Wintertesten 2011

Gestart door gloudiesaurus, 21 november 2010 - 23:42:50

« vorige - volgende »

McLaren_über_alles

Ben ik de enige die mij zorgen maak om McLaren? Later beginnen testen als de meeste andere teams, en tijdens die tests dan nog eens amper ronden kunnen rijden door allerhande problemen...  ::)
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Kootje

Nee hoor ,zéér zeker niet.
Zelfs bij McLaren maken ze zich enigszins zorgen.

http://formule1.nl/articleview/16924

Die eventuele extra testsessie ipv de GP van Bahrein zou ze zeker niet slecht uitkomen.
Maar laten we wel wezen ,zelfs als het in 2011 'n slecht jaar zou zijn ,behoort McLaren nog tot de top 5.
Over het algemeen genomen klimmen ze dan gedurende het seizoen wel weer uit die dip.

Dus in die zin maak ik me geen echte zorgen.
Al is het natuurlijk niet fijn om met 'n achterstand het seizoen in te gaan.

Gerard

Mondini vandaag in actie voor HRT..
http://formule1.nl/articleview/16925

IEmand ooit van hem gehoord??
Ik niet iig..

Kootje

Ik wel.  :)

Toen ik gisteren 'n soortgelijk artikel op F1today las.  :P
Daarvoor ook nog niet.


ibileon

Citaat van: McLaren_über_alles op 20 februari 2011 - 12:43:43
Ben ik de enige die mij zorgen maak om McLaren? Later beginnen testen als de meeste andere teams, en tijdens die tests dan nog eens amper ronden kunnen rijden door allerhande problemen...  ::)
Zorgen ga ik me beginnen maken wanneer de eerste quali gereden is en ze dan niet in q3 geraken  ;)
Denk dat wanneer ze de kinderziektes van hun compleet nieuwe wagen in orde krijgen dat er zeer veel potentieel in deze wagen zit.
Zijn nog steeds enkel testdagen te gaan dus zal wel in orde komen.
Zeker als je bedenkt dat de airo van 2010 nog op de wagen zit denk ik dat we dit jaar mss wel eens zouden kunnen verschieten van de snelheid van de mp 26.

Dit is toch wat ik hoop en denk  ;D

Kootje

Citaat van: ibelionZeker als je bedenkt dat de airo van 2010 nog op de wagen zit
Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt hoor ,maar waarom denk jij dat ze met de aero van 2010 rijden ??
Volgens mij was dit namelijk hooguit tijdens de eerste testsessie het geval.

De nieuwe auto waar ze sinds de tweede test ,en dus ook deze test meerijden is denk ik wel uitgerust met het 2011 aero-pakket.
Het complete bodywork van deze auto is totaal anders dan die van vorig jaar.
Dus ik denk dat het 2010 aero-pakket niet eens zou passen/werken op deze auto.

Maar goed ,ik zeg niet dat het niet zo is ,ik vraag me alleen af: Waar baseer je dat op ??


ibileon

Citaat van: Kootje op 20 februari 2011 - 14:20:04
Citaat van: ibelionZeker als je bedenkt dat de airo van 2010 nog op de wagen zit
Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt hoor ,maar waarom denk jij dat ze met de aero van 2010 rijden ??
Volgens mij was dit namelijk hooguit tijdens de eerste testsessie het geval.

De nieuwe auto waar ze sinds de tweede test ,en dus ook deze test meerijden is denk ik wel uitgerust met het 2011 aero-pakket.
Het complete bodywork van deze auto is totaal anders dan die van vorig jaar.
Dus ik denk dat het 2010 aero-pakket niet eens zou passen/werken op deze auto.

Maar goed ,ik zeg niet dat het niet zo is ,ik vraag me alleen af: Waar baseer je dat op ??

als je naar foto's van de voorvleugel van 2010 en 2011 kijkt zal je zien dat deze gelijk zijn  ;) en dat met een volledig nieuwe wagen????? dus volgens mij airo 2010

Kootje

Oke ,maar das alleen de voorvleugel ,die verandert sowieso zo'n beetje per race.
Maar de complete body van de auto is totaal anders ,zoals je aan de side-pots en dubbele airbox kunt zien.
De achtervleugel heeft de beweegbare flap die er in 2010 nog niet op zat ,enz. enz.
Vandaar mijn gedachte dat het 2010 aero-pakket er niet opzit ,want dat heeft allemaal invloed op het aero-pakket.
Als je het dus alleen op de voorvleugel gebasserd hebt ,kan ik hier niet in mee gaan.

ibileon

zoals je vermeld is de volledige airo van de wagen veranderd, en dat klopt
Maar bij mijn weten moet de voorvleugel de lucht toch over de wagen heen sturen ook ???? dus volgens mij kunnen die verhoudingen toch nooit overeen komen????
Mss heb ik het volledig mis maar denk dat de mp 26 nog heel veel update's te wachten staat

Franky R.

Citaat van: ibileon op 20 februari 2011 - 19:27:00
zoals je vermeld is de volledige airo van de wagen veranderd, en dat klopt
Maar bij mijn weten moet de voorvleugel de lucht toch over de wagen heen sturen ook ???? dus volgens mij kunnen die verhoudingen toch nooit overeen komen????
Mss heb ik het volledig mis maar denk dat de mp 26 nog heel veel update's te wachten staat

Er zullen nog veel updates komen voor alle teams, overigens. Echt veel meer updates, nu de GP van Bahrein dreigt te worden gecanceld (terecht).

Kootje

Citaat van: Franky R. op 20 februari 2011 - 19:30:44
Citaat van: ibileon op 20 februari 2011 - 19:27:00
zoals je vermeld is de volledige airo van de wagen veranderd, en dat klopt
Maar bij mijn weten moet de voorvleugel de lucht toch over de wagen heen sturen ook ???? dus volgens mij kunnen die verhoudingen toch nooit overeen komen????
Mss heb ik het volledig mis maar denk dat de mp 26 nog heel veel update's te wachten staat

Er zullen nog veel updates komen voor alle teams, overigens. Echt veel meer updates, nu de GP van Bahrein dreigt te worden gecanceld (terecht).
Dat klopt .dat is één van de taken van de voorvleugel ,belangrijker is downforce genereren.
Maar dat is dus maar 'n onderdeel van het 2010 aero-pakket.

Wat die upgrades betreft ,dat is normaal.
Ferrari heeft al 'n upgrade aangekondigt voor Bahrein.
Mercedes heeft al aangegeven met 'n compleet andere auto te starten in Bahrein.
En zoals Franky al aangeeft ,zal dat nu Bahrein niet doorgaat ,alleen maar extremere vormen aannemen.

ibileon

Daarom dat ik er in geloof dat mclaren sterk voor de dag gaat komen tijdens de eerste race 2011 (waar dan ook dit gaat zijn)
En als ik mis heb dan gaan ze in woking weer een inhaalrace mogen doen he

Niels_

Ik verwacht niet meteen een probleem met de snelheid van McLaren, maar hun betrouwbaarheid lijkt me ook niet echt 100%. Button maakte zich hier ook al zorgen om.