Main Menu

Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Sabai

Met imago dat Pirelli nu bij mij heeft zal ik niet voor Pirelli kiezen voor mijn auto. Voorheen had ik dit wel met bridgestone en ook met michelen destijds.

0634

Ik kies mijn banden werkelijk totaal niet uit op basis van F1 races. Ik koop ook geen Renault omdat red Bull kampioen is.

Pirelli is ook een uitstekende bandenfabrikant. Helemaal niks mis met hun banden.

Perton

Ik zou juist wel pirelli kopen want hun banden doen wat de intentie is, die van bridgestone (in het 2 compounds per race gebruiken tijdperk) niet. Pirelli kan dus banden voor bepaalde situaties maken.

Als ik al banden zou kopen op basis van f1 natuurlijk

Sabai

Citaat van: Jeroen op 21 december 2013 - 10:44:34
Ik kies mijn banden werkelijk totaal niet uit op basis van F1 races. Ik koop ook geen Renault omdat red Bull kampioen is.

Pirelli is ook een uitstekende bandenfabrikant. Helemaal niks mis met hun banden.


Maar als je affiniteit heb met een merk dan zal je daar ook eerder voor kiezen bij aanschaf.  Dat is het hele marketing idee erachter.

Jehoentelaar

Weet niet of affiniteit een grote rol speelt. Denk dat het meer zo is dat Pirelli zich de bandenleverancier van een groot kampioenschap kan noemen, en zo kan laten zien dat ze wel weten hoe ze banden moeten maken.

Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 22 december 2013 - 11:31:24
Weet niet of affiniteit een grote rol speelt. Denk dat het meer zo is dat Pirelli zich de bandenleverancier van een groot kampioenschap kan noemen, en zo kan laten zien dat ze wel weten hoe ze banden moeten maken.



Daar zijn ze dan niet echt in geslaagd.Afgelopen jaar heeft daar meer afbreuk aan gedaan dat ze weten hoe ze banden moeten maken. En daar kan de fia ook de schuld niet van krijgen.  Die vroegen om banden die snel sleten niet dat ze spontaan exploderen.

Jehoentelaar

Dat is meer de kortzichtigheid van de gemiddelde Formule 1-kijker dan dat het de schuld van Pirelli is geweest.

Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 22 december 2013 - 11:43:05
Dat is meer de kortzichtigheid van de gemiddelde Formule 1-kijker dan dat het de schuld van Pirelli is geweest.

Daar is dit jaar al genoeg over gediscussieerd dus daar laat ik het dan ook maar bij  :)

Perton

Ik niet. In autosport gaan banden nou wel eens kapot. Net als motoren, KERS en andere onderdelen. Als teams zich dan ook niet eens houden aan de voorschriften qua bandenspanning/omwisselen van banden, etc. dan is het logisch dat het risico groter wordt en dan vind ik het volledig schofterig van teams/coureurs/journalisten/fans en noem ze maar op, om te beweren dat Pirelli haar zaken niet voor elkaar had. Misschien waren er ook bandenproblemen geweest als teams zich wél aan de voorschriften hadden gehouden, daarover kunnen we alleen maar gissen, maar dat weten we dus niet en kunnen we Pirelli ook niet de schuld van geven. Ik vind het echt heel schandalig dat mensen Pirelli daar wel de schuld van geven, sorry als dat naar jou persoonlijk overkomt.

Waar dan mijns inziens wél kritiek op mag komen, is dat Pirelli niet eerder aan de bel heeft getrokken bij de FIA van: "yo die bandenproblemen die we soms hebben... misschien kunnen we er samen voor zorgen dat teams zich wél aan onze voorschriften houden." Dat heeft Pirelli verzuimd en daar mogen ze ook best voor worden bekritiseerd.


0634

Precies. Pirelli krijgt hier weer lekker de schuld, maar de FIA geeft de opdracht en de teams negeren de adviezen van Pirelli. En prompt is Pirelli weer de boosdoener. Sorry, maar om dat soort kortzichtigheid kan ik, net als Perton boven me, best pissed off worden.


Sabai

#2050
Ik ben het eens dat Pirelli niet hier alleen schuldig aan is en dat als ze de banden beter hadden kunnen testen het allemaal anders was gelopen. Dat doet niet af aan het feit dat ze imo flinke imago schade hebben opgelopen omdat hun naam op de banden staat. En dat was mijn punt. Ik zou nooit Pirelli onder mijn auto leggen omdat ik geen affiniteit of het idee heb dat ze goede banden maken. Dit had ik wel met Bridstone bijvoorbeeld.

0634

Dat kan. Maar dat is persoonlijk. Ik weet heel erg zeker dat Bridgestone banden niet beter zijn dan die van Pirelli. Beide uitstekende fabrikanten.

Jehoentelaar

Citaat van: Sabai op 22 december 2013 - 13:13:03
Ik ben het eens dat Pirelli niet hier alleen schuldig aan is en dat als ze de banden beter hadden kunnen testen het allemaal anders was gelopen. Dat doet niet af aan het feit dat ze imo flinke imago schade hebben opgelopen omdat hun naam op de banden staat. En dat was mijn punt. Ik zou nooit Pirelli onder mijn auto leggen omdat ik geen affiniteit of het idee heb dat ze goede banden maken. Dit had ik wel met Bridstone bijvoorbeeld.
In het FIA GT hebben ze afgelopen seizoen uitstekende banden geproduceerd, dus bij deze is dat weer gelijkgetrokken. ;)

Sabai

Maar hoeveel mensen kijken er naar het fia gt en hoeveel naar F1. Dus van rechttrekken kun je niet echt spreken.

Jehoentelaar

Jawel, want het ging erom of Pirelli heeft bewezen goede (autosport)banden te produceren. Het marktaandeel qua (TV-)kijkers komt er nu pas bij.