Main Menu

Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: Enzo op 26 mei 2013 - 23:52:27
Wat een droevige vertoning weer vandaag in Monaco.... :(

-Vettel die de 76ste lap ff voor de lol 2 sec per rondje harder gaat rijden en meteen op zijn vingers wordt getikt door Horner...

-Giedo van de Garde in zijn Caterham die 1,5 sec. snellere rondetijden laat noteren dan raceleider Rosberg ergens rond de 10de lap, puur omdat de Nederlander in free-air zat.

-Het schrijnende langzame tempo waarin de race werd gereden, één grote show en ver verwijderd van de Formule 1 die ik graag wil zien.

Echt een schande voor de sport, kan het niet anders zeggen.

Dat was mij ook al opgevallen ik dacht dat het een fout in de live timing was. VdG reed een 1:21.5 terwijl Rosberg een 1:23.9 reed en de rest ook rond de 1:23.


Idd beschamend voor de F1

Fabian

Beschamend voor de F1, maar wel tekenend voor hoe het er nu aan toegaat...

0634

Citaat van: Franky R. op 27 mei 2013 - 14:22:04
http://www.gppits.net/nieuws/red_bull_wees_pirelli-test_af/
Ik hoop dat Rosberg en Hamilton afgewisseld alle races tot het einde van het jaar winnen en dan lekker zeggen dat dat aan die ene seconde lag die ze vonden door deze test. Gewoon om lekker puh te kunnen zeggen tegen Red Bull.

0634

Citaat van: Franky R. op 27 mei 2013 - 14:25:09
En toch... http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_blijft_aan/ ...Ik had het wel gezien, na zoveel commotie. Wat valt er eigenlijk te winnen voor Pirelli? Ze moeten een band maken van de FIA, die niemand meer kan bekoren. Nee, ook mij niet...Wat niet wil zeggen dat je gelijk had, Enzo... :P


De 2012 waren ok, maar die van dit jaar lijken wel van kauwgom gemaakt...We zagen het in Monaco, coureurs die cruisen omdat de banden anders uit elkaar vallen.... ::)
Die van 2012 waren prima zelfs. Maar het maakt geen bal uit, als de FIA deze opdracht mee geeft, dan kan je Goodyears of Vredesteinen onder monteren, ze zullen even snel slijten als de Pirelli's. Als de FIA voor volgend jaar zegt dat banden een race lang mee moeten gaan, dan maakt Pirelli banden die een race lang mee gaan.


Sabai

http://www.f1journaal.be/index.php/nieuws/artikel/fia-over-bandentest-er-waren-strenge-regels-die-niet-zijn-nageleefd/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+F1journaal+F1journaal.be+-+Dagelijks+F1+Nieuws

Ik vraag me af wat dit voor gevolgen kunnen hebben voor b.v Merc als blijkt dat het echt niet toegestaan was om die test te doen.En Pirelli wat kunnen ze daarmee doen die zitten immers ook fout.Maar wat kunnen ze anders die zitten ook  in een spagaat.

Maikel0230

Citaat van: Sabai op 27 mei 2013 - 18:53:47
http://www.f1journaal.be/index.php/nieuws/artikel/fia-over-bandentest-er-waren-strenge-regels-die-niet-zijn-nageleefd/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+F1journaal+F1journaal.be+-+Dagelijks+F1+Nieuws

Ik vraag me af wat dit voor gevolgen kunnen hebben voor b.v Merc als blijkt dat het echt niet toegestaan was om die test te doen.En Pirelli wat kunnen ze daarmee doen die zitten immers ook fout.Maar wat kunnen ze anders die zitten ook  in een spagaat.

Wat men zou kunnen doen is Mercedes uit het constructeurs kampioenschap gooien, maar dat zou al ver gaan. Ik zie een geldboete in het verschiet.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Terminator

#1416
Haha nee. Die komen er echt niet met een geldboete van af.
ALs dat zo was, gaan Red Bull en Ferrari direct drie dagen een circuit afhuren.

Het mooist zal natuurlijk zijn dat alle teams nu ook 1000km mogen gaan testen, met uitzondering van Mercedes.
Maar dat gaat vast niet gebeuren. Dan wordt of Mercedes uit het constructeurskampioenschap gegooid, of ze krijgen een schorsing van twee, drie wedstrijden. Ik zie geen andere mogelijkheid.

robbert

ik denk niet dat mercedes een straf gaat krijgen. Ik zie ze mss gewoon een geldboete krijgen, daar is de fia goed in.

Fabian

Lijkt me niet dat ze Mercedes gaan schorsen. Gewoon een (dikke) geldboete geven als er een straf gegeven moet worden.

robbert

Citaat van: Fabian op 27 mei 2013 - 21:12:40
Lijkt me niet dat ze Mercedes gaan schorsen. Gewoon een (dikke) geldboete geven als er een straf gegeven moet worden.

ja inderdaad, dat doet de fia altijd als er zoiets onderzocht word

Terminator

Een simpele boete betekent dus dat alle teams gewoon het testverbod aan hun laars kunnen lappen.

0634

Da's ook wat overdreven he. Het gaat over 1000 kilometer. Dat is wat anders dan het opheffen van het testverbod.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 27 mei 2013 - 22:18:39
Da's ook wat overdreven he. Het gaat over 1000 kilometer. Dat is wat anders dan het opheffen van het testverbod.
Laat het overdrijven maar over aan Helmut Marko met zijn 'Mercedes wint 1 seconde'... ::)

robbert

Citaat van: Terminator op 27 mei 2013 - 21:57:59
Een simpele boete betekent dus dat alle teams gewoon het testverbod aan hun laars kunnen lappen.

ja ik weet het, ik zou het ook dom vinden, maar dat is nu eenmaal de fia. Als ze zoiets onderzoeken, dan geven ze gewoon maar een boete aan het team. Die zullen nooit een team schorsen ofzo hoor.

Franky R.

Citaat van: robbert op 27 mei 2013 - 23:16:13
Citaat van: Terminator op 27 mei 2013 - 21:57:59
Een simpele boete betekent dus dat alle teams gewoon het testverbod aan hun laars kunnen lappen.

ja ik weet het, ik zou het ook dom vinden, maar dat is nu eenmaal de fia. Als ze zoiets onderzoeken, dan geven ze gewoon maar een boete aan het team. Die zullen nooit een team schorsen ofzo hoor.
En zeker niet het team van m.o.t.o.r.l.e.v.e.r.a.n.c.i.e.r Mercedes...