Memorabele acties op de baan !!!

Gestart door Kootje, 24 november 2010 - 14:19:30

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

Voor bepaalde mensen onder ons:



:D

Acties die mij altijd bijgebleven zijn.
1997: Hill aan de leiding in een stilvallende Arrows op Budapest en hoe hij met en lege tank een ultieme beweging richting een aanstormende Villeneuve waagt.
1992: Crash tussen Berger en Patrese op Estoril
Christian Fittipaldi in een Minardi of een Footwork die over de kop gaat.

Gerard

Memorabele momenten... Tja, er zijn er zoveel.. Mooi he? Dat iedereen toch weer andere momenten koestert...

maar wat me opvalt..
Volgens mij heb ik de nieuwste WK nog niet voorbij zien komen? :o
Jongste winnaar van een F1 GP ooit, 8)  jongste WK ooit.... ::)

Sebastian Vettel, Wereldkampioen Formule 1 2010. Op een leeftijd van  23 jaar en 134 dagen!!  :D


0634

Het enige dat mij echt altijd bij zal blijven is 1 mei 1994.


T.Nuvolari

Citaat van: Jeroen op 29 november 2010 - 12:43:33Het enige dat mij echt altijd bij zal blijven is 1 mei 1994.

Jammer dat velen dan 30 april 1994 vergeten.

rafael25


[/quote]

http://www.youtube.com/watch?v=-Ad9o9hVjwg&feature=related

Let goed op hoe Senna bij de start al naar voren schuift voordat het licht op groen springt. Met de huidige reglementen had dit zonder enige twijfel een drive through penalty opgeleverd.
[/quote]

Dat gebeurde ook met Vettel in Japan, maar ik zag geen drive through penalty voor Vettel
Kijk maar:
http://www.youtube.com/watch?v=gqqebmYICr0&feature=related

Gerard

Citaat van: Jeroen op 29 november 2010 - 12:43:33
Het enige dat mij echt altijd bij zal blijven is 1 mei 1994.



Ja... het hele weekend van Imola 1994... Eerst  de MEGA crash van Barrichello in de vrije training, op Zaterdag  de dood van Ratzenberger en natuurlijk de dood van Senna op Zondag


T.Nuvolari

#81
Dan vergeten we nog de crash bij de start met Pedro lamy en J.J. Letho, de man met coolste naam ooit in de F1 maar dat terzijde, en dat er daarbij gewonden vielen in het publiek.
Eric Comas die tijdens de rode vlag door Senna's ongeluk bijna de marshalls omver knalt en Michele Alboreto die een band verliest in de pits die 4 mechaniekers raakt.

Eigenlijk was heel dat seizoen gevuld met stevige ongelukken. Wendlinger in Monaco, Montermini in Spanje, Verstappen in Duitsland, etc...

0634

Citaat van: T.Nuvolari op 29 november 2010 - 13:36:39
Citaat van: Jeroen op 29 november 2010 - 12:43:33Het enige dat mij echt altijd bij zal blijven is 1 mei 1994.

Jammer dat velen dan 30 april 1994 vergeten.
Nou nee hoor. Ratzenberger wordt niet vergeten. Maar de impact van zijn dood is minder inderdaad. Ook bij mij, want ten eerste zag ik die crash niet live en die van Senna wel en ten tweede was Senna mijn jeugdidool.

Maar absolute termen maakt het natuurlijk niks uit. Een mensenleven is altijd gelijk.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 29 november 2010 - 17:53:48
Citaat van: T.Nuvolari op 29 november 2010 - 13:36:39
Citaat van: Jeroen op 29 november 2010 - 12:43:33Het enige dat mij echt altijd bij zal blijven is 1 mei 1994.

Jammer dat velen dan 30 april 1994 vergeten.
Nou nee hoor. Ratzenberger wordt niet vergeten. Maar de impact van zijn dood is minder inderdaad. Ook bij mij, want ten eerste zag ik die crash niet live en die van Senna wel en ten tweede was Senna mijn jeugdidool.

Maar absolute termen maakt het natuurlijk niks uit. Een mensenleven is altijd gelijk.
Ratzenberger herinner ik me vaak ook wel, maar alleen omdat Senna dat weekend het leven liet. 
Trotse vader van Rosalie(L)

SDG

Citaat van: Burorri op 30 november 2010 - 12:05:18
Ratzenberger herinner ik me vaak ook wel, maar alleen omdat Senna dat weekend het leven liet. 

Ratzenberger wordt omgekeerd ook juist vaak over het hoofd gezien precies omdat Senna datzelfde weekend verongelukte.

JimmySPA

Barrichello ook nog een megaklapper. Ook die had slecht kunnen aflopen.
Dit jaar hebben we niet echt een mega mega klapper gehad of wel?  ??? Schumi Abu Dhabi en Webber in Valencia. Echte megklappers kan ik niet echt herinneren

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Enzo

De crash van webber was anders best een flinke... ;)

Gerard

En die van Kobayashi in Australie dacht ik?
Waar hij rechtsa de baan afvloog en in debocht iemand tegenkwam?

SDG

Of de megaklapper van Kubica in 2007. Iets wat grotere gevolgen zou hebben dan we ons toen wellicht konden voorstellen. Al zou het er vroeg of laat toch wel van gekomen zijn.

(rara, waar heb ik het nu over?)

JimmySPA

Citaat van: SDG op 30 november 2010 - 15:28:36
Of de megaklapper van Kubica in 2007. Iets wat grotere gevolgen zou hebben dan we ons toen wellicht konden voorstellen. Al zou het er vroeg of laat toch wel van gekomen zijn.

(rara, waar heb ik het nu over?)

Geen idee, maar Vettel werd al gevolgd door Red Bull dus zonder klapper was hij er wss ook wel gekomen...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"