Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Edwin90

Meeting gaat niet in Parijs zijn, maar op de Nurburgring volgende week. Wordt verder geen actie verwacht van Pirelli.

Maikel0230

Citaat van: Edwin90 op 30 juni 2013 - 17:29:56
Meeting gaat niet in Parijs zijn, maar op de Nurburgring volgende week. Wordt verder geen actie verwacht van Pirelli.

Schandalig, Ik ben zoals jullie allemaal weten een tegenstander geweest van de introductie van de nieuwe compounds. Dit onder de veronderstelling dat ik Pirelli kon vertrouwen, zij hebben altijd vastgehouden dat de banden veilig waren maar wat ik vandaag heb gezien is gewoon afschuwelijk. Je gaat me absoluut niet vertellen dat de kerbs nu ineens de banden aan flarden scheuren. We moeten nu ingrijpen voordat er een dode valt.

Ik voel me nu zo slecht dat mijn ogen niet eerder zijn opengegaan. Ik denk zelfs dat Lotus en Ferrari niet met veel zin meer die Pirellis opleggen. Ik denk dat er onder de teambazen nu een grote ongerustheid heerst voor hun coureurs.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Ik denk dat dat wel mee valt.

Verder is het ook niet schandalig. Pirelli heeft reeds bij monde van Paul Hembery gezegd het te gaan onderzoeken. Dat lijkt mij het eerste vereiste. We kunnen wel allerlei conclusies trekken, maar laten we eerst eens kijken wat er aan de hand is.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 30 juni 2013 - 17:42:53
Ik denk dat dat wel mee valt.

Verder is het ook niet schandalig. Pirelli heeft reeds bij monde van Paul Hembery gezegd het te gaan onderzoeken. Dat lijkt mij het eerste vereiste. We kunnen wel allerlei conclusies trekken, maar laten we eerst eens kijken wat er aan de hand is.

Men kan gerust in de dagen die komen al eens bij elkaar komen om de situatie te bespreken. In de naam van de veiligheid.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Pirelli gaat mee in de eisen van de FIA wat de compounds betreft. Dat Pirellibashen moet eens ophouden, zij voeren gewoon een opdracht uit.

Veiligheid is een ander verhaal; ik maakte me vandaag oprecht zorgen nadat die van Vergne ook al klapte. Maar dat is meer het moment dat het gebeurt t.o.v. de nare autosportincidenten van de afgelopen weken.

Pirelli een straf geven klinkt leuk, maar dan weet je zeker dat ze hun contract niet verlengen. En wat moet je dan? Bandenfabrikanten staan niet in de rij om een peperduur project te beginnen waar vrijwel alleen maar gedonder en gezeur van komt.

Maikel0230

Citaat van: Jehoentelaar op 30 juni 2013 - 18:10:26
Pirelli gaat mee in de eisen van de FIA wat de compounds betreft. Dat Pirellibashen moet eens ophouden, zij voeren gewoon een opdracht uit.

Veiligheid is een ander verhaal; ik maakte me vandaag oprecht zorgen nadat die van Vergne ook al klapte. Maar dat is meer het moment dat het gebeurt t.o.v. de nare autosportincidenten van de afgelopen weken.

Pirelli een straf geven klinkt leuk, maar dan weet je zeker dat ze hun contract niet verlengen. En wat moet je dan? Bandenfabrikanten staan niet in de rij om een peperduur project te beginnen waar vrijwel alleen maar gedonder en gezeur van komt.

Inderdaad Pirelli heeft maar gedaan wat de FIA hen gevraagd heeft maar er moet nu ingegrepen worden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Citaat van: Jeroen op 30 juni 2013 - 17:42:53
Ik denk dat dat wel mee valt.

Verder is het ook niet schandalig. Pirelli heeft reeds bij monde van Paul Hembery gezegd het te gaan onderzoeken. Dat lijkt mij het eerste vereiste. We kunnen wel allerlei conclusies trekken, maar laten we eerst eens kijken wat er aan de hand is.

Exact. Rustig blijven. Komt wel goed.

Fabian

Citaat van: Wings op 30 juni 2013 - 18:41:47
Citaat van: Jeroen op 30 juni 2013 - 17:42:53
Ik denk dat dat wel mee valt.

Verder is het ook niet schandalig. Pirelli heeft reeds bij monde van Paul Hembery gezegd het te gaan onderzoeken. Dat lijkt mij het eerste vereiste. We kunnen wel allerlei conclusies trekken, maar laten we eerst eens kijken wat er aan de hand is.

Exact. Rustig blijven. Komt wel goed.
Jij drinkt zeker veel Roosvicee Wings?  ;) ;)

0634

Citaat van: Maikel0230 op 30 juni 2013 - 17:45:10
Citaat van: Jeroen op 30 juni 2013 - 17:42:53
Ik denk dat dat wel mee valt.

Verder is het ook niet schandalig. Pirelli heeft reeds bij monde van Paul Hembery gezegd het te gaan onderzoeken. Dat lijkt mij het eerste vereiste. We kunnen wel allerlei conclusies trekken, maar laten we eerst eens kijken wat er aan de hand is.

Men kan gerust in de dagen die komen al eens bij elkaar komen om de situatie te bespreken. In de naam van de veiligheid.

Denk jij dan dat Pirelli nu lekker terug naar Italie vliegt en een week in de zon gaat liggen? Die zullen echt wel vol aan het onderzoeken slaan. Maar tot de tijd dat je weet hoe de vork precies in de steel zit, kan je er als Pirelli zijnde niet heel veel over roepen.

Sabai

#1599
Citaat van: Jeroen op 30 juni 2013 - 19:11:46
Citaat van: Maikel0230 op 30 juni 2013 - 17:45:10
Citaat van: Jeroen op 30 juni 2013 - 17:42:53
Ik denk dat dat wel mee valt.

Verder is het ook niet schandalig. Pirelli heeft reeds bij monde van Paul Hembery gezegd het te gaan onderzoeken. Dat lijkt mij het eerste vereiste. We kunnen wel allerlei conclusies trekken, maar laten we eerst eens kijken wat er aan de hand is.

Men kan gerust in de dagen die komen al eens bij elkaar komen om de situatie te bespreken. In de naam van de veiligheid.

Denk jij dan dat Pirelli nu lekker terug naar Italie vliegt en een week in de zon gaat liggen? Die zullen echt wel vol aan het onderzoeken slaan. Maar tot de tijd dat je weet hoe de vork precies in de steel zit, kan je er als Pirelli zijnde niet heel veel over roepen.

De oorzaak is al een tijdje bekend en de oplossing is er ook al. Nu de teams nog,  We moeten niet net doen alsof dit voor het eerst gebeurt.Door de vele snelle bochten op silverstone en lage bandenspanning kan de binnewand van de band die gemaakt is van staal en niet van kevlar de krachten niet aan die vrijkomen.

0634

Citaat van: Sabai op 30 juni 2013 - 19:51:03


De oorzaak is al een tijdje bekend en de oplossing is er ook al. Nu de teams nog,
Vandaag klapten de banden voor het eerst, maar de oorzaak en de oplossing zijn al tijden bekend.

Nou, vertel... Ik ben benieuwd.

Kootje

bahrein toch ook al :-\

Wings

Citaat van: Fabian op 30 juni 2013 - 18:50:34
Citaat van: Wings op 30 juni 2013 - 18:41:47
Citaat van: Jeroen op 30 juni 2013 - 17:42:53
Ik denk dat dat wel mee valt.

Verder is het ook niet schandalig. Pirelli heeft reeds bij monde van Paul Hembery gezegd het te gaan onderzoeken. Dat lijkt mij het eerste vereiste. We kunnen wel allerlei conclusies trekken, maar laten we eerst eens kijken wat er aan de hand is.

Exact. Rustig blijven. Komt wel goed.
Jij drinkt zeker veel Roosvicee Wings?  ;) ;)

Spaahaa! Ohne.

0634

Citaat van: Kootje op 30 juni 2013 - 19:55:11
bahrein toch ook al :-\
Dit van vandaag was nieuw, lees dit maar:

CitaatPirelli motorsport director Paul Hembery said the tyre blow-outs in the British Grand Prix were a previously unseen issue.

But he declined to be drawn on the nature of the problems until a full analysis was complete.

Lewis Hamilton, Felipe Massa, Jean-Eric Vergne and Sergio Perez all saw their left rear tyres blow in dramatic fashion during the Silverstone race.

"Obviously today wasn't foreseen," said Hembery.

"We've seen something new, a different type of problem.

"We're currently performing our analysis. We've got to go away and understand what's happened today.

"When we've got the facts we can understand what's happened and get to the core of the issues.

"We take these things seriously and when we have the answers I'll let you know.

"It's pointless me adding anything else until we have all the facts."

Hamilton and Perez both described the tyre problems as "unacceptable" after the race.

Van Autosport.com.

Toch lees ik hier dat een poster al tijden een oplossing klaar heeft liggen. Vind ik knap hoor.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 30 juni 2013 - 19:53:58
Citaat van: Sabai op 30 juni 2013 - 19:51:03


De oorzaak is al een tijdje bekend en de oplossing is er ook al. Nu de teams nog,
Vandaag klapten de banden voor het eerst, maar de oorzaak en de oplossing zijn al tijden bekend.

Nou, vertel... Ik ben benieuwd.

De constructie van de band is niet van levlar gemaakt zoals gebruikelijk in de F1. Maar Pirelli heeft het dit jaar anders gedaan en de wand van staal gemaakt en doe zijn niet sterk genoeg daarom hebben de nieuwe banden die ze willen inzetten weer een kevlar bassis.