Wintertesten 2011

Gestart door gloudiesaurus, 21 november 2010 - 23:42:50

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

#210
Hadden ze bij Torro Rosso ook niet één of andere aerodynamische vondst waar de rest van de teams "jaloers" op zijn?

*edit: Blijkbaar hebben ze bij Torro Rosso een dubbel vloer.

Ik schat Williams hoog in dit seizoen. Maldonado is een twijfelgeval, maar dat heeft enkel te maken met zijn status van paydriver. Hij is GP2 kampioen en verdient dus zijn kans

0634

Citaat van: M@rc op 03 maart 2011 - 08:17:55
Hadden ze bij Torro Rosso ook niet één of andere aerodynamische vondst waar de rest van de teams "jaloers" op zijn?
Ik meen ergens te hebben gelezen dat meerdere teams er mee bezig zijn en het vrij snel zouden kunnen gaan gebruiken. Maar waar ik dat las weet ik niet meer helaas.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 03 maart 2011 - 18:24:38
Citaat van: M@rc op 03 maart 2011 - 08:17:55
Hadden ze bij Torro Rosso ook niet één of andere aerodynamische vondst waar de rest van de teams "jaloers" op zijn?
Ik meen ergens te hebben gelezen dat meerdere teams er mee bezig zijn en het vrij snel zouden kunnen gaan gebruiken. Maar waar ik dat las weet ik niet meer helaas.
Klopt inderdaad, volgens mij had ik het op Joe Saward's blog gelezen. Toro Rosso, Williams, Renault en Mclaren hebben alle vier inovatieve wagens ontworpen.Wat nou werkelijk goed gaat werken is nog even afwachten, maar het kan best zo zijn als met de F-duct vorig jaar, dat de teams als een gek de vloer van de Toro Rosso gaan kopieren.
We gaan het mee maken!


Enzo

Hier een interessant stukje over waarom Red Bull zo snel is.


gloudiesaurus

Interessant die technische vondsten, zeker nu je met dat gelimiteerde testen niet zomaar iets kunt kopiëren. Gaat veel moeilijker nu.. De dubbel diffuser heeft Brawn wereldkampioen gebracht, maar dat zie ik niet meer zo snel gebeuren.

Al is het wel opvallend dat Williams zo af en toe heel snelle rondetijden laat zien. Is dat met weinig benzine en weinig gewicht of toch echt pure snelheid?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Xinu

Van dinsdag 8 tot vrijdag 11 maart:
Force India
HRT
McLaren
Red Bull Racing
Lotus Renault GP
Sauber
Team Lotus
Toro Rosso
Virgin Racing

van woendag 9 maart tot zaterdag 12 maart:
Ferrari
Mercedes GP
Williams

HRT staat wel gepland om op dinsdag reeds te beginnen, maar het zou kunnen dat het team toch pas op woensdag van start gaat. Het team zal op dinsdag in Barcelona haar nieuwe wagen aan het publiek voorstellen.

robbert

jammer dat ferrari niet samen test met redbull en mclaren, dan kon je al zo een beetje zien wie de snelste ga zijn

Kootje

Citaat van: robbert op 06 maart 2011 - 12:55:54
jammer dat ferrari niet samen test met redbull en mclaren, dan kon je al zo een beetje zien wie de snelste ga zijn
Op 3 van de 4 dagen testen ze allemaal ,dus.....  ::)

Maar goed  ,het blijven maar testen ,en die zeggen mij nooit zoveel.
Zolang je niet weet wie er met wat voor set-up ,banden en benzine hoeveelheid rijdt ,kun je sowieso geen vergelijk maken.
Eigenlijk ben ik van mening dat je pas na 'n race of 3 echte conclusies kan gaan trekken.
Al zal ook ik m'n eerste voorlopige conclusies hebben na de eerste complete kwalificatiesessie ( Q1 ,2 en 3 ) van 't jaar.
Die stel ik dan vervolgens weer bij na de eerste race ,en zo gaat dat maar door.
Maar aan de testen kan ik iig geen conclusies verbinden.

rafael25

Citaat van: Enzo op 04 maart 2011 - 19:09:51
Hier een interessant stukje over waarom Red Bull zo snel is.



Als een McLaren fan, ik zou graag naar hem terug te zien bij McLaren.
Maar serieus, hoe lang voor Ferrari hem vragen om zijn prijs naam daar heen te gaan om zijn carrière te beëindigen. :P :P

Kootje

Als je op Newey doelt ??
Die heeft al meerdere aanbiedingen van Ferrari gehad ,en ze altijd afgeslagen.

Persoonlijk denk ik dat hij de uitdaging belangrijker vind dan het geld.
Daarom zie ik 'm eerder terugkeren naar Williams of overstappen naar Mercedes ,dan dat hij ooit bij Ferrari aan de slag gaat.

Folkert

Citaat van: Kootje op 07 maart 2011 - 18:12:07
Als je op Newey doelt ??
Die heeft al meerdere aanbiedingen van Ferrari gehad ,en ze altijd afgeslagen.

Persoonlijk denk ik dat hij de uitdaging belangrijker vind dan het geld.
Daarom zie ik 'm eerder terugkeren naar Williams of overstappen naar Mercedes ,dan dat hij ooit bij Ferrari aan de slag gaat.

En gelijk heeft hij. En daar is hij bij RBR helemaal op zijn plek. HEle andere sfeer dan bij Ferrari. Zie hem ook niet naar Ferrari gaan, vind i hem niet bij passen.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Ik denk dat Red Bull zijn laatste team wordt. Hij heeft al meerdere keren aangegeven eigenlijk te willen stoppen om zeilboten te gaan ontwerpen.
Volgens mij is hij wel voor het Red Bull geld gezwicht. Hoe zou je zelf zijn natuurlijk.

T.Nuvolari

McLaren gaat de wagen nog lelijker maken.



Iets om de wingload te meten waarschijnlijk. Hoe vertaal je trouwens wingload?

Kootje

 :-\  vleugeldruk ??   ::)