Main Menu

Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Kootje op 18 april 2013 - 20:21:30
Citaat van: robbert op 18 april 2013 - 19:24:30
Citaat van: Kootje op 18 april 2013 - 17:53:14
Hoezo?

Ook zij zullen van de FIA de opdracht krijgen banden te leveren die snel slijten. Het is heus niet zo dat Pirelli geen goede band kan maken.

aah,  ik dacht dat, omdat men telkens kritiek gaf op pirelli

Tsja .... het is nu eenmaal makkelijker om de fabrikant de schuld te geven 'n wanproduct te maken dan de opdrachtgever. Overigens weet ik niet of de FIA dit jaar Pirelli opdracht gegeven heeft 'n nog slechtere band te maken dan vorig jaar. Die beslissing zou ook zomaar door Pirelli zelf genomen kunnen zijn nadat de meeste teams de banden eind 2012 wel onder de knie hadden. Ongeacht of dit wederom in opdracht van de FIA gebeurde of op eigen initiatief, zijn ze imo met de supersofts te ver doorgeslagen.

dus die andere leverancier kan dus toch beter zijn dan pirelli

0634

Als de nieuwe leverancier dezelfde missie meekrijgt van de FIA als Pirelli zal er niet veranderen.

Ik maak me sterk dat alle bandenfabrikanten, of het nou Pirelli, Bridgestone of Dunlop is, allemaal prima banden kunnen maken die hele races meegaan.

Maar als opdrachtgever zegt dat ze willen dat er minimaal drie maal per race gestopt wordt, tja, dan maken ze banden die dat doen. Wat dat betreft zal er niet veel veranderen, tenzij de FIA ineens weer iets anders bedenkt.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 18 april 2013 - 21:22:28
Als de nieuwe leverancier dezelfde missie meekrijgt van de FIA als Pirelli zal er niet veranderen.

Ik maak me sterk dat alle bandenfabrikanten, of het nou Pirelli, Bridgestone of Dunlop is, allemaal prima banden kunnen maken die hele races meegaan.

Maar als opdrachtgever zegt dat ze willen dat er minimaal drie maal per race gestopt wordt, tja, dan maken ze banden die dat doen. Wat dat betreft zal er niet veel veranderen, tenzij de FIA ineens weer iets anders bedenkt.

Die banden zijn er al geweest en er mocht alleen gewisseld worden bij een lekke band. Kan me die flatspot van Raikkonen nog herinneren waardoor de hele wielophanging afbrak...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Precies. Maar zolang het niet de doelstelling van de FIA is, krijg je die banden niet, whoever je aanstelt als leverancier.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 18 april 2013 - 23:06:19
Precies. Maar zolang het niet de doelstelling van de FIA is, krijg je die banden niet, whoever je aanstelt als leverancier.

Klopt, maar voor Bahrein toch een wat 'hardere' band dus wie weet wat we nog kunnen verwachten [?]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Geen supersoft iig. Vorig jaar vond ik het prima met de banden, dit jaar zijn de zachtste banden gewoon te zacht. Blij dat ze die thuis laten.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 18 april 2013 - 23:19:38
Geen supersoft iig. Vorig jaar vond ik het prima met de banden, dit jaar zijn de zachtste banden gewoon te zacht. Blij dat ze die thuis laten.

En misschien wegblijven ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Het is net als met DRS (althans, voor mij): het zijn goede tools, maar ze moeten wel op de juiste wijze worden ingezet/toegepast.


Arthur

Citaat van: Jeroen op 18 april 2013 - 23:28:40
Het is net als met DRS (althans, voor mij): het zijn goede tools, maar ze moeten wel op de juiste wijze worden ingezet/toegepast.

DRS kan voor mij op dit moment maar op een manier worden ingezet [NOT] tenzij het effect vele malen minder wordt...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/buigt_pirelli_voor_red_bull/


Heeft Damon Hill gelijk? ???  Het lijkt er wel op en ik vind dat schandalig...RBR trekt via politiek het WK naar zich toe, IMHO... :(

Fabian

Pff. Lastig verhaal. Wel opvallend dat Pirelli een andere 'strategie' kiest.

robbert

Citaat van: Franky R. op 06 mei 2013 - 18:54:43
http://www.gppits.net/nieuws/buigt_pirelli_voor_red_bull/


Heeft Damon Hill gelijk? ???  Het lijkt er wel op en ik vind dat schandalig...RBR trekt via politiek het WK naar zich toe, IMHO... :(

Redbull, en met name Vettel, heeft al heel veel geluk gehad tijdens races en kampioenschappen. Dus zou niet verbaasd zijn dat de fia de opdracht gegeven zou hebben aan pirelli, om de vraag van redbull te volgen

Wings

Slap gelul. Men vergeet nog wel eens dat Pirelli Italiaans is. En Italianen zijn chauvinistisch! Die zullen Ferrari niet verloochenen gezien hun samenwerking in het straatgebeuren.

Maikel0230

#1168
Slap gelul? Ik dacht het niet. Zowel Red Bull en Mercedes waren er als de kippen bij om na China te eisen voor een complete herziening van de compounds te doen. Dat is er gelukkig niet van gekomen maar het lijkt me dat er toch een 'light' versie uit de bus is gekomen die natuurlijk Red Bull serieus in het voordeel werkt. Ze hebben niet de snelste wagen zoveel is voor mij na 4 races duidelijk. Op een rondje lijkt de Mercedes met zijn FRIC ophangen het beter te doen en in de race hebben zowel Lotus als Ferrari 'die Nase vorn'. Dus zorgen ze maar dat ze de juiste compounds voorgeschoteld krijgen. Sorry, maar als je het mij vraag stinkt dit boeltje uren in de wind.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Wings op 06 mei 2013 - 19:46:40
Slap gelul. Men vergeet nog wel eens dat Pirelli Italiaans is. En Italianen zijn chauvinistisch! Die zullen Ferrari niet verloochenen gezien hun samenwerking in het straatgebeuren.

Je suggereert allerlei dingen op gevoel, niet op basis van aanwijzingen. Ik denk zelf dat Pirelli Lotus en Mclaren voortrekt, omdat ook zij een L in hun naam hebben.