Main Menu

Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Uiteraard. Bij de FIA is het hele gebeuren begonnen met banden die voor meer actie moesten gaan zorgen. Al was dat eigenlijk ook wel nodig.

Maikel0230

Met als gevolg dat coureurs niet alleen auto onderdelen moeten ontwijken maar ook grote stukken rubber...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

inderdaad, pirelli moesten banden produceren van fia.

robbert

http://www.rtl.nl/%28/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/%29/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2013/11_november/131117_Pirelli_dreigt_met_conservatieve_banden.xml

ja dat zou tenminste eens goed zijn. Dan zijn de klachten over de snelslijtende banden gedaan. 1 pitstop en de rest gewoon racen. Dan heb je de kans dat er wel saaie races ontstaan, maar de strijd word dan niet gestreden in e pits, dus iedereen tevreden

0634

Zou jammer zijn. Daar wordt het kijkers spektakel niet beter van.

robbert

Citaat van: Jeroen op 17 november 2013 - 19:39:37
Zou jammer zijn. Daar wordt het kijkers spektakel niet beter van.

ja maar zoals in het begin van het seizoen waren de kijkers ook niet tevreden é. Hoe moet het dan zijn?

0634

Citaat van: robbert op 17 november 2013 - 19:45:47
Citaat van: Jeroen op 17 november 2013 - 19:39:37
Zou jammer zijn. Daar wordt het kijkers spektakel niet beter van.

ja maar zoals in het begin van het seizoen waren de kijkers ook niet tevreden é. Hoe moet het dan zijn?

Tja, hier op het forum komen we er ook niet uit, dus het is ook een lastige kwestie.

Jehoentelaar

Citaat van: robbert op 17 november 2013 - 19:45:47
Citaat van: Jeroen op 17 november 2013 - 19:39:37
Zou jammer zijn. Daar wordt het kijkers spektakel niet beter van.

ja maar zoals in het begin van het seizoen waren de kijkers ook niet tevreden é. Hoe moet het dan zijn?
De ene kant wilt het zogenaamde "werkelijke potentieel" zien en neemt saaie races voor lief, de andere kant wilt spektakel en een iets groter loterijgehalte.

Ik hoor bij die laatste groep. Als het volgend jaar weer zo wordt als de tweede helft van dit seizoen mis ik zonder gekheid zeker de helft.

Perton

Ik blijf het frappant vinden dat Pirelli overal de schuld van krijgt. Lotus, Force India en volgens mij ook Ferrari konden dit seizoen prima met de Pirelli-banden omgaan. Dus het probleem lag niet bij Pirelli, maar bij de overige teams die hun auto blijkbaar niet goed genoeg voor de Pirelli-banden hadden gemaakt. Laat ze inderdaad maar lekker conservatief worden.

Verplichte pitstops ben ik alleen niet zo voorstander van, dan straf je dus de teams/coureurs die het met een pitstop minder kunnen. Beter zorgen ze er voor dat het meer loont keihard door te stampen en vaker te stoppen, dan het sparen van banden. Maar dat zal ongetwijfeld wel een moeilijk verhaal worden, ik heb daar verder niet zo'n verstand van.

Misschien moeten er wel meer bandensetjes voor de race beschikbaar komen dan het huidige aantal.

Maikel0230

Kan ik me wel in vinden in die conservatieve banden, dan kan er weer echt geracet worden, of de races er minder saai op worden is iets anders maar de huidige vorm is het echt niet.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Enzo

Citaat van: Jehoentelaar op 17 november 2013 - 23:44:37
Citaat van: robbert op 17 november 2013 - 19:45:47
Citaat van: Jeroen op 17 november 2013 - 19:39:37
Zou jammer zijn. Daar wordt het kijkers spektakel niet beter van.

ja maar zoals in het begin van het seizoen waren de kijkers ook niet tevreden é. Hoe moet het dan zijn?
De ene kant wilt het zogenaamde "werkelijke potentieel" zien en neemt saaie races voor lief, de andere kant wilt spektakel en een iets groter loterijgehalte.

Ik hoor bij die laatste groep. Als het volgend jaar weer zo wordt als de tweede helft van dit seizoen mis ik zonder gekheid zeker de helft.
Ik hoor bij de eerste groep, maar ben ook zeer ontevreden over de tweede helft van het seizoen. Dit is nog steeds geen racen op vol potentieel.

Perton

Tsja, een fout met conservatieve banden en je race is ook weg, kijk maar naar Raikkonen toen op de Nürburgring in dat ene seizoen dat bandenstops verboden waren. Je hoeft maar een keer je banden goed te blokkeren en je bent praktisch klaar. Dus ook met conservatieve banden zie ik mensen nog niet vol het gevecht aangaan.

Perton

Citaat van: Enzo op 18 november 2013 - 00:02:59

Ik hoor bij de eerste groep, maar ben ook zeer ontevreden over de tweede helft van het seizoen. Dit is nog steeds geen racen op vol potentieel.
Wanneer is dat er volgens jou wel geweest? Immers in de Bridgestone-jaren werd er ook rustig gewacht tot pitstops


(Ik bedoel mijn vraag trouwens uit oprechte interesse, niet als kritiek ofzo)

Enzo

Citaat van: Perton op 18 november 2013 - 00:08:32
Citaat van: Enzo op 18 november 2013 - 00:02:59

Ik hoor bij de eerste groep, maar ben ook zeer ontevreden over de tweede helft van het seizoen. Dit is nog steeds geen racen op vol potentieel.
Wanneer is dat er volgens jou wel geweest? Immers in de Bridgestone-jaren werd er ook rustig gewacht tot pitstops


(Ik bedoel mijn vraag trouwens uit oprechte interesse, niet als kritiek ofzo)

Geen probleem hoor, vragen mag altijd.

De jaren 90 tot 2000 tot 2008 waren qua banden in orde voor mij, het laatste jaar van Bridgestone was saai. Maar ik denk niet dat dit aan de banden te wijten is, eerder aan dirty air en de beperkingen op close racing.

Het gesprek hierover gaat veel dieper en is terug te lezen in dit topic. Ik zou zeggen pak een biertje en een bak popcorn en lees je ff in.  ;D

Perton

Zal ik als ik tijd heb nog wel even doen :P