Wintertesten 2011

Gestart door gloudiesaurus, 21 november 2010 - 23:42:50

« vorige - volgende »

ibileon

en de koffie is zeer dik  ;D
testen zeggen momenteel nog ni veel vind ik. moeilijk te zeggen wie waar staat
ferrari en rbr zien er in elk geval sterk uit
,maar hoe sterk????
En nog een puntje waar geen enkel team heeft kunnen op testen is hoe de nieuwe banden gaan reageren op heet asfalt.
Volgens mij smelten de super softs tijdens ze aan de start staan te wachten  ;D

Gerard

my guess? Niets veranderd sinds vorig jaar.. misschien zal een STR of Force India een plekje opschuiven, en Sauber naar achteren ' glijden,maaraan de kop? de gevestigde orde, zoals we de laatste jaren gezien hebben...

dus:
Red Bull
Ferrari
McLaren
Mercedes
Williams
Force India
enz...


Folkert

Citaat van: Enzo op 21 februari 2011 - 20:31:19
Als ik er nu een oordeel over zou moeten vellen over de rangorde bij de eerste race zeg ik:

1 Ferrari
2 Red Bull
3 Mercedes
4 McLaren
5 Renault
6 Williams
7 Scuderia Torro Rosso
8 Force India
9 Sauber
10 Lotus
11 Virgin
12 HRT

Volgens Brundle leek het alsof de McLaren op koude banden rond reed en Mercedes miste tractie achterin. Red Bull en Ferrari lijken sterk, misschien heeft het iets te maken met het feit dat ze de auto van 2010 hebben door ontwikkeld?

leuk rijtje, al denk ik dat er paar teams op andere plekken gaan staan.

hier is de mijne:

1) Ferrari
2) Red Bull
3) Mclaren
4) Renault
5) Mercedes/Sauber
7) Williams
8) Scuderia Torro Rosso
9) Force India
10) Lotus
11) Virgin
12) HRT

Enig sinds hoop, maar ik denk wel dat Mclaren toch de sterkere zal zijn van Mercedes. Sauber hoop ik veel van en is nergens op gebaseerd. Hoewel ik Williams eerder hoger verwachte, ben ik er toch niet zeker van.
Word iig leuk en spannend seizoen, iig dat hoop ik en dat zijn ze ons nu moreel verplicht. Aangezien wij nu 2 weken extra moeten wachten :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Op dit moment denk ik:  

 1, Red Bull Racing  >:(
 2, Scuderia Ferrari
 3, Lotus-Renault GP  ???
 4, Force India
 5, McLaren   :'(
 6, Williams F1
 7, Scuderia Toro Rosso  8)
 8, Sauber
 9, Mercedes GP  :-[
10, Team Lotus  
11, Marussia Virgin Racing  :-\
12, Hispaná Racing Team  

Maar dat kan de komende weken zomaar anders zijn.
Uiteindelijk zal McLaren wel weer bij de top 3 staan ,en ook Mercedes zal nog wel klimmen.
Maar op dit moment.....

JimmySPA

CitaatDr. Helmut Marko is van mening dat Red Bull en Ferrari komend seizoen de dienst gaan uitmaken in de Formule 1. Red Bulls autosportadviseur gaf aan dat beide F1-teams na hun onderlinge strijd in 2010 ook komend jaar beginnen als torenhoge favorieten. De ervaren adviseur zag ook in McLaren een geduchte concurrent, maar verwacht niet dat Mercedes GP en Renault zich gaan mengen in de strijd om de overwinningen.

Ik denk dat dit wel eens kan kloppen. Ferrari en RedBull voor de overwinning en Mclaren op een aantal sec er achter.

Citaat"McLaren heeft de potentie om voor de start van het seizoen het gat gedicht te hebben. Mercedes en Renault hebben niet het niveau om mee te strijden in de top 3."

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Enzo

#186
Jullie onderschatten Mercedes zeg ik je... ;)
Ze hebben nu al de hoogste topsnelheid van alle auto's, dit samen met de veelbesproken spectaculaire update welke er aan zit te komen gaan ze toch nog mee doen voor het podium.
Mark my words!

Edwin90

Citaat van: Enzo op 23 februari 2011 - 22:46:18
Jullie onderschatten Mercedes zeg ik je... ;)
Ze hebben nu al de hoogste topsnelheid van alle auto's, dit samen met de veelbesproken spectaculaire update welke er aan zit te komen gaan ze toch nog mee doen voor het podium.
Mark my words!

Ik las op een ander forum dat journalisten die aanwezig zijn geweest bij de testsessies vertellen dat het er naar uitziet dat de Mercedes amper goed genoeg was om in de punten te rijden. En dat Mclaren een zware achterstand heeft ten opzichte van Red Bull en Ferrari, die zouden dan weer dominant zijn. Ook wordt er beweerd dat Toro Rosso heel sterk zou zijn en wel eens het team achter Renault (lees: Sub-top) zou kunnen zijn. Dit blijft uiteraard verschrikkelijk koffiedik kijken, maar ik ga er enkel vanuit dat journalisten de feiten en verschillen in testgedrag aardig naast elkaar kunnen leggen.

Anyway, niemand kan 100% zeker zeggen hoe het er in Bahrein...kuch...Australië voor staat.

robbert

men kan ook zand in de ogen strooien hé.Wacht maar de laatste testsessie af, dan gaan we meer zien

Folkert

Moet trouwens wel zeggen dat Mclaren redelijk vaak rond zelfde plek blijft rijden. rond p4-p6 :P zegt misschien niets, maar misschien ligt er nog hoop dat ze voornamelijk lange runs hebben getest en dat ze daarin snel zijn :P
Trotse vader van Rosalie(L)

JimmySPA

Citaat van: Burorri op 24 februari 2011 - 08:30:13
Moet trouwens wel zeggen dat Mclaren redelijk vaak rond zelfde plek blijft rijden. rond p4-p6 :P zegt misschien niets, maar misschien ligt er nog hoop dat ze voornamelijk lange runs hebben getest en dat ze daarin snel zijn :P


Die van Massa met Ferrari waren 2 stints, gewoon lange runs. Wel p1  ;)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

JimmySPA

Overzicht van de gereden kilometers per team in Valencia, Jerez en Barcalona:

1.   Ferrari     7.159

2.   Red Bull Racing   6.089

3.   Sauber      6.041

4.   Mercedes    5.979

5.   Williams    5.682

6.   McLaren-Mercedes   5.566

7.   Force India   5.532

8.   Toro Rosso   5.525

9.   Lotus Renault    5.204

10.   Marussia-Virgin    4.953

11.   Lotus       4.203

12.   HRT         3.886

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

De vervangende testsessie van Bahrein ,is op verzoek van de teams 'n dag verschoven.

Deze vinden dus niet meer plaats van 8 t/m 11-3 ,maar worden nu van 9 t/m 12-3 gehouden.
                                       De lokatie blijft wel ongewijzigd.

Of er nog 'n extra testsessie komt als vervanging voor de GP van Bahrein is nog onduidelijk.

rafael25

Citaat van: Kootje op 25 februari 2011 - 13:10:09

Of er nog 'n extra testsessie komt als vervanging voor de GP van Bahrein is nog onduidelijk.

Denk het niet, qua logistiek is het niet haalbaar. :)

Niels_

Ik ga me er ook maar eens aan wagen... Afgaande op de tests (en vooral op gevoel :P ):

1. Red Bull
2. Ferrari
3. Renault
4. McLaren
5. Toro Rosso
6. Mercedes
7. Sauber
8. Williams
9. Force India
10. Team Lotus
11. Virgin
12. HRT