Wintertesten 2011

Gestart door gloudiesaurus, 21 november 2010 - 23:42:50

« vorige - volgende »

0634

Leuk inderdaad van Renault.Kijken of het werkt.

Franky R.

Citaat van: KVDracer op 01 februari 2011 - 20:15:22
Er zijn jaren geweest dat Arrows en Prost ook nog vooraan te vinden waren. Eigenlijk kun je uit de wintertests weinig opmaken. Want de ene rijd met veel benzine, de andere met weinig. We zullen moeten wachten tot 17 maart vooraleer we echte conclusies kunnen trekken.

17 maart?!?

Of 11 maart 2011 te Bahrein?
;)

Enzo

Zie hier een uitgebreid verslag van Valencia dag 1, ingeleid door een niet onaardige dame, in het spaans....

Mooie beelden en smaakt naar meer!  8)

Jozef

Citaat van: Enzo op 01 februari 2011 - 20:46:28
Ah thanks, was daar ook al op uitgekomen.
Toch wel een gewaagd ontwerp van Renault, ben benieuwd of het werkt en of de andere teams het gaan kopieren.
Dat laatste zal een stuk makkelijker gaan dan de F-duct van Mclaren vorig seizoen, ze hoeven namelijk niet de monocoque aan te passen.

Neuh, alleen maar de packaging van het uitlaatsysteem die waarschijnlijk ook de packaging van de koeling helemaal omgooit, en misschien ook nog eventuele elektrische systemen in de weg gaat zitten (maar zo goed ken ik de binnenkant van een F1 niet dus weet niet hoe lastig het is). :P Maar goed, het is pas 2 februari en je kunt er vanop aan dat de topteams nu al ingenieurs aan het werk hebben gezet om dit te onderzoeken en, indien blijkt dat het inderdaad voordelig kan zijn, te kopiƫren. Dus je zou denken dat dat tijd genoeg is voor andere teams om het nu al te kopiƫren nog voor de start van het seizoen.

Gerard

Er schijnt al een  probleem op te komen, las ik gister op Twitter..

De koeling bij het nieuwe systeem van Renault, Lotus,
WTF! dat team waar Kubica rijdt,

Anyway.. Er zijn zorgen over het nieuwe systeem! Damn, die namen...

JimmySPA



Lotus met Renault motor maar het oude Lotus dat niet het echte oude Lotus is maar het oude Lotus dat vorig jaar meedeed(ja snappen jullie het nog???)... gooit verfbommen op het nieuwe Lotus-team? :P ik ben benieuwd wat dit is...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

KVDracer

Citaat van: JimmySPA op 02 februari 2011 - 15:09:08


Lotus met Renault motor maar het oude Lotus dat niet het echte oude Lotus is maar het oude Lotus dat vorig jaar meedeed(ja snappen jullie het nog???)... gooit verfbommen op het nieuwe Lotus-team? :P ik ben benieuwd wat dit is...

Wrs voor te kijken hoe de aerodynamica zich gedraagt? En anders zullen het wel de Team Lotus mannen gedaan hebben naar de Lotus Renault( werkt makkelijk die Lotussen en volgend jaar levert Lotus nog is motoren aan een ander team en is het helemaal ccompleet)

KVDracer

Citaat van: Franky R. op 01 februari 2011 - 22:14:49
Citaat van: KVDracer op 01 februari 2011 - 20:15:22
Er zijn jaren geweest dat Arrows en Prost ook nog vooraan te vinden waren. Eigenlijk kun je uit de wintertests weinig opmaken. Want de ene rijd met veel benzine, de andere met weinig. We zullen moeten wachten tot 17 maart vooraleer we echte conclusies kunnen trekken.

17 maart?!?

Of 11 maart 2011 te Bahrein?
;)

Ge mloogt kiezen. 11 maart, 17 maart  :)

JimmySPA

Citaat van: JimmySPA op 02 februari 2011 - 15:09:08


Lotus met Renault motor maar het oude Lotus dat niet het echte oude Lotus is maar het oude Lotus dat vorig jaar meedeed(ja snappen jullie het nog???)... gooit verfbommen op het nieuwe Lotus-team? :P ik ben benieuwd wat dit is...

Wat we vermoeden klopt idd:
CitaatWilliams en Renault testen luchtstromen
Het team van Williams test net als Renault de luchtstromen van de auto. Door verf op de auto's te spuiten kan het team na een ronde bepalen of de windtunnel metingen kloppen.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

M'n eerste voorzichtige conclusies trek ik pas op 12 maart ,na de kwalificatie voor de GP van Bahrein.  :-\
M'n eerste "echte" conclusie moeten echter wachten tot 14 april ,na de GP van China.  ::)
Dan hebben we er 3 races op zitten ,en dan kun je in mijn ogen pas echt iets zeggen over wie waar staat.  8)

Kootje

Citaat van: JimmySPA op 02 februari 2011 - 17:13:42
Citaat van: JimmySPA op 02 februari 2011 - 15:09:08
Wat we vermoeden klopt idd:
CitaatWilliams en Renault testen luchtstromen
Het team van Williams test net als Renault de luchtstromen van de auto. Door verf op de auto's te spuiten kan het team na een ronde bepalen of de windtunnel metingen kloppen.
Ik hoop dat ze er wijs uit worden.
Voor mij ziet 't eruit alsof ze door 'n stel fanatieke Team Lotus fans zijn bekogeld.


rafael25

Citaat van: Enzo op 02 februari 2011 - 17:27:01
http://www.f1pits.net/nieuws/valencia_dag_twee/


Aan de tijdenlijst valt desondanks niet al te veel af te leiden, leeg tanken volle tanken spelt een groot rol in deze wintertest,het is echter nog maar de eerste testdag.
Opvallend was, die tijd van webber en vettel
Sebastian Vettel   1:13.614
  Mark Webber        1:17.365
Ik snap dat het tests zijn en dat je er niet veel uit kan opmaken. Maar toch vrees ik voor Mercedes en Renault!!

KVDracer

Citaat van: rafael25 op 02 februari 2011 - 17:59:05
Citaat van: Enzo op 02 februari 2011 - 17:27:01
http://www.f1pits.net/nieuws/valencia_dag_twee/


Aan de tijdenlijst valt desondanks niet al te veel af te leiden, leeg tanken volle tanken spelt een groot rol in deze wintertest,het is echter nog maar de eerste testdag.
Opvallend was, die tijd van webber en vettel
Sebastian Vettel   1:13.614
  Mark Webber        1:17.365
Ik snap dat het tests zijn en dat je er niet veel uit kan opmaken. Maar toch vrees ik voor Mercedes en Renault!!

Webber heeft maar een half uurtje kunnen rijden door technische problemen. Je kan weinig zeggen over Mercedes en Renault e, want in welke configuratie hebben ze gereden. Lotus vond ik wel opvallend, 7sec tragen dan Alonso terwijl Virgin maar 2sec toegaf. Maarja, het zijn tests e.

Gerard

Citaat van: JimmySPA op 02 februari 2011 - 17:13:42
Citaat van: JimmySPA op 02 februari 2011 - 15:09:08


Lotus met Renault motor maar het oude Lotus dat niet het echte oude Lotus is maar het oude Lotus dat vorig jaar meedeed(ja snappen jullie het nog???)... gooit verfbommen op het nieuwe Lotus-team? :P ik ben benieuwd wat dit is...

Wat we vermoeden klopt idd:
CitaatWilliams en Renault testen luchtstromen
Het team van Williams test net als Renault de luchtstromen van de auto. Door verf op de auto's te spuiten kan het team na een ronde bepalen of de windtunnel metingen kloppen.


Okay... dit moet even inzinken...
Je wilt dus zeggen dat de teams miljoenenkostende windtunnels hebben staan waarin getest wordt, en dat nu met verf wordt gekeken of wat de windtunnel "zegt", wel klopt???

uuhhmmm WTF?