Wintertesten 2011

Gestart door gloudiesaurus, 21 november 2010 - 23:42:50

« vorige - volgende »

Kootje

Ik zou zeggen de vrijdag afschaffen.
Op zaterdag 3 sessies van 2 uur VT waarvan de eerste voor de testrijders is.
Zondagochtend kwalificatie waarbij de top 10 de zelfde punten krijgt als in de race maar in omgekeerde volgorde moet starten.
Oftewel de pole tijd staat 10e op de grid ,de nr 2 staat 9e enz.
Zondagmiddag de race.

Dit bespaart weer kosten en zorgt voor spannende races.
Tevens kunnen de testrijders dan ook weer 'ns wat kilometers maken.

T.Nuvolari

probleem is dat je de GP2 en nog een paar andere klasses, afhankelijk van waar je bent, moet plaatsen in een weekend.

Kootje

Dat kan inderdaad lastig worden.
Maar goed ,ze willen zelf de vrijdag afschaffen wegens kostenbesparing maar er moet wel genoeg tijd blijven om te testen.
Anders moeten ze de testrestrictie die er nu is gaan verruimen.
De teams hebben die tijd nodig om te kunnen ontwikkelen en jonge talenten / testrijders moeten ook hun rijtijd krijgen.
Zodat ze ,mochten ze doorstromen ,voorbereid aan de start komen.

Gerard

Nou mensen
Vandaag gaat het echt beginnen:
In Valencia staat de eerste grote test vandaag en morgen op het programma

Hier een overzichtje van wie wanneer rijdt en welk team met een nieuwe, of met een aangepaste 2010 auto rijdt

Red Bull Racing (nieuwe auto)

Dinsdag: Sebastian Vettel
Woensdag: Nog niet bekend
Donderdag: Mark Webber

McLaren (aangepaste 2010-auto)

Dinsdag: Gary Paffett
Woensdag: Lewis Hamilton
Donderdag: Jenson Button

Ferrari (nieuwe auto)

Dinsdag: Nog niet bekend
Woensdag: Nog niet bekend
Donderdag: Nog niet bekend

Mercedes Grand Prix (nieuwe auto)

Dinsdag: Nico Rosberg (ochtend), Michael Schumacher (middag)
Woensdag: Nog niet bekend
Donderdag: Nog niet bekend

Lotus Renault GP (nieuwe auto)

Dinsdag: Vitaly Petrov
Woensdag: Robert Kubica
Donderdag: Robert Kubica

Williams (nieuwe auto)

Dinsdag: Rubens Barrichello
Woensdag: Rubens Barrichello (ochtend), Pastor Maldonado (middag)
Donderdag: Pastor Maldonado

Force India (aangepaste 2010-auto)

Dinsdag: Nico Hülkenberg (ochtend), Paul di Resta (middag)
Woensdag: Paul di Resta
Donderdag: Adrian Sutil

Sauber (nieuwe auto)

Dinsdag: Kamui Kobayashi
Woensdag: Sergio Perez
Donderdag: Sergio Perez

Scuderia Toro Rosso (nieuwe auto)

Dinsdag: Jaime Alguersuari
Woensdag: Jaime Alguersuari (ochtend), Sebastien Buemi (middag)
Donderdag: Sebastien Buemi

Team Lotus (nieuwe auto)

Woensdag: Heikki Kovalainen
Donderdag: Jarno Trulli
Vrijdag: Heikki Kovalainen, Jarno Trulli 
(NB: Team Lotus heeft vrijdag een filmdag in Valencia)

Hispania (aangepaste 2010-auto)

Dinsdag: Narain Karthikeyan
Woensdag: Narain Karthikeyan
Donderdag: Narain Karthikeyan
(NB: Mogelijk komt er nog een andere coureur bij)

Marussia Virgin (aangepaste 2010-auto)

Dinsdag: Nog niet bekend
Woensdag: Nog niet bekend
Donderdag: Nog niet bekend
(bron; GPUpdate,net)

Ben errug benieuwd naar de eerste tijden!!

Senergy

1.    Vettel Red Bull Racing RB7 1:13.769 
2.    Hulkenberg Force India VJM-03 1:13.938 + 0.169
3.    Paffett McLaren MP4-25 1:14.292 + 0.523
4.    Alonso Ferrari F150 1:14.553 + 0.784
5.    Kobayashi Sauber C30 1:15.831 + 2.062
6.    D'Ambrosio Virgin Racing MVR-02 1:16.003 + 2.234
7.    di Resta Force India VJM-03 1:16.337 + 2.568
8.    Barrichello Williams FW33 1:17.335 + 3.566
9.    Petrov Lotus Renault GP R31 1:17.424 + 3.655
10.    Alguersuari Toro Rosso STR6 1:18.260 + 4.491
11.    Karthikeyan HRT F1 Team F111 1:18.650 + 4.881
12.    Rosberg Mercedes GP W02 1:19.930 + 6.161

Met nog ongeveer een uurtje te gaan, staat D'Ambrosio toch mooi 6e met de Virgin, is wel niet de MVR-02, maar een ge-update VR-01
Als de testen zo blijven gaan zie ik ze toch elke keer de 107% regel halen
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Gerard

Rosberg 6 seconden langzamer dan Hulk.... okay...

Het zegt natuurlijk nog HELEMAAL niets,maar .. altijd leuk die eerste lijstjes na 3 maanden " droogstaan"  ;)


0634

Citaat van: Gerard op 01 februari 2011 - 16:47:23
Rosberg 6 seconden langzamer dan Hulk.... okay...

Het zegt natuurlijk nog HELEMAAL niets,maar .. altijd leuk die eerste lijstjes na 3 maanden " droogstaan"  ;)
Rosberg's wagen viel na 9 rondjes al stil... Vandaar ;)

Alonso viel twee minuten voor tijd trouwens ook stil.

T.Nuvolari

d'Ambrosio die maar 1,7sec trager is dan de Ferrari en de McLaren.  8)

0634

Citaat van: De_Marc op 01 februari 2011 - 17:54:43
d'Ambrosio die maar 1,7sec trager is dan de Ferrari en de McLaren.  8)
Dit is testen. Zal wel vaker gebeuren. Kan je niks uit concluderen.

KVDracer

Er zijn jaren geweest dat Arrows en Prost ook nog vooraan te vinden waren. Eigenlijk kun je uit de wintertests weinig opmaken. Want de ene rijd met veel benzine, de andere met weinig. We zullen moeten wachten tot 17 maart vooraleer we echte conclusies kunnen trekken.

Enzo

#26
Is iemand er al achter waar de uitlaat van de Renault verstopt zit?  ???
Gerucht gaat dat deze naar voren gericht zijn als een soort omgekeerde blowndiffuser!!
Ben het Internet aan het afstruinen naar meer info en wat foto's, mocht iemand er meer van weten 'laat je horen'!!

0634

Citaat van: Enzo op 01 februari 2011 - 20:22:58
Is iemand er al achter waar de uitlaat van de Renault verstopt zit?  ???
Gerucht gaat dat deze naar voren gericht zijn als een soort omgekeerde blowndiffuser!!
Ben het Internet aan het afstruinen naar meer info en wat foto's, mocht iemand er meer van weten 'laat je horen'!!

Hierzo:



Hele artikel:

The Renault R31 has been pictured sporting a radical exhaust arrangement. The R31′s exhausts point out of the front of the sidepods, directing hot air underneath the car to improve the performance of the diffuser.

http://www.f1fanatic.co.uk/2011/02/01/renaults-radical-front-exit-exhausts-pictured/


Enzo

Ah thanks, was daar ook al op uitgekomen.
Toch wel een gewaagd ontwerp van Renault, ben benieuwd of het werkt en of de andere teams het gaan kopieren.
Dat laatste zal een stuk makkelijker gaan dan de F-duct van Mclaren vorig seizoen, ze hoeven namelijk niet de monocoque aan te passen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 01 februari 2011 - 20:40:47
Citaat van: Enzo op 01 februari 2011 - 20:22:58
Is iemand er al achter waar de uitlaat van de Renault verstopt zit?  ???
Gerucht gaat dat deze naar voren gericht zijn als een soort omgekeerde blowndiffuser!!

The Renault R31 has been pictured sporting a radical exhaust arrangement. The R31′s exhausts point out of the front of the sidepods, directing hot air underneath the car to improve the performance of the diffuser.
Dus toch 'n soort van "blown diffuser".
Zou wel eens de vondst van 2011 kunnen worden.
Gewaagd ,ben benieuwd wat 't ze brengt.