Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 17 mei 2013 - 11:25:28
Tech regulations Article 12.6.3:

Tyre specifications will be determined by the FIA no later than 1 September of the previous season. Once determined in this way, the specification of the tyres will not be changed during the Championship season without the agreement of all competing teams.
Scherp Maikel...Heel, scherp! Net nu Ferrari een sneer uitdeelt aan Red Bull, geven ze hierbij aan dat ze zwijgzaam hebben ingestemd met de wijzigingen?!


Dank voor je info! ;)

lieven

it's all about the money...

Als ze hebben toegezegd zullen ze wel op een of andere manier er een voordeel bij doen...

Franky R.


maartenf1

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/294755/ferrari-helemaal-niets-mis-met-vier-pitstops/

Volledig met Ferrari eens, dit is echt niet de eerste keer dat men 4x moet stoppen in een race.
Red Bull kan er niet tegen dat Lotus en Ferrari beter zijn, en jawel hoor Bernie en Pirelli geven Red Bull hun zin.
Het voorgaande artikel uit de FIA bijbel wijst er nog op, geen verandering in compounds gedurende het seizoen.

Dit is gewoon competitievervalsing. Red Bull moet maar leren om te gaan met deze banden en anders uithuilen en volgend jaar opnieuw beginnen!

Franky R.

Citaat van: maartenf1 op 17 mei 2013 - 13:37:56
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/294755/ferrari-helemaal-niets-mis-met-vier-pitstops/

Volledig met Ferrari eens, dit is echt niet de eerste keer dat men 4x moet stoppen in een race.
Red Bull kan er niet tegen dat Lotus en Ferrari beter zijn, en jawel hoor Bernie en Pirelli geven Red Bull hun zin.
Het voorgaande artikel uit de FIA bijbel wijst er nog op, geen verandering in compounds gedurende het seizoen.

Dit is gewoon competitievervalsing. Red Bull moet maar leren om te gaan met deze banden en anders uithuilen en volgend jaar opnieuw beginnen!
De pest is dat ook Mercedes het niet erg vindt dat Pirelli de banden veranderd. Simpel gesteld is het dus Ferrari en Lotus vs Red Bull en Mercedes.

maartenf1

Kunnen Ferrari en Lotus hier nou echt niets anders tegen doen dan kwaad worden in de pers?
Als het reglementair niet klopt, kunnen ze Pirelli toch gewoon op de regels wijzen en gaat het RedBull-Mercedes feestje niet door.

Of zal dit niet zo makkelijk gaan?

robbert

redbull en vettel zijn heilig in de f1. Is vroeger al meermaals gebleken, dus zal het moeilijk zijn om hierin tegen te gaan

Edwin90

Tsja, of er worden serieus regels overtreden (wat ongetwijfeld dan tot protest van Ferrari of Lotus zal leiden), of Ferrari en Lotus zijn gewoon als brave hondjes akkoord gegaan. Niet zeuren dan.

0634

Die Lauda is ook zo'n mongool. Beweert dan even dat niemand er meer wat van snapt. Wat een gek is hij, zomaar menen te weten wat jij en ik allemaal wel of niet snappen. Persoonlijk snap ik prima wat er aan de hand is, ik snap alleen niet waarom zo'n gek voor mee meent te moeten spreken en denken.

0634

Hembery was ook al op dat artikel gewezen door de teams. Maar volgens hem loopt het niet zo´n vaart.

Citaat
Pirelli insists changes to tyres don't breach Formula 1 rules
By Jonathan Noble    Friday, May 17th 2013, 14:08 GMT

Spanish GP 2013Pirelli has played down talk that its change of Formula 1 tyre specification could be in breach of rules, or will unfairly penalise some teams.

The tyre supplier announced earlier this week that it was tweaking the structure of its 2013 products from the Montreal race in a bid to avoid further four-stop races, and prevent more spectacular rear tyre failures.

The move came in the wake of intense criticism from Red Bull boss Dietrich Mateschitz, who suggested after the Spanish Grand Prix that tyre conservation pressures meant F1 was "nothing to do with racing anymore".

Although Pirelli is still working on finalising its planned changes, its decision to make revisions to the specifications of the tyres has drawn criticism from several outfits.

Lotus boss Eric Boullier expressed his frustration that teams could potentially be penalised for better adapting their cars to 2013's more aggressive rubber, while Ferrari says it does not understand why it should feel 'ashamed' for having done a better job with tyre strategy while rivals like Red Bull just complained.

RULE BOOK PREVENTS MID-SEASON TYRE OVERHAUL

AUTOSPORT understands that several teams have also questioned Pirelli about whether it is even allowed to make such mid-season changes to the structure of the tyre.

Pirelli tyresThe queries focus on Article 12.6.3 of F1's technical regulations, which appears to prevent such modification to tyres unless there is unanimous support from the teams.

The rule states: "Tyre specifications will be determined by the FIA no later than 1 September of the previous season. Once determined in this way, the specification of the tyres will not be changed during the championship season without the agreement of all competing teams."

The only exception to the rule would be if there were genuine safety concerns that required an immediate change.

Article 12.5.2 states: "If in the opinion of the appointed tyre supplier and FIA technical delegate, the nominated tyre specification proves to be technically unsuitable, the stewards may authorise the use of additional tyres to a different specification."

However, the teams at the centre of the debate suggest that there does not appear to be a safety issue, and even Pirelli admitted itself when it explained the changes that they were not being done because the tyres were dangerous.

Pirelli motorsport director Paul Hembery said in the firm's press release announcing the changes: "We've decided to introduce a further evolution as it became clear at the Spanish Grand Prix that the number of pitstops was too high.."

It also denied that the tyre failures were safety issues: "It's important to point out that these delaminations, which occur when the tread comes off, do not compromise the safety of the tyres."

The teams unhappy with the changes claim that the tweaks are therefore not because the tyres are unsafe.

TYRE CHANGES WILL BE MINIMAL

Hembery was aware of the teams' concerns about the changes, but told AUTOSPORT on Friday that any opposition would likely die down when it becomes clear how small the modifications will be.

Stefano Domenicali and Paul Hembery"It has been amusing reading comments from some people suggesting that these changes are going to change the course of the world championship," he told AUTOSPORT. "That will not happen.

"Let's wait and see exactly what changes we will be making, but we are doing everything we can to minimise what will be different."

Hembery hopes that once teams understand the minor nature of the tweaks, which will be aimed solely at stopping the rear delaminations and in ensuring there are no more four-stop races - then the suggestions of breaching Article 12.6.3 will be dropped.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/107475

Franky R.

#1285
http://www.gppits.net/nieuws/pirell_wijzigingen_zijn_minimaal/


Die Paul Hembrey toch...Het loopvlak van de banden laat onder bepaalde omstandigheden los, maar er is geen sprake van een onveilige situatie. Waarmee Hembrey de FIA in een lastig parket stuurt aangezien zij zich beroepen op art. 12.5.2, wat inhoudt dat de toestemming van de teams niet nodig is om wijzigingen door te voeren indien de veiligheid in geding is.... ::)

0634

Ik heb ook niet echt het idee dat de veiligheid in het geding is hoor, om eerlijk te zijn.

Maikel0230

Met andere woorden elk achterpoortje is goed om het toch door te duwen. Geloof maar dat als Red Bull opnieuw begint te domineren met de nieuwe banden dat er vanuit het Lotus en Ferrari kamp no wel wat te verwachten valt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Super Seb

#1288
Voor Ferrari en Lotus is het nu wel: " Speak now or forever hold your silence", al hebben ze volkomen gelijk. Achteraf kijk je een koe in z'n ......

ter aanvulling: Vind persoonlijk dat ze allebei 100% gelijk hebben om hierover te zeuren, RBR moet niet janken, deal with it.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 17 mei 2013 - 19:39:49
Ik heb ook niet echt het idee dat de veiligheid in het geding is hoor, om eerlijk te zijn.
Nee, maar dat nu toch waar de FIA haar trucje op baseert...waardoor er bij Ferrari en lotus heel wat oogjes op steeltjes staan... :D