Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

0634

precies. Vorig jaar was er ook kritiek, maar toen vond ik het prima in balans. Het geeft alleen al aan dat je nooit iedereen op één lijn krijgt. Zeker de teams niet, want die hebben alleen maar eigen belangen.

Feit is dat Lotus het m.i. gewoon bij het rechte eind heeft. Iedereen was voor het seizoen op de hoogte van de banden en na een paar races is er ineens kritiek van een aantal teams. Maar zomaar even de banden aanpassen is sportief gezien natuurlijk gewoon niet fair. Teams die hun aan banden gerelateerde zaken op orde hebben worden dan ineens benadeeld. Dat is niet fair.

Lotus heeft daarin gelijk en gelukkig gaat Pirelli erin mee (moet ook wel want als niet alle teams akkoord gaan gaat het sowieso niet door). De enige die zich nou eens echt moet uitspreken is de FIA, maar die hoor je niet. Zij hebben Pirelli de opdracht gegeven dit soort banden te maken maar als er kritiek is hoor je ze niet. Is dus gewoon een waardeloze opdrachtgever die zijn opdrachtnemer niet publiekelijk steunt.

robbert

maar ze nemen nu wel andere banden mee naar de volgende races, dan vorige seizoenen. omdat die dan langer meegaan. Dus automatisch wordt redbull en mercedes bevoordeeld

Maikel0230

Citaat van: robbert op 18 juni 2013 - 18:24:26
maar ze nemen nu wel andere banden mee naar de volgende races, dan vorige seizoenen. omdat die dan langer meegaan. Dus automatisch wordt redbull en mercedes bevoordeeld

Niet echt want het zijn nog altijd dezelfde banden die in 2012 getest en goedgekeurd wereden door de teams, het staat pirelli vrij om keuzes te maken binnen hun banden soorten of dat de juiste keuzes zijn is een ander verhaal. Het maakt RBR en Mercedes op zijn minst een beetje blij maar je mag er zeker van zijn dat zij liever een complete hetziening van de banden gewenst had.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 18 juni 2013 - 15:39:43
Citaat van: Terminator op 17 juni 2013 - 18:31:02
RedBull klaagt niet omdat het met hun slecht gaat. RedBull klaagt omdat dit geen racen is wat met F1 te maken heeft. In de F1 moet de coureur tot het uiterste gaan, en moet hij niet vanaf ronde 1 banden gaan sparen. Dat is het hele punt. Niet dat ze het wel of niet voor elkaar hebben.
Dit is een veelgehoord kritiekpunt, dat men niet voluit kan gaan. Maar wat velen vergeten is dat bandensparen net zo oud is als autosport zelf. Het is zo dat er nu wel heel veel moet worden ingehouden, maar het wordt hier en daar wel weer enorm opgeblazen.

Bandensparen is belangrijker geworden op het moment dat bijtanken tijdens de race verboden werd.

Jehoentelaar

True, maar het een sluit het ander niet uit.

Gerard

dag des oordeels voor Merc vandaag?
Of valt het mee???

Fabian

Mercedes niet akkoord met schikkingsvoorstel

Fabian


Jehoentelaar

Mag hopen dat Mercedes er uiteindelijk niet mee gaat ophouden. Grotere (= duurdere) kalender + dure regelaanpassingen + voortdurende crisis, dat helpt de klasse op geen enkele manier. Mogen blij zijn als er na 2014 überhaupt nog 20 auto's op de grid staan.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 20 juni 2013 - 14:43:24
Mag hopen dat Mercedes er uiteindelijk niet mee gaat ophouden. Grotere (= duurdere) kalender + dure regelaanpassingen + voortdurende crisis, dat helpt de klasse op geen enkele manier. Mogen blij zijn als er na 2014 überhaupt nog 20 auto's op de grid staan.
En dat zal de reden zijn waarom Mercedes of een flutstraf krijgt of juist helemaal geen straf. De FIA gaat natuurlijk niet riskeren, om de aandeelhouders van Mercedes munitie te geven om het merk terug te trekken uit de sport...


Commerciële belangen zijn belangrijker dan de regels. Dat zagen we eerder bij Renault, dat de toenmalige GP van Frankrijk dreigde te missen. Ben vergeten waar het precies om ging.

Fabian


lieven

Citaat van: Franky R. op 20 juni 2013 - 15:07:06
Citaat van: Jehoentelaar op 20 juni 2013 - 14:43:24
Mag hopen dat Mercedes er uiteindelijk niet mee gaat ophouden. Grotere (= duurdere) kalender + dure regelaanpassingen + voortdurende crisis, dat helpt de klasse op geen enkele manier. Mogen blij zijn als er na 2014 überhaupt nog 20 auto's op de grid staan.
En dat zal de reden zijn waarom Mercedes of een flutstraf krijgt of juist helemaal geen straf. De FIA gaat natuurlijk niet riskeren, om de aandeelhouders van Mercedes munitie te geven om het merk terug te trekken uit de sport...


Commerciële belangen zijn belangrijker dan de regels. Dat zagen we eerder bij Renault, dat de toenmalige GP van Frankrijk dreigde te missen. Ben vergeten waar het precies om ging.

En dat zal dan de reden zijn voor Ferrari en RB om weer te gaan testen...
Er zullen enkel verliezers zijn vrees ik.

Kootje

Citaat van: Fabian op 20 juni 2013 - 13:23:52
http://www.gppits.net/nieuws/mercedes_niet_akkoord/

Wat ik interessant vond was dit:

CitaatDe autosportfederatie stelt twee voorwaardes waaraan voldaan moet worden alvorens er toestemming wordt gegeven voor de test. De eerste voorwaarde is dat alle teams een eerlijke kans moeten hebben gekregen om te rijden. Voorwaarde twee is dat alle teams op de hoogte moeten zijn van de test.

Nu denk ik: In hoeverre kun je het Mercedes aanrekenen dat er niet aan deze voorwaarden is voldaan? Sinds wanneer is het de verantwoordelijkheid van 'n deelnemer om de overige teams op de hoogte te stellen en/of uit te nodigen? Het lijkt mij iig 'n stuk logischer dat de organisator (in dit geval Pirelli) daar zorg voor draagt. ::)

Niels_


Fabian

Wel jammer dat Van der Garde weer laatste is op de foto!  ;)