Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Maikel0230 op 26 mei 2013 - 12:08:42
Het probleem is dat enkel Pirelli claimt dat die regel bestaat maar sommige experts hebben al verklaard niets in de bijbel van de FIA gevonden te hebben, ik ben zelf aan het zoeken maar tot nu toe zonder succes.
O, tja, als het niet mag, dan zie ik het probleem natuurlijk wél. Dan is dit competitievervalsing.

Maikel0230

Na uitvoerig zoekwerk kan ik bevestigen dat die regel niet in de bijbel van de FIA te vinden is, na wat zoekwerk op twitter blijkt dat Pirelli claimt dat in hun overeenkomst met de FIA als bandenleverancier dat zij als ze willen zo een test mogen orgaiseren, en een team naar voorkeur uitnodigen. Wie staat hoger in hiërarchie de Regels van de FIA of het contract van Pirelli met diezelfde FIA? Dat is voer voor een leger van advocaten zo lijkt me. In feite is er dus een duidelijke inbreuk op het verbod van testen tijdens het seizoen. De vraag is maar als de regels worden nageleefd worden wat voor eens sanctie dit met zich meebrengt want nog nooit heeft een team zich hieraan bezondigt.

Iemand RTL kijken vandaag?  ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Juridisch gezien is een contract natuurlijk bindend en spelregels zijn leuk, maar die boeien rechtbanken niet echt.

Als dit werkelijk zo is, heeft de FIA gruwelijk gefaald. Overigens snap ik niet dat Pirelli zichzelf in deze positie laat manouvreren, maar dat is weer een ander verhaal.

Franky R.

#1353
Citaat van: Maikel0230 op 26 mei 2013 - 11:48:36
Mensen de formule 1 wereld staat op zijn kop Pirelli heeft naar het schijnt een test uitgevoerd na de spaanse GP op die baan. Niets speciaals zou je zo denken want zij doens zoiets vakers, maar in dit geval werd er gebruik gemaakt van de diensten van Mercedes hun wagens en niet de 2 die pirelli  ter beschiking heeft. Volgens de regels mag dit indien Pirelli dit nodig acht maar sommige teams vinden het maar frapant dat een concurent die de grootste problemen heeft met de banden gebruikt werd voor die test. Het verklaart ook de grote stilte van Mercedes toen Red Bull in het heetst van de storm zat, zij waren samen met Pirelli de banden aan het doorgronden!  :o

Ligt de schuld niet voor een groot deel bij de teams zelf? Pirelli smeekt al jaren om een recente auto voor hun bandentests. En ja, Mercedes grijpt de koe bij de horens, waar RBR alleen maar bij Bernie zit te klagen... :P

robbert

iedereen zit te zagen om betere banden van pirelli te krijgen, nu pirelli wil er wat aan doen, door met een recente wagen te testen en het is weer niet goed...
Het is weer een storm in een glas water, FIA zal mercedes niet bestraffen ofzo, want blijkbaar wist de FIA ervan. Nu ben ik nog meer zeker, dat mercedes zal winnen in monaco, ze zullen nu wel de banden beter begrijpen.

Franky R.

Citaat van: robbert op 26 mei 2013 - 13:19:05
iedereen zit te zagen om betere banden van pirelli te krijgen, nu pirelli wil er wat aan doen, door met een recente wagen te testen en het is weer niet goed...
Het is weer een storm in een glas water, FIA zal mercedes niet bestraffen ofzo, want blijkbaar wist de FIA ervan. Nu ben ik nog meer zeker, dat mercedes zal winnen in monaco, ze zullen nu wel de banden beter begrijpen.
BTW,


Bij Ferrari moeten ze hun waffel houden, want die schijnen na Bahrein al een extra test met de Pirelli te hebben verreden... :P


Jehoentelaar

Tja, als je het over hypocriet gezeur hebt, zit je bij Ferrari vaak wel aan het juiste adres. Wat een soap begint dit te worden.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 26 mei 2013 - 13:28:08
Tja, als je het over hypocriet gezeur hebt, zit je bij Ferrari vaak wel aan het juiste adres. Wat een soap begint dit te worden.
;D ;D ;D
Wat is de F1 zonder een [politieke] rel? ;)

Jehoentelaar

NASCAR met open wielen en met auto's die ook rechtsaf gaan. Mis alleen de maandelijkse vechtpartij in de garages.

Maikel0230

Inderdaad na Bahrein heeft Ferrari en Lotus ook al een test afgewerkt met Pirelli, schandalig als je het mij vraagt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 26 mei 2013 - 13:29:31
NASCAR met open wielen en met auto's die ook rechtsaf gaan. Mis alleen de maandelijkse vechtpartij in de garages.
I.p.v. hebben we Alonso die fotografen molesteert en Hamilton die cameramensen nat maakt met z'n jetski...Niet genoeg, Jehoentelaar? ;) ;) ;)
;D

robbert

Citaat van: Franky R. op 26 mei 2013 - 13:25:37
Citaat van: robbert op 26 mei 2013 - 13:19:05
iedereen zit te zagen om betere banden van pirelli te krijgen, nu pirelli wil er wat aan doen, door met een recente wagen te testen en het is weer niet goed...
Het is weer een storm in een glas water, FIA zal mercedes niet bestraffen ofzo, want blijkbaar wist de FIA ervan. Nu ben ik nog meer zeker, dat mercedes zal winnen in monaco, ze zullen nu wel de banden beter begrijpen.
BTW,


Bij Ferrari moeten ze hun waffel houden, want die schijnen na Bahrein al een extra test met de Pirelli te hebben verreden... :P

ja inderdaad, maar naar het schijnt zullen alle teams die test krijgen. Zelfs redbull. Dus ik zie het probleem niet. Alleen, zullen de banden verbeteren en zal redbull terug dominant worden. Alles komt goed. Pirelli is eraan aan het werken.

SanderD

Wat kan jij altijd voorbarige conclusies trekken zeg.

robbert

Citaat van: SanderAlonso op 26 mei 2013 - 13:44:42
Wat kan jij altijd voorbarige conclusies trekken zeg.

nee dat zijn feiten manneke. Doorzoek het internet maar

0634

Citaat van: Maikel0230 op 26 mei 2013 - 13:32:38
Inderdaad na Bahrein heeft Ferrari en Lotus ook al een test afgewerkt met Pirelli, schandalig als je het mij vraagt.

Maar niet op de 2013 wagen. Merc wel.