Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Jeroen op 14 mei 2013 - 06:37:31
Kan ja. Kan ook van niet.

ik denk van wel, als je kijkt naar de snelheid van redbull, en ze verliezen gewoon door die banden. Dus logisch dat redbull zo zit te klagen over die banden.

Matthijs

Van F1today:
CitaatPirelli-motorsportbaas Paul Hembery: "Wat willen jullie? Ons is gevraagd om twee tot drie stops per coureur per race te leveren, om Canada 2010 na te bootsen. Ik weet dat sommigen van jullie verlangen naar races met één stop waarin de banden geen factor meer zijn. We kunnen de saaie optochten waarin de startposities gelijk stonden aan de einduitslag weer creëren. Dus wat willen jullie? Zeg het maar, wij regelen het."

"Het is vrij bizar dat er zoveel ophef is, aangezien we dit jaar precies hetzelfde doen als de voorgaande twee seizoenen. Ik snap niet waarom de media zo opgewonden zijn. Het is gek, tenzij de mensen van de pers allemaal willen dat wij banden leveren waarmee Red Bull Racing met twee vingers in de neus kampioen wordt. Daar lijkt het op. Het is vrij duidelijk, er is één team gebaat bij andere banden en dat zijn zij."

Wat een belachelijke reactie van Pirelli. Alsof er maar twee keuzes zijn en niks ertussen. De reactie over Red Bull is mogelijk nog meer bespottelijk. Diegene die dus het beste of het snelste is moet worden tegengewerkt, alles in het kader van spektakel. Stel dat Nike dezelfde filosofie zou hanteren als Pirelli: "Usain Bolt wint elke sprint met twee vingers in de neus. Dat is niet wenselijk, daarom maken we schoenen die uit elkaar vallen als er er te hard op afgezet wordt. Omdat Usain Bolt het allerhardst afzet, heeft hij er het meest last van, waardoor de sprint weer spannend is."

Ik ben helemaal geen fan van Red Bull en Vettel, maar als zij nu eenmaal de beste zijn dan mogen ze van mij gewoon winnen.

Edwin90

Anderzijds is het voor Ferrari en Lotus wel heel zuur. Ze hebben hun huiswerk goed gedaan, maar de antwoorden worden voor de beoordeling weggegeven. En om nou te zeggen dat de races eind 2012 (de laatste drie uitgezonderd) zo vreselijk boeiend waren. Teruggaan naar die banden gaat ook commentaar opleveren ben ik bang. Maar wanneer is het goed?

Jehoentelaar

De banden aanpassen en daardoor de pikorde door elkaar gooien midden in een seizoen vind ik op zijn minst verwerpelijk. Teams werken de hele winter (en langer) om zo'n auto op de baan te krijgen. Dat je er dan na drie titels op rij een keer meer moeite mee hebt, so be it. Nu is het even een raar seizoen met typische banden, volgend jaar is alles weer anders. Er zijn in het verleden wel gekkere dingen gebeurd dan te zachte banden. Dat eeuwige gezeik van teams en coureurs over van alles en nog wat begint me nu wel een keer de keel uit te hangen.

Ik vind het prima dat Pirelli de grenzen opzoekt en het racen is zeker wel vooruitgegaan sinds zij zijn ingestapt. Daar ging het toch ook om, de kwaliteit van de races? ???

Maikel0230

De lobby van Red Bull heeft opnieuw gewonnen en zal dat blijven doen. Vorig jaar was het ook van dat, rond het midden van het seizoen koos Pirelli ervoor om de banden meer duurzaam te maken met 4 zeges achter elkaar voor Vettel tot gevolg.

Ik ben het daarom ook 100% eens met Eric Boulier, het zijn niet enkel de banden maar vooral de wagens zelf die voor de hoge slijtage zorgen. Iedereen rijdt rond met dezelfde omstandigheden: zelfde temperatuur, zelfde baan, zelfde wind.

Als Red Bull terug wil winnen met de bravoure zoals voorheen dan moeten ze hun wagen beter ontwikkelen om banden te sparen en niet in achterkamertjes hun willetje doordrukken.

Heet van de naald mensen: Nieuwe banden komen er al in Canada.

http://www.f1fanatic.co.uk/2013/05/14/pirelli-bring-tyre-canada/

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Niels_

1 woord vat dit allemaal samen: competitievervalsing. Want dat is het. Vooral Lotus wordt hierdoor serieus benadeeld.

Wings

Citaat van: Matthijs op 14 mei 2013 - 09:54:54
Wat een belachelijke reactie van Pirelli. Alsof er maar twee keuzes zijn en niks ertussen. De reactie over Red Bull is mogelijk nog meer bespottelijk. Diegene die dus het beste of het snelste is moet worden tegengewerkt, alles in het kader van spektakel. Stel dat Nike dezelfde filosofie zou hanteren als Pirelli: "Usain Bolt wint elke sprint met twee vingers in de neus. Dat is niet wenselijk, daarom maken we schoenen die uit elkaar vallen als er er te hard op afgezet wordt. Omdat Usain Bolt het allerhardst afzet, heeft hij er het meest last van, waardoor de sprint weer spannend is."

Ik ben helemaal geen fan van Red Bull en Vettel, maar als zij nu eenmaal de beste zijn dan mogen ze van mij gewoon winnen.

Aan de andere kant, stel jouw Usain Bolt heeft zijn looptactiek zo ontwikkeld dat de door vooraf bepaalde schoen, niet uitvalt omdat hij niet het hardst hoeft af te zetten, en wint; is het dan terecht deze teniet te doen omdat de concurrentie klaagt? Eigenlijk simpel, vooraf wordt bepaald 'hoe de banden worden', dit wilt de FIA, dus leer er maar mee leven. Dat is het reglement dat je krijgt aangereikt. De Formule 1 verandert nu eenmaal van structuur. Daar doe je niks aan. En Pirelli heeft gelijk dat de kijker, de fan, geen treintje wilt zien rijden maar een competitief veld. Dus we kunnen allen wel vierkant willen lullen wat rond is, onder de streep blijft de situatie voor iedereen gelijk en handelen alle teams met voorkennis.

robbert

ja dus het is al zeker wie hier de grootste kans maakt op de titel: redbull!!! En hopelijk zullen de races niet meer zijn als in het begin de jaren 2000, waar de winnaar al zaterdag gekend was. maar ja, altijd maar kritiek. Wat zal het volgende zijn?

Jozef

Wat is eigenlijk het probleem jongens? Voor het weekend in Barcelona was het: "oh nee kijk hoe Red Bull bevoordeeld wordt door Pirelli, wat een competitievervalsing!"

Vervolgens zet Ferrari in de race beide rijders op het podium, een Lotus staat ertussenin. Red Bull haalt plaatsen 4 en 5. En nog steeds is het voor velen oneerlijk want als Red Bull zijn zin krijgt rijden ze vast iedereen op een hoopje en is het zuur voor Ferrari en Lotus?

robbert

Citaat van: Jozef op 14 mei 2013 - 17:14:15
Wat is eigenlijk het probleem jongens? Voor het weekend in Barcelona was het: "oh nee kijk hoe Red Bull bevoordeeld wordt door Pirelli, wat een competitievervalsing!"

Vervolgens zet Ferrari in de race beide rijders op het podium, een Lotus staat ertussenin. Red Bull haalt plaatsen 4 en 5. En nog steeds is het voor velen oneerlijk want als Red Bull zijn zin krijgt rijden ze vast iedereen op een hoopje en is het zuur voor Ferrari en Lotus?

natuurlijk. Redbull heeft geen wagen kunnen bouwen die de banden aankan, ferrari en lotus wel. Redbull loopt heel de tijd te janken over die banden. Pirelli plooit en zal banden leveren die weer langer meegaan. En zo zal redbull weer top zijn. Ik vrees dus ook weer voor treintje rijden. Want de banden hadden een groot aandeel in de spectaculaire  races

Jozef

Welja, Pirelli "plooide" zogezegd al voor Barcelona en dat leverde Red Bull de plekken 4 en 5 op, achter twee Ferrari's en een Lotus. Dit hele gedoe is dus voorlopig een scheet in een fles.

0634

Citaat van: robbert op 14 mei 2013 - 07:08:58
Citaat van: Jeroen op 14 mei 2013 - 06:37:31
Kan ja. Kan ook van niet.

ik denk van wel, als je kijkt naar de snelheid van redbull, en ze verliezen gewoon door die banden. Dus logisch dat redbull zo zit te klagen over die banden.
Hoe neem jij de ware snelheid van de Red Bull waar, zonder wat ze door de banden verliezen?

Maikel0230

Citaat van: Jozef op 14 mei 2013 - 17:55:10
Welja, Pirelli "plooide" zogezegd al voor Barcelona en dat leverde Red Bull de plekken 4 en 5 op, achter twee Ferrari's en een Lotus. Dit hele gedoe is dus voorlopig een scheet in een fles.

Denk niet dat zoder aanpassing voor Barcelona ze 4 en 5 zouden zijn geindigd, zeker niet op deze baan met de oude compounds.

Het kan natuurlijk dat als de nieuwe banden er zijn in Montreal dat Red Bull nog steeds niet hellemaal mee kan maar verwacht maar zeker een sprong vooruit.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Dat zal voor nog meer teams gelden, misschien wel het meeste voor Merc. Ik snap de ophef niet zo om eerlijk te zijn. Mensen klagen, dus Pirelli past zijn banden aan. Pak de mensen aan die klagen, of pak de FIA aan, want zij zijn de eigenlijke klant van Pirelli. Maar niet Pirelli zelf aanpakken. Die luisteren blijkbaar naar klachten op hun product. Zouden meer bedrijven moeten doen.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 14 mei 2013 - 18:17:07
Dat zal voor nog meer teams gelden, misschien wel het meeste voor Merc. Ik snap de ophef niet zo om eerlijk te zijn. Mensen klagen, dus Pirelli past zijn banden aan. Pak de mensen aan die klagen, of pak de FIA aan, want zij zijn de eigenlijke klant van Pirelli. Maar niet Pirelli zelf aanpakken. Die luisteren blijkbaar naar klachten op hun product. Zouden meer bedrijven moeten doen.

De heisa rond de banden is net wat de FIA wil. Aandacht is de beste reclame, hen aanpakken in deze is compleet nutteloos.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25