Wintertesten 2011

Gestart door gloudiesaurus, 21 november 2010 - 23:42:50

« vorige - volgende »

Gerard

Citaat van: Franky R. op 20 februari 2011 - 19:30:44
Citaat van: ibileon op 20 februari 2011 - 19:27:00
zoals je vermeld is de volledige airo van de wagen veranderd, en dat klopt
Maar bij mijn weten moet de voorvleugel de lucht toch over de wagen heen sturen ook ???? dus volgens mij kunnen die verhoudingen toch nooit overeen komen????
Mss heb ik het volledig mis maar denk dat de mp 26 nog heel veel update's te wachten staat

Er zullen nog veel updates komen voor alle teams, overigens. Echt veel meer updates, nu de GP van Bahrein dreigt te worden gecanceld (terecht).
webber: in bahrein staat er een compleet andere auto op de grid dan waar we nu mee rijden.. De updates blijven komen.. En rosberg zei op facebook over zn snelste tijd dat deze gereden is 'met weinig brandstof en op nieuwe banden'..

Dusssssss ;)

robbert

amai, en redbull is nu al zo snel. Ja die maken grote kans om met 2 vingers in de neus wk te worden. :)

Kootje

Onze grote dikke Duitse vriend Norbert is iig niet te spreken over de vorm van de huidige Mercedes.
Hij legt alvast al zijn hoop in de upgrade die voor Bahrein gepland stond.

CitaatHoewel Nico Rosberg gisteren de snelste tijd van de dag noteerde, is Norbert Haug bezorgd over het vormpeil van Mercedes. "We zijn nog niet goed genoeg." Haug acht de Mercedes MGP W02 momenteel zelfs niet in staat om in de punten te eindigen. "De auto is niet goed genoeg om bij een race in de toptien te eindigen", zegt de autosportchef van Mercedes in het Duitse blad auto motor und sport.

Volgens Haug is er echter nog ruimte voor verbetering. "Vanwege verhittingsproblemen hebben we extra gaten moeten aanbrengen en bovendien heeft Rosberg zonder KERS gereden", verklaart hij.

"Met ons nieuwe aerodynamicapakket willen we het gat naar de top grotendeels dichten. De auto moet dan wel goed genoeg zijn om podiumplaatsen mee te kunnen scoren."

-Formule 1.nl-




Gerard

oops.. daarmee zou het plan van MS ook in duigen kunnen vallen, als hij dit jaar wil meestrijden voor het WK (zijn 8ste)...

Kootje

Héhéhé.... :D

Gelukkig voor hem heeft hij volgend jaar ook nog !!!   ;)

Folkert

Wie heeft zijn tijd op welke banden en welke brandstof hoeveelheid. Mclaren zat er toch redelijk bij nog.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Mclaren heeft het zwaar op het moment, evenals Mercedes....

Kootje

Vandaag Massa weer de snelste.
Schumacher op één na laatste ,terwijl ze gisteren nog de snelste waren.
Wat valt er toch 'n hoop af te lijden uit die wintertests.
;) :P :D ;D

robbert

Citaat van: Kootje op 21 februari 2011 - 17:29:39
Vandaag Massa weer de snelste.
Schumacher op één na laatste ,terwijl ze gisteren nog de snelste waren.
Wat valt er toch 'n hoop af te lijden uit die wintertests.
;) :P :D ;D

ja tis waar, terwijl ferrari nog paar dagen geleden problemen had, hebben ze dit keer geen enkel probleem gehad.

rafael25

Citaat van: Enzo op 21 februari 2011 - 17:07:28
Mclaren heeft het zwaar op het moment, evenals Mercedes....

We kennen het exacte programma niet van de teams.
Geen van de teams zal zeggen dat ze het goed voor elkaar hebben en geen van de teams zal zeggen dat ze een hok van een auto hebben gebouwd.
Dat heeft het geen zin om naar de tijden te kijken, maar wat wel opvalt, is dat Toro Rosso er constant goed bij zit

JimmySPA

Mercedes komt nog met enkele verrassingen in de aerodynamica. Maar reed Schumacher vandaag op een ander circuit of wat? Bijna 5 sec trager dan Massa :P
Wel weer p1 over 2 lange stints van dik 120 ronden voor Ferrari.
Hopelijk weer eens een dominant Ferrari jaar  :-X

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Enzo

#176
Als ik er nu een oordeel over zou moeten vellen over de rangorde bij de eerste race zeg ik:

1 Ferrari
2 Red Bull
3 Mercedes
4 McLaren
5 Renault
6 Williams
7 Scuderia Torro Rosso
8 Force India
9 Sauber
10 Lotus
11 Virgin
12 HRT

Volgens Brundle leek het alsof de McLaren op koude banden rond reed en Mercedes miste tractie achterin. Red Bull en Ferrari lijken sterk, misschien heeft het iets te maken met het feit dat ze de auto van 2010 hebben door ontwikkeld?

0634

Ik ben toch benieuwd waar jij Sauber inschaald ;)

Maar ik schat Mercedes toch echt lager in dan McLaren en Renault. Maar ja...

Enzo

#178
Sauber vergeten... :-[
Mercedes op 3 is ook iets wat ik hoop, kan er iets mee te maken hebben.  :)

0634

Tja, het blijft toch allemaal koffiedik kijken.