Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Iceman2012

Citaat van: Franky R. op 16 april 2013 - 22:53:40
Citaat van: Enzo op 16 april 2013 - 22:40:16
Citaat van: Jeroen op 16 april 2013 - 22:38:07
Heerlijk inderdaad. Lekkere grote onderlinge afstanden. Nee, wij zijn het daar niet over eens helaas... Maarrrr, dat wisten we al een tijdje :) .

Mwah, je weet toch wel wat ik nu ga zeggen??  ;D

Ze moeten het zoeken in de dirty-air achter de auto. Als ze dat weghalen/verminderen is close-racing weer mogelijk imo.


Dat is ook een mogelijkheid, maar dan moet de FIA of WMSC met een veel strengere beperking van de achtervleugel of een standaard achtervleugel komen.
Nou, die achtervleugels zijn al veel beperkter als een aantal jaren geleden. Maar al die voordelen die dat geeft zijn allemaal toegeschreven aan Pirelli inmiddels. Met betere banden is close racing nog veel beter mogelijk, dan kan er ook weer voluit gestreden worden en kun je ook gewoon dicht achter iemand rijden zonder dat je banden direct minder worden.

0634

Citaat van: Enzo op 16 april 2013 - 22:40:16
Citaat van: Jeroen op 16 april 2013 - 22:38:07
Heerlijk inderdaad. Lekkere grote onderlinge afstanden. Nee, wij zijn het daar niet over eens helaas... Maarrrr, dat wisten we al een tijdje :).

Mwah, je weet toch wel wat ik nu ga zeggen??  ;D

Ze moeten het zoeken in de dirty-air achter de auto. Als ze dat weghalen/verminderen is close-racing weer mogelijk imo.

Gaat um niet worden. Onmogelijk.

Arthur

Citaat van: Enzo op 16 april 2013 - 22:40:16
Citaat van: Jeroen op 16 april 2013 - 22:38:07
Heerlijk inderdaad. Lekkere grote onderlinge afstanden. Nee, wij zijn het daar niet over eens helaas... Maarrrr, dat wisten we al een tijdje :).

Mwah, je weet toch wel wat ik nu ga zeggen??  ;D

Ze moeten het zoeken in de dirty-air achter de auto. Als ze dat weghalen/verminderen is close-racing weer mogelijk imo.

Die dirty air is toch een kwestie van die diffuser er uitslopen [of doe ik nu een Van Dammetje... :D]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 16 april 2013 - 23:09:16
Citaat van: Enzo op 16 april 2013 - 22:40:16
Citaat van: Jeroen op 16 april 2013 - 22:38:07
Heerlijk inderdaad. Lekkere grote onderlinge afstanden. Nee, wij zijn het daar niet over eens helaas... Maarrrr, dat wisten we al een tijdje :).

Mwah, je weet toch wel wat ik nu ga zeggen??  ;D

Ze moeten het zoeken in de dirty-air achter de auto. Als ze dat weghalen/verminderen is close-racing weer mogelijk imo.

Gaat um niet worden. Onmogelijk.
en waarom dan niet?? daar zijn ze al voor een groot gedeelte in geslaagd anders en volgend jaar geen rare uitlaten meer.

Enzo

Citaat van: Arthur op 17 april 2013 - 00:06:17
Citaat van: Enzo op 16 april 2013 - 22:40:16
Citaat van: Jeroen op 16 april 2013 - 22:38:07
Heerlijk inderdaad. Lekkere grote onderlinge afstanden. Nee, wij zijn het daar niet over eens helaas... Maarrrr, dat wisten we al een tijdje :).

Mwah, je weet toch wel wat ik nu ga zeggen??  ;D

Ze moeten het zoeken in de dirty-air achter de auto. Als ze dat weghalen/verminderen is close-racing weer mogelijk imo.

Die dirty air is toch een kwestie van die diffuser er uitslopen [of doe ik nu een Van Dammetje... :D]

Nah, het is wel iets meer dan dat helaas. Het gaat om de diff, maar ook om de achtervleugel en side-pod. De auto's worden er tegenwoordig zelfs op ontworpen om een hoop vuile lucht te produceren om het de concurentie moeilijker te maken. Ansich kan je dit gewoon managen via het reglement en i.d.n. gefaseerd. Ze ontwerpen nu ook binnen kaders dus dat veranderd niet heel veel aan de sport. Minder vuile lucht betekend dat ze veel dichter op elkaar kunnen rijden zonder extreem downforce verlies. Het grote pluspunt is imo, dat je dan weer vrij kan racen op de limiet van de coureur en de auto ipv het hele veld op gare banden te laten starten.

Figge

Oh leeft de banden discussie nog steeds ? hahaha
Weet je wat men moet doen? Dat geneuzel om verplicht met 2 compounds te rijden weer lekker afschaffen.
Gewoon een compromisloze auto die goed is afgesteld voor band, auto en rijder.
Geen raar gedoe, maar lekker racen. Door de slicks is men al veel beter in staat om close te racen dat 4 jaar geleden.

Enzo

Citaat van: Figge op 17 april 2013 - 12:33:10
Oh leeft de banden discussie nog steeds ? hahaha
Weet je wat men moet doen? Dat geneuzel om verplicht met 2 compounds te rijden weer lekker afschaffen.
Gewoon een compromisloze auto die goed is afgesteld voor band, auto en rijder.
Geen raar gedoe, maar lekker racen. Door de slicks is men al veel beter in staat om close te racen dat 4 jaar geleden.

Ja de discussie leeft nog steeds... ;D
Zal wel zo blijven tot er een oplossing is gekomen.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 17 april 2013 - 03:02:10


Nah, het is wel iets meer dan dat helaas. Het gaat om de diff, maar ook om de achtervleugel en side-pod. De auto's worden er tegenwoordig zelfs op ontworpen om een hoop vuile lucht te produceren om het de concurentie moeilijker te maken. Ansich kan je dit gewoon managen via het reglement en i.d.n. gefaseerd. Ze ontwerpen nu ook binnen kaders dus dat veranderd niet heel veel aan de sport. Minder vuile lucht betekend dat ze veel dichter op elkaar kunnen rijden zonder extreem downforce verlies. Het grote pluspunt is imo, dat je dan weer vrij kan racen op de limiet van de coureur en de auto ipv het hele veld op gare banden te laten starten.


Enzo, nu heb je zowat over de halve auto...Achtervleugel, diff en sidepods?!

Enzo

Citaat van: Franky R. op 17 april 2013 - 13:11:22
Citaat van: Enzo op 17 april 2013 - 03:02:10


Nah, het is wel iets meer dan dat helaas. Het gaat om de diff, maar ook om de achtervleugel en side-pod. De auto's worden er tegenwoordig zelfs op ontworpen om een hoop vuile lucht te produceren om het de concurentie moeilijker te maken. Ansich kan je dit gewoon managen via het reglement en i.d.n. gefaseerd. Ze ontwerpen nu ook binnen kaders dus dat veranderd niet heel veel aan de sport. Minder vuile lucht betekend dat ze veel dichter op elkaar kunnen rijden zonder extreem downforce verlies. Het grote pluspunt is imo, dat je dan weer vrij kan racen op de limiet van de coureur en de auto ipv het hele veld op gare banden te laten starten.


Enzo, nu heb je zowat over de halve auto...Achtervleugel, diff en sidepods?!

Yep

0634

Citaat van: Iceman2012 op 17 april 2013 - 02:32:21
en waarom dan niet?? daar zijn ze al voor een groot gedeelte in geslaagd anders en volgend jaar geen rare uitlaten meer.

Zie hierboven wat Enzo zegt. Kost je een halve auto en heel veel ontwerpvrijheden. Dat gaan ze er nooit allemaal door heen duwen.

0634

Citaat van: Enzo op 17 april 2013 - 13:10:44
Citaat van: Figge op 17 april 2013 - 12:33:10
Oh leeft de banden discussie nog steeds ? hahaha
Weet je wat men moet doen? Dat geneuzel om verplicht met 2 compounds te rijden weer lekker afschaffen.
Gewoon een compromisloze auto die goed is afgesteld voor band, auto en rijder.
Geen raar gedoe, maar lekker racen. Door de slicks is men al veel beter in staat om close te racen dat 4 jaar geleden.

Ja de discussie leeft nog steeds... ;D
Zal wel zo blijven tot er een oplossing is gekomen.

Naja, om een oplossing te verzinnen, moet je eerst een probleem hebben. Ik ben het met de sceptici eens dat de softs te soft zijn dit jaar, maar als ze teruggaan naar de balans van vorig jaar, vind ik het prima. En zo ik heb begrepen, nemen ze de softs zondag niet mee. Dat zal schelen. Ik ben iig helemaal niet voor banden die een racelang meegaan, zoals jij meent.

Figge

Niemand is voor banden die de hele race mee gaan. Pitstops horen nu eenmaal bij race.
Maar te veel op banden letten en daarnaar handelen hoort er niet bij. Boordradio's bij Button en Vettel over of er wel of niet voor positie gevochten gaat worden zijn natuurlijk te vaag voor woorden. Dit wordt ingegeven door de banden en persoonlijk vind ik dat not done...

0634

Citaat van: Figge op 17 april 2013 - 16:47:29
Niemand is voor banden die de hele race mee gaan.
Jawel. En niet zomaar iemand: Enzo.


Figge

Citaat van: Jeroen op 17 april 2013 - 16:56:03
Citaat van: Figge op 17 april 2013 - 16:47:29
Niemand is voor banden die de hele race mee gaan.
Jawel. En niet zomaar iemand: Enzo.



Oja dat is zo :)
Maar omdat ik het voor 99% met em eens ben zal t wel loslopen...

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 17 april 2013 - 16:56:03
Citaat van: Figge op 17 april 2013 - 16:47:29
Niemand is voor banden die de hele race mee gaan.
Jawel. En niet zomaar iemand: Enzo.
:P :P :P