken fungeren als vleugel einde hekken, hoge druk loopt over in het lage druk gebied, die vortexen en de oorzaken te slepen creëert stoppen.

Franky R.


Senergy

De Ferrari vind ik wel mooi (Ferrari's zijn altijd mooi  ;))
De Groene Lotus is WAUW  :o
De Zwarte Lotus is wel mooi maar het rood van TOTAL blijft me storen  :(
De Sauber vindt ik euhm lelijk  :-\ (Die van vorig jaar was een pak mooier, ik vond dat grote witte vlak schitterend)
De Mercedes, mja je kan er nog niet zoveel van zeggen het is geen echte foto en je hebt enkel maar de front, maar de kleurstelling is wel mooier zo.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Jozef

Citaat van: Enzo op 30 januari 2011 - 21:27:32
Volgens mij was de dubbele luchtinlaat ook gekoppeld aan de F-duct, welke dit jaar verboden is.

Dat betwijfel ik, aangezien Mercedes al met de dubbele inlaat reed voordat ze een F-duct hadden. De reden dat ze met die dubbele inlaat kwamen, is dat de luchtstroom voor de achtervleugel ermee verbeterde. Er zit echter ook een enorm (potentieel) nadeel aan verbonden want de luchtinlaat zit dichter bij de helm van de coureurs, waardoor de luchttoevoer voor de motor verstoord kan worden en dat gaat al snel pk's kosten. Dus misschien waren ze er toch niet zo tevreden over vorig jaar.

Enzo

Citaat van: Jozef op 31 januari 2011 - 16:21:01
Citaat van: Enzo op 30 januari 2011 - 21:27:32
Volgens mij was de dubbele luchtinlaat ook gekoppeld aan de F-duct, welke dit jaar verboden is.

Dat betwijfel ik, aangezien Mercedes al met de dubbele inlaat reed voordat ze een F-duct hadden. De reden dat ze met die dubbele inlaat kwamen, is dat de luchtstroom voor de achtervleugel ermee verbeterde. Er zit echter ook een enorm (potentieel) nadeel aan verbonden want de luchtinlaat zit dichter bij de helm van de coureurs, waardoor de luchttoevoer voor de motor verstoord kan worden en dat gaat al snel pk's kosten. Dus misschien waren ze er toch niet zo tevreden over vorig jaar.

Welkom op het forum Jozef!! 8)

Klinkt aannemelijk je verhaal, zal inderdaad wel zo zitten.
Was er niet voor dit jaar een reglements wijziging m.b.t. de vorm van de luchtinlaat/motorkap?
Die lange platte tot de achtervleugel reikende zeilen mogen volgens mij niet meer.
Het zou kunnen dat Mercedes daarom terug is gestapt, dit zal in ieder geval de snellere optie zijn.
Ben benieuwd of ze een gooi naar de titel kunnen doen. :)


T.Nuvolari

#155
De nieuwe Red Bull.



Torro Rosso



Williams (van mij mogen ze hem zo laten qua kleur, maar...)



Mercedes




Senergy

Die livery van de Williams is toch schitterend met die old school nummers.
Van mij mogen ze zo starten hoor,

De Mercedes ziet er best wel knap uit, vooral de vormgeving van de voorvleugel is magnifiek.

Bij de Red Bull vraag ik mijzelf dan weer af hoe krijgen ze daar een motor en het KERS-systeem in, het is allemaal verschrikkelijk compact en gaat dat dan geen problemen opleveren inzake verhitting ofzo?
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Kootje

Bij de Red Bull en de Toro Rosso zie ik op 't eerste gezicht weinig verschil met vorig jaar.  :-\
Van Red Bull kan ik dat begrijpen.
Waarom iets ingrijpend veranderen als het goed werkt ,toch ??  ;)
Van Toro Rosso had ik toch iets meer innovatie verwacht.
De 2010 auto was nu niet bepaald snel te noemen.  :P

De Williams ziet er wel lekker snel en vernieuwend uit tov vorig jaar.
Ik hoop dan ook dat ze de aansluiting met de (sub)top weer kunnen maken.  ::)
Wat de livery betreft ,ben ik benieuwd naar het definitiefe ontwerp.
De getoonde foto geeft 'n interim livery aan.  8)
Ondanks dat ik 'm wel mooi vind ,mis ik 't wit ,en hoop dan ook dat dat weer terugkomt.

De Mercedes ziet er ook goed uit.  :-*
Lekker vernieuwend tov vorig jaar en met 'n mooie livery.
Hopelijk kunnen ze mijn verwachtingen waarmaken.   ???
Wat me wel opvalt is de positie van de on-board camera.
Vraag me af wat we bij on-board beelden te zien krijgen.   ;D

JimmySPA

Heeft iemand een lijstje van wie er met KERS rijdt? Is misschien net wat interessanter dan die teamvoorstellingen  :-\

filmpje van de beweegbare achtervleugel!

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

T.Nuvolari

Williams en Mercedes genieten tot hier toe een lichte voorkeur. Zien er lekker agressief uit.
Williams heeft een ook iets andere achtervleugel dan de rest en een kortere neus lijkt me, maar dat kan optisch bedrog zijn.
Red Bull is niet echt verrassend, ze hebben ook als enige nog die sharkfin. Kan dus zijn dat we nog niet van die ondingen zijn verlost.


Jozef

Oké, die Mercedes is wel echt indrukwekkend vind ik. Brawn en de zijnen hebben wel eens goed naar de Red Bull gekeken lijkt me. De neus is ultradun, de achterkant wordt enorm samengeknepen (je zou bijna denken dat er geen plaats meer is voor een versnellingsbak) en de achterophanging is met een pullrod zoals de Red Bulls dat al twee jaar hebben.

Ik verwachtte al langer heel veel van Mercedes in 2011 (2010 was een overgangsjaar met een auto die ontworpen was met weinig geld en weinig personeel omdat BrawnGP in 2009 de middelen niet had, 2011 is dus het eerste échte jaar voor Mercedes) en als ik dit zie, kan dat alleen maar bevestigd worden. Deze auto gaat races winnen!

0634

Dat zie jij aan de vorm van de wagen?


Kootje

Citaat van: JimmySPA op 01 februari 2011 - 12:44:42
Heeft iemand een lijstje van wie er met KERS rijdt? Is misschien net wat interessanter dan die teamvoorstellingen  :-\
Is 'n heel ander topic natuurlijk ,maar rijdt niet iedereen(behalve Virgin ,Team LOTUS en HRT)  met KERS.
Die 3 teams zijn iig de enige die aan hebben gegeven zonder KERS te starten.

Citaat van: Enzo op 01 februari 2011 - 19:49:09

http://www.f1pits.net/nieuws/reacties_mercedes_na_1ste_test/

Ze zijn iig redelijk positief.
Al is de betrouwbaarheid er nog niet helemaal ,klinken de eerste reacties hoopvol.
Het blijven echter maar tests natuurlijk.
Niemand weet wat voor 'n set-up werd gebruikt ,en hoe zwaar er gereden werd.
Hopelijk zijn ze competatief.

JimmySPA

Citaat van: Jeroen op 01 februari 2011 - 19:25:26
Dat zie jij aan de vorm van de wagen?

Idd erg knap als je het aan de auto kan zien.

Dit ziet er ook snel uit:


Maar waarschijnlijk zijn de meeste nieuwe diesels sneller  :-\
Eerst een Gp, dan pas oordelen...
Toen Brawn snelste was in de tijden dacht ik ook dat dit alleen voor sponsoren gedaan werd. En Ferrari in 2005???
Als het op papier klopt en in de praktijk werkt is de auto snel... Hoe deze er dan ook uitziet doet er niet toe...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"