Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

robbert

en laten we hopen dat de andere leverancier betere banden levert dan pirelli. Want die gasten kennen er echt niks van. Banden leveren die maar 6 rondjes meegaan, of dat ze ontploffen. Heb ik nog nooit gezien!  Dat ze maar gauw hun boeltje pakken, en dat michelin maar terugkeert. Door zij hadden we wel echte racing gezien. Al was het maar treintje rijden

Franky R.

Citaat van: robbert op 19 juli 2013 - 19:03:18
en laten we hopen dat de andere leverancier betere banden levert dan pirelli. Want die gasten kennen er echt niks van. Banden leveren die maar 6 rondjes meegaan, of dat ze ontploffen. Heb ik nog nooit gezien!  Dat ze maar gauw hun boeltje pakken, en dat michelin maar terugkeert. Door zij hadden we wel echte racing gezien. Al was het maar treintje rijden
Nou, nou, nou...een beetje kort door de bocht hoor!
Pirelli doet ook alleen maar wat de FIA hen heeft opgedragen. Het is ook dezelfde FIA die Pirelli nauwelijks mogelijkheden bood om de banden beter aan te passen aan de 2013-auto's!


Bij Pirelli weten ze heus wel hoe ze banden moeten maken. Sterker, als je Pirelli dit jaar haar gang had laten gaan zouden de rondetijden zeker 3 sec. sneller zijn dan vorig jaar... :P

Jehoentelaar

Robbert, geen rare praatjes maken. Pirelli maakt uitstekende banden in bijvoorbeeld het FIA GT en het is een van de toonaangevende bandenfabrikanten voor productieauto's. Ze afrekenen op het uitvoeren van een peperdure opdracht zonder testmogelijkheid is kortzichtig.

gloudiesaurus

Wat ik alleen nog niet snap of dit allemaal nu wel zo'n goede reclame is voor Pirelli  :)
Ze krijgen aandacht maar of mensen dit als positief zien  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Ze zien het niet als positief, maar dat komt omdat het overgrote deel van het publiek doorgaans niet verder kijkt dan de neus lang is. Het wijzende vingertje gaat naar Pirelli, maar daar ligt niet de schuld. Helaas is dat moeilijk uit te leggen zolang de naam Pirelli op de geklapte banden staat.

robbert

voila dat wou ik zeggen. Ik weet ook wel dat pirelli doet wat de fia hen zegt. Maar men had eerder dit seizoen kritiek op pirelli, maar het was door de fia dat ze zulke banden moesten produceren.  Inderdaad, moest de fia hun eisen niet gesteld hebben, dan had pirelli zeker betere banden gemaakt.

Kootje

maar de fia heeft er niet om gevraagd dat de banden spontaan klappen of dat het loopvlak er zomaar afloopt
dat is toch echt aan Pirelli zelf te wijten

0634

Hebben andere fabrikanten ook wel eens gehad. Michelin schiet zomaar even mijn hoofd binnen. Goodyear in Australie toen. Bandenleveranciers gaan soms te ver. Ja, dat is ze aan te rekenen. Maar vergeet niet dat motoren ook wel eens ploffen en electronica ook wel eens faalt.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 19 juli 2013 - 23:55:41
Ze zien het niet als positief, maar dat komt omdat het overgrote deel van het publiek doorgaans niet verder kijkt dan de neus lang is. Het wijzende vingertje gaat naar Pirelli, maar daar ligt niet de schuld. Helaas is dat moeilijk uit te leggen zolang de naam Pirelli op de geklapte banden staat.

Dat publiek wat niet verder kijkt da hun neus lang is, is wel het publiek waar je het van moet hebben. In het verlengde van die conclusie zou ik mijn naam ook niet willen verbinden aan het toneelstuk van Bernie. Michelin maakt er nu handig gebruik van. Geeft aan het te kunnen overnemen, plaatst zichzelf in de spotlight én zit misschien nog wel eens in de positie het één en ander te kunnen eisen. Ik kan me niet voorstellen dat Pirelli er nog veel zin in heeft na dit jaar. Duurt wel even voordat dit eruit slijt.

Jehoentelaar

Juist. Pirelli leidt schade die het niet verdient en kan eigenlijk niet anders dan de stekker eruit trekken. Benieuwd wie er vervolgens zo gek is om het stokje over te nemen.

Franky R.

Citaat van: Wings op 20 juli 2013 - 10:35:44


Dat publiek wat niet verder kijkt da hun neus lang is, is wel het publiek waar je het van moet hebben. In het verlengde van die conclusie zou ik mijn naam ook niet willen verbinden aan het toneelstuk van Bernie. Michelin maakt er nu handig gebruik van. Geeft aan het te kunnen overnemen, plaatst zichzelf in de spotlight én zit misschien nog wel eens in de positie het één en ander te kunnen eisen. Ik kan me niet voorstellen dat Pirelli er nog veel zin in heeft na dit jaar. Duurt wel even voordat dit eruit slijt.


Tja, ik kan niets anders dan je gelijk te geven. Kijk..falende motoren zijn vooral spectaculair. Nou, vooruit....behalve Peugeot in 1994 dan. Falende elektra ziet men niet eens, maar een band dat ploft?


En Michelin profiteert idd. maximaal.

robbert

Citaat van: Kootje op 20 juli 2013 - 09:48:32
maar de fia heeft er niet om gevraagd dat de banden spontaan klappen of dat het loopvlak er zomaar afloopt
dat is toch echt aan Pirelli zelf te wijten

ja eigenlijk, heb je gelijk. Dus, het zou et beste zijn dat men een andere leverancier zoekt, en pirelli deugt dus echt niet. FIA vraagt banden die rap slijten maar geen banden die ploffen

0634

Precies. Laatst pl ofte er een motor van Str. Terwijl ze vragen om snelle motoren en niet om ploffende. Meteen dumpen. Laatst spinde Massa, terwijl Ferrari vraagt om rijdende coureurs en niet om spinnende. Weg met die gozer. En wie heeft die Mclaren bedacht? Het team vraagt om snelle wagens niet om langzame. Ontslaan!

robbert

Citaat van: Jeroen op 21 juli 2013 - 13:07:53
Precies. Laatst pl ofte er een motor van Str. Terwijl ze vragen om snelle motoren en niet om ploffende. Meteen dumpen. Laatst spinde Massa, terwijl Ferrari vraagt om rijdende coureurs en niet om spinnende. Weg met die gozer. En wie heeft die Mclaren bedacht? Het team vraagt om snelle wagens niet om langzame. Ontslaan!

inderdaad, zo denk ik er ook over!! alles moet perfect verlopen

Jehoentelaar

Dat heeft het in de F1 nog nooit gedaan.