Wintertesten 2011

Gestart door gloudiesaurus, 21 november 2010 - 23:42:50

« vorige - volgende »

Enzo

Over Williams gesproken, Barichello veroorzaakt zojuist een rode vlag door stil te vallen in bocht 7.

Kootje

Ik vind het elke keer weer verbazend hoe mensen reageren.  :o
Alonso rijdt de beste tijd.....niets aan 't handje.
Vettel rijdt het snelste rondje.....normaalste zaak v/d wereld.

Maar als Schumacher de snelste tijd neerzet komt 't door 'n lege tank.
Terwijl hij 10 rondes reed en Massa met z'n 2e tijd er maar 8 deed.

En nu weeer precies hetzelfde met Williams.
Nu wil ik niet beweren dat Williams niet met 'n lege auto rijdt.
Maar wat ik wel wil beweren is dat dit niets met de beursgang te maken heeft.
Ga terug naar zo'n beetje alle voorgaande jaren ,en je zult zien dat Williams altijd 'n aantal maal de snelste dagtijden neerzet.
Dus waarom zou dat nu anders zijn ??
Daarnaast heeft Williams dit jaar 'n radicaal ontwerp v/d auto.
Wie zegt ons dan dat ze daarmee niet de aansluiting gevonden hebben ??

Al met al blijven het maar testen ,en kunnen wij alleen maar conclusies trekken uit de lengte van 'n stint.
En zelfs dan weten we nog niets ,want men kan ook 'n korte stint met 'n volle tank rijden.
Uiteindelijk zal er in de race ook voor korte stints op de supersoft gekozen worden ,terwijl de tank vol zit.
Ook dat zal getest moeten worden om die data te vergaren.

Nee.....ik als Williams fan kan alleen maar hopen dat ze de weg terug gevonden hebben.
Maar conclusies (goed of slecht) kan ik hier niet uit trekken.
En tenzij jullie over info beschikken wie er met wat voor banden ,tankinhoud en afstelling rijdt ,kunnen jullie dat ook niet.  ;)



Enzo

De 1ste testdag in Barcelona zit erop, Renault en Red Bull kenden problemen en wisten maar weinig rondjes af te leggen.
HRT en Virgin hebben beide de meeste laps afgelegd en wisten hiermee waardevolle data te verzamelen.

http://www.f1pits.net/nieuws/circuit_de_catalunya_1ste_testdag/

robbert

1 seconde sneller dan Alonso!!!! Ja ofwel heeft vettel met een lege tank gereden ( srry kootje dat ik dat denk ;)  ) Ofwel zijn ze daadwerkelijk op een goeie weg naar een dominant seizoen à la ferrari 2002 en 2004

0634

Citaat van: Kootje op 18 februari 2011 - 13:20:49
Ik vind het elke keer weer verbazend hoe mensen reageren.  :o
Alonso rijdt de beste tijd.....niets aan 't handje.
Vettel rijdt het snelste rondje.....normaalste zaak v/d wereld.

Maar als Schumacher de snelste tijd neerzet komt 't door 'n lege tank.
Terwijl hij 10 rondes reed en Massa met z'n 2e tijd er maar 8 deed.
Ja, valt ook op natuurlijk. Zeker met het enorme verschil in banden kan het behoorlijk scheef trekken. Ik geloof dan ook dat de verhoudingen niet heel veel gaan veranderen tov van vorig jaar.

Enzo

Citaat van: robbert op 18 februari 2011 - 17:59:58
1 seconde sneller dan Alonso!!!! Ja ofwel heeft vettel met een lege tank gereden ( srry kootje dat ik dat denk ;)  ) Ofwel zijn ze daadwerkelijk op een goeie weg naar een dominant seizoen à la ferrari 2002 en 2004

Gerucht gaat dat Vettel op de super soft de snelle tijd heeft gereden, de ronden erna verloor hij 2 sec. wat hoort bij de eigenschappen van die band.

Kootje

Citaat van: Enzo op 18 februari 2011 - 18:29:22
Citaat van: robbert op 18 februari 2011 - 17:59:58
1 seconde sneller dan Alonso!!!! Ja ofwel heeft vettel met een lege tank gereden ( srry kootje dat ik dat denk ;)  ) Ofwel zijn ze daadwerkelijk op een goeie weg naar een dominant seizoen à la ferrari 2002 en 2004

Gerucht gaat dat Vettel op de super soft de snelle tijd heeft gereden, de ronden erna verloor hij 2 sec. wat hoort bij de eigenschappen van die band.
Precies ,en als Alonso dan op gewone softs reed ,dan is hij daardoor al 1,5 seconde langzamer.
Tankinhoud heeft daar dan dus niets mee te maken.
Sterker nog ,als je dat dan simpel doorberedeneerd ,reed Alonso met 'n legere auto.
Want zo simpel gedacht is Alonso dus eigenlijk 'n halve seconde sneller geweest.
Dat bedoel ik dus met: testtijden zeggen ons niets.
Ik neem het niemand kwalijk ( robbert  ;) ) dat er zo gedacht wordt .maar 't is te simpel om elk snel gereden rondje daarop toe te spitsen.
Zeker als je bedenkt dat dit eigenlijk alleen gezegd wordt als 'n ander team dan de top 3 dit doet.

Overigens was dat supersnelle ( lege tank ) rondje van Barrichello goed voor de 7e tijd op 2,5 seconden ,dus zo snel was dat nu ook niet.
De aankomende aandeelhouders ( waar ik er één van hoop te zijn ) zullen daar iig niet warm van worden.  ;D

Edwin90



En ik maar denken dat HRT een nieuwe wagen en kleurschema heeft??

Kootje

Die nieuwe HRT is nog steeds niet klaar.
Als hij ooit klaar komt....dan gaat hij er zo uitzien als op de foto's bij TEAMVOORSTELLINGEN 2011
Met de nadruk op ALS  ;D

Niels_

Die van Toro Rosso zijn anders ook aardig snel. Misschien wat hulp van de grote broer gehad... ;)

Gerard

Ach, je zult zien dat uiteindelijk toch de gevestigde orde (Red Bull,McLaren,Ferrari) bovenaan de lijsten staan na de quali op 12 (of 26 ;)) Maart

ibileon

Die kans is groot ja  ;)
maar hoe groot gaan de verschillen zijn ??? dat is de vraag natuurlijk  :)
Hopelijk hangt het boeltje dicht bij elkaar en gaan we een super spannend seizoen tegemoed

Niels_

Ja, die teams zullen allicht wel bovenaan staan, maar als die Toro Rosso's rond positie 10-11 kunnen blijven gaan ze wel geregeld een uitschieter hebben allicht.

JimmySPA

Citaat van: Scuderia91 op 19 februari 2011 - 22:25:08
Ja, die teams zullen allicht wel bovenaan staan, maar als die Toro Rosso's rond positie 10-11 kunnen blijven gaan ze wel geregeld een uitschieter hebben allicht.

Dat denk ik niet. Zeer waarschijnlijk rijden er al 5 teams voor. (Ferrari,RB,Mclaren,Mercedes,RenaultLotus) En dan is er nog Sauber, Force India en Williams die waarschijnlijk net zo goed meekomen als de STR, dan wel beter...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

#149
Citaat van: JimmySPA op 20 februari 2011 - 09:33:07
Citaat van: Scuderia91 op 19 februari 2011 - 22:25:08
Ja, die teams zullen allicht wel bovenaan staan, maar als die Toro Rosso's rond positie 10-11 kunnen blijven gaan ze wel geregeld een uitschieter hebben allicht.

Dat denk ik niet. Zeer waarschijnlijk rijden er al 5 teams voor. (Ferrari,RB,Mclaren,Mercedes,RenaultLotus) En dan is er nog Sauber, Force India en Williams die waarschijnlijk net zo goed meekomen als de STR, dan wel beter...
Tsja..... ,met die 5 teams sta je al gauw op plek 11 en 12.
Force India en Williams schat ik ook hoger in ,dus dat wordt dan al plek 15 en 16.
Sauber zou nog weleens lastig kunnen worden ,en dan staanze zomaar weer op plek 17 en 18.
En daar mogen ze dan het gevecht met Team Lotus aangaan voor plek 19 en 20.
En zo staan ze dus weer in de achterhoede.

Tenzij.....hun het ei van Columbus hebben gevonden.
Dan staan ze ineens zomaar voor de Force India's ,de Williamsen en de Saubers.
En voila ,plek 11 en 12 is weer 'n feit.
Tel daar 'n beetje mazzel bij op ,en 'n top 10 is haalbaar.