Wintertesten 2011

Gestart door gloudiesaurus, 21 november 2010 - 23:42:50

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: rafael25 op 25 februari 2011 - 14:36:28
Citaat van: Kootje op 25 februari 2011 - 13:10:09

Of er nog 'n extra testsessie komt als vervanging voor de GP van Bahrein is nog onduidelijk.

Denk het niet, qua logistiek is het niet haalbaar. :)

Hmm, lijkt mij wel, eerlijk gezegd. Tijd is er genoeg (ze hebben 2 weken extra voor de seizoensstart) en ik denk dat ze echt wel een circuit kunnen vinden waar ze terechtkunnen, al is het opnieuw Jerez.

De vraag is of het eerlijk is om nog een extra sessie te geven voor de eerste race van het seizoen. Ik kan me voorstellen dat Red Bull en Ferrari zeggen: "wij zijn klaar voor race 1, dus wij willen geen extra testsessie want dat geeft de andere teams een kans om hun achterstand te verkleinen".

Enzo

Volgens mij blijven de afspraken zoals ze zijn, tenzij iedereen het eens is om langer te testen.
Zo gaat het wel met het reglement tijdens het seizoen iig.


0634

Er komt nog een enorme update van de Merc. Dus daar moeten we nog even opwachten voordat we ze al dan niet kunnen afschrijven. Maar vooralsnog blijkt er weinig vooruitgang in te zitten tov vorig jaar.

gloudiesaurus

Vindt dat iedereen Toro Rosso wel vrij hoog heeft zitten... op mij hebben ze helemaal niet zo'n goede indruk gemaakt tijdens de tests. En Toro Rosso is in principe nog kleiner dan Force India, Williams, Sauber, etc.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Demo Perez in Guadalajara.



Kootje

#201
Okee ,de boel is weer omgegooid.

Nadat eerder de startdata van de testsessie werd verschoven van 8 naar 9 maart ,blijkt nu dat niet alle teams het daarmee eens zijn.
Een aantal teams heeft daarom aangekondigd gewoon op 8 maart te beginnen.
Het komt er dus op neer dat er op vijf dagen actie op de baan zal zijn in Barcelona.
Alleen verschilt de bezetting op de eerste en laatste dag.

Nog niet alle teams hebben hun plannen kenbaar gemaakt.
Alleen Williams, Mercedes en Ferrari hebben bevestigd van 9 t/m 12 maart in actie te komen in Barcelona.
Sauber en Force India gaan voor het originele plan ,en komen dus van 8 t/m 11-3 in actie.

Zie ook http://www.f1pits.net/nieuws/wie_test_wanneer_in_barcelona/
Waren dit keer net iets eerder met plaatsen.
Dus ere wie ere toekomt.

Niels_

Ik las net het volgende, uit de mond van Jenson Button:

"Ik heb geruchten gehoord dat de Red Bull zes tienden van een seconde sneller zou zijn dan de Ferrari, maar dat Ferrari's racetempo weer een seconde sneller zou zijn dan de rest."

Hmm, lijkt me net een kopie van vorig jaar. :P

robbert

Citaat van: Scuderia91 op 01 maart 2011 - 02:37:47
Ik las net het volgende, uit de mond van Jenson Button:

"Ik heb geruchten gehoord dat de Red Bull zes tienden van een seconde sneller zou zijn dan de Ferrari, maar dat Ferrari's racetempo weer een seconde sneller zou zijn dan de rest."

Hmm, lijkt me net een kopie van vorig jaar. :P

ja daarom dat ik denk dat redbull met de titels weer zal gaan lopen. Het is meestal zo, wie de pole heeft, wint ook de race. Dat is het lot van de circuits

T.Nuvolari

Vorig jaar was pole=overwinning nochtans geen zekerheid. maar 8 van de 19 races won de polesitter.

JimmySPA

Idd, en als je 1 sec sneller bent als nummer 1 dan heb je ongeveer een minuut voorsprong op nummer 2 of 3 aan het einde van de race (ligt eraan wat massa doet) Dat zijn een beetje SchumacherFerrari tijden...  ???
Afwachten...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"


Enzo

Erg mooie beelden van Lotus in Valencia, vergeet het niet op HD te zetten... ;)
http://www.f1pits.net/nieuws/video_prive_test_lotus_valencia/


0634

Citaat van: gloudiesaurus op 26 februari 2011 - 19:26:41
Vindt dat iedereen Toro Rosso wel vrij hoog heeft zitten... op mij hebben ze helemaal niet zo'n goede indruk gemaakt tijdens de tests. En Toro Rosso is in principe nog kleiner dan Force India, Williams, Sauber, etc.

Toch is Algu erg optimistisch.

http://www.f1pits.net/nieuws/alguersuari_heeft_veel_vertrouwen/