Main Menu

Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 16:25:29
O ja.. nadat Pirelli ieder keer te snel sleet gaan we nu zeuren dat ze (een keertje) niet snel genoeg slijten.

ja ik snap het ook niet. Vorig seizoen zo'n gezeur dat die banden zo snel sleten, en nu weer niet goed als de banden traag sleten. Wat is nu wel goed?

Tuesday

Citaat van: robbert op 12 oktober 2014 - 16:35:44
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 16:25:29
O ja.. nadat Pirelli ieder keer te snel sleet gaan we nu zeuren dat ze (een keertje) niet snel genoeg slijten.

ja ik snap het ook niet. Vorig seizoen zo'n gezeur dat die banden zo snel sleten, en nu weer niet goed als de banden traag sleten. Wat is nu wel goed?
dat verschilt sowieso per persoon. Ik vind bij de huidige regelgeving de banden van dit jaar eigenlijk wel prima. Maar die Pirelli loterij van een paar jaar geleden vond ik niet echt geweldig. Anderen weer wel. Tja, dan krijg je discussie. Daar is het een F1 forum voor Robbert

robbert

let op, ik vond het dit seizoen ook al stukken beter, en ja deze race sleten de banden bijna niet, so what? Dat is omdat pirelli nog niet goed wist welke banden er goed was voor deze race.

Perton

Het grootste probleem dat ik heb is het verplichte gebruik van twee compounds. Als iemand nou een hele race op de harde band wil rijden, of een ander drie stints op de zachtere, laat ze lekker.  Dan is het in mijn ogen al minder een loterij, omdat je dan meer dan nu echt keuzes moet gaan maken. Afhankelijk van de kwaliteit van de banden natuurlijk.

Tuesday

Citaat van: robbert op 12 oktober 2014 - 16:40:18
let op, ik vond het dit seizoen ook al stukken beter, en ja deze race sleten de banden bijna niet, so what? Dat is omdat pirelli nog niet goed wist welke banden er goed was voor deze race.
tja, ik had niet gedacht dat experts op een bepaald gebied dit soort misrekeningen zouden maken. k heb er verder ook geen moeite mee hoor, vind gewoon opvallend. Afgezien van de verplichte stop was dit in feite gewoon een 0 stopper.

Sabai

CitaatPirelli maakt bandencompounds eerste races bekend

05 MAART 2015 — Pirelli heeft gisteren de bandencompounds bekendgemaakt die het zal voorzien voor de eerste races van het nieuwe F1-seizoen.


Pirelli maakte de bandencompounds voor de eerste vier races van het nieuwe F1-seizoen bekend. Dat zijn de GP's van Australië, Maleisië, China en Bahrein.

In Melbourne, waar de seizoensopener plaatsvindt, zullen de teams de zachte en medium bandencompound ter beschikking hebben. Op het circuit van Sepang, waar de GP van Maleisië plaatsvindt, zullen de rijders dan weer kunnen beschikken over de harde en medium bandencompound.

De twee races daarna, in China en Bahrein, zal Pirelli opnieuw de zachte en medium bandencompound voorzien.


Een wat conservatieve keuze volgens mij.

Jozef

Ik weet het niet, ten eerste zijn het dezelfde keuzes als vorig jaar. Ten tweede is Maleisië door de weersomstandigheden zwaar voor de banden, dus die keuze lijkt me logisch.

Bahrein is een echt start-stopcircuit dus dat vergt veel van met name de achterbanden (veel acceleratie vanuit lage snelheid). Australië staat bekend als een van de zwaarste circuits voor de remmen, dus ook voor de banden stelt dat niet niks voor. Blijft China, daar heb ik niet echt een idee van.

FolkertE

Ik denk nog steeds dat teams vrij moeten zijn in hun keuze van de banden. Dat kan volgens mij net zoveel (kunstmatige ) spanning opleveren als het verplichten van 2 compounds.

Jozef

Eens! Helaas wel een logistieke nachtmerrie, al die banden die naar alle uithoeken van de wereld verscheept moeten worden om dan waarschijnlijk niet eens gebruikt te worden. Of zou Pirelli ondertussen al een F1-bandenfabriek in Zuid-Oost-Azië hebben?

Compromis: twee compounds meenemen, maar de teams moeten er op zaterdagochtend één uitkiezen die ze gebruiken in VT3, kwali en race. Dan zie je ineens ook wat meer activiteit op vrijdag, is goed voor de fans.

Jehoentelaar

China heeft van alles wat, maar het is zover ik weet ook best een zwaar circuit op de remmen.

Jehoentelaar

Citaat van: FolkertE op 05 maart 2015 - 20:00:01
Ik denk nog steeds dat teams vrij moeten zijn in hun keuze van de banden. Dat kan volgens mij net zoveel (kunstmatige ) spanning opleveren als het verplichten van 2 compounds.

Waarom zou je dan zoveel extra transportkosten willen uitgeven?

FolkertE

Citaat van: Jehoentelaar op 05 maart 2015 - 20:15:18
Citaat van: FolkertE op 05 maart 2015 - 20:00:01
Ik denk nog steeds dat teams vrij moeten zijn in hun keuze van de banden. Dat kan volgens mij net zoveel (kunstmatige ) spanning opleveren als het verplichten van 2 compounds.

Waarom zou je dan zoveel extra transportkosten willen uitgeven?
Geen idee ook wat dat kost hoor, maar er is toch vast wel iets op te verzinnen? Geef aan het begin van het jaar de banden aan de teams die ze nodig hebben en dan vervoeren ze zelf de banden die ze mee willen nemen.

Jozef

Dan gaan de teams gewoon alle banden meenemen, toch de teams die het zich kunnen veroorloven.

Wel een interessante gedachte: net zoals ze een beperkt aantal motoren mogen gebruikem, geef je ze een vast aantal banden voor het seizoen. Elk weekend 2 sets hards, 3 sets mediums, 4 sets softs, 5 sets supersofts en dan mogen ze zelf kiezen hoeveel sets van welke compound ze gebruiken in welke race. ;D

Franky R.

Citaat van: Jozef op 05 maart 2015 - 23:00:29
Dan gaan de teams gewoon alle banden meenemen, toch de teams die het zich kunnen veroorloven.

Wel een interessante gedachte: net zoals ze een beperkt aantal motoren mogen gebruikem, geef je ze een vast aantal banden voor het seizoen. Elk weekend 2 sets hards, 3 sets mediums, 4 sets softs, 5 sets supersofts en dan mogen ze zelf kiezen hoeveel sets van welke compound ze gebruiken in welke race. ;D


Stuur een mail naar Bernie...maar pas op, die ouwe dief zal vast je idee stelen...

0634

Bernie heeft geen mailadres.