Main Menu

Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: Maikel0230 op 14 april 2013 - 11:55:44
Citaat van: Jehoentelaar op 14 april 2013 - 11:44:55
Toevallig, dacht ik laatst ook nog aan. Zou inderdaad een welkome, wel dure, aanwinst zijn.

Nou dat zou best wel eens kunnen mevallen want de huidige generatie wordt al gebruikt sinds 2010 dus die hebben al heel wat kilometers afgelegd. Met 2014 in het achterhoofd zou zo een nieuwe feature echt geen slecht idee zijn.
Jawel, maar in de IndyCar Series hebben niet alle auto's zo'n ding. Bovendien worden ze handmatig bestuurd vanuit de regiekamer. Het zou natuurlijk zonder meer een mooie aanvulling zijn, maar even 1-2-3 aanpassing van het ene naar het andere seizoen is denk ik lastig.

Sabai


Kootje

Das idd goed nieuws. Hoewel ik het concept steun zijn ze met die supersofts wel wat te ver doorgeslagen.

robbert

eindelijk is die zever rond die banden voorlopig gestilt

Edwin90

Ben benieuwd wie er het eerst gaat roepen dat de banden te lang mee gaan  ::)

Goede beslissing overigens.

robbert

Citaat van: Edwin90 op 16 april 2013 - 17:01:45
Ben benieuwd wie er het eerst gaat roepen dat de banden te lang mee gaan  ::)

Goede beslissing overigens.
ja stel je voor zeg dat er iemand is die roept dat de race saai is omdat de banden te lang meegaan

Fabian

Goede beslissing van Pirelli.

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 16 april 2013 - 17:01:45
Ben benieuwd wie er het eerst gaat roepen dat de banden te lang mee gaan  ::)

Goede beslissing overigens.


*kijkt naar Enzo*  ;D ;D ;D


;) ;) ;)


Edwin90

Citaat van: Franky R. op 16 april 2013 - 18:39:09
Citaat van: Edwin90 op 16 april 2013 - 17:01:45
Ben benieuwd wie er het eerst gaat roepen dat de banden te lang mee gaan  ::)

Goede beslissing overigens.


*kijkt naar Enzo*  ;D ;D ;D


;) ;) ;)

Jij durft!  ;)

Iceman2012

Tja, ik ben net als Enzo nooit een voorstander van die Pirelli banden geweest (wat niet wil zeggen dat ik t altijd met m eens ben als t om Pirelli gaat), maar volgens mij zit het probleem helemaal niet bij de softe compound (option), maar juist bij de prime. Dat was ook de band waarop afgelopen zondag zo conservatief werd gereden. Juist op de option werd nog een beetje geraced omdat ie toch maar een paar rondjes mee kon. Maar goed, komende zondag is de prime de harde band, hopelijk kan daar wat meer op gepushed worden. Wat mij betreft mogen ze dat verschil tussen banden juist wel wat groter maken.

Sabai

Citaat van: Iceman2012 op 16 april 2013 - 20:06:23
Tja, ik ben net als Enzo nooit een voorstander van die Pirelli banden geweest (wat niet wil zeggen dat ik t altijd met m eens ben als t om Pirelli gaat), maar volgens mij zit het probleem helemaal niet bij de softe compound (option), maar juist bij de prime. Dat was ook de band waarop afgelopen zondag zo conservatief werd gereden. Juist op de option werd nog een beetje geraced omdat ie toch maar een paar rondjes mee kon. Maar goed, komende zondag is de prime de harde band, hopelijk kan daar wat meer op gepushed worden. Wat mij betreft mogen ze dat verschil tussen banden juist wel wat groter maken.


Daar heb je helemaal gelijk in eigenlijk. De rondjes van Vettel op het eind waren het leukste deel van de race. Een coureur die volop aan het pushen is. Alleen jammer dat het maar voor 4 rondjes was. Ze zouden die band eigenlijk zo moeten maken dat hij toch wel een rondje of 10/12 meegaat.

Enzo

Citaat van: Edwin90 op 16 april 2013 - 19:17:03
Citaat van: Franky R. op 16 april 2013 - 18:39:09
Citaat van: Edwin90 op 16 april 2013 - 17:01:45
Ben benieuwd wie er het eerst gaat roepen dat de banden te lang mee gaan  ::)

Goede beslissing overigens.


*kijkt naar Enzo*  ;D ;D ;D


;) ;) ;)

Jij durft!  ;)

Banden kunnen mij nooit te lang mee gaan jongens, optimale grip de hele race lang wat mij betreft. Het racesspektakel moet van elders komen, niet de banden.... ;)

0634

Heerlijk inderdaad. Lekkere grote onderlinge afstanden. Nee, wij zijn het daar niet over eens helaas... Maarrrr, dat wisten we al een tijdje :).

Enzo

Citaat van: Jeroen op 16 april 2013 - 22:38:07
Heerlijk inderdaad. Lekkere grote onderlinge afstanden. Nee, wij zijn het daar niet over eens helaas... Maarrrr, dat wisten we al een tijdje :).

Mwah, je weet toch wel wat ik nu ga zeggen??  ;D

Ze moeten het zoeken in de dirty-air achter de auto. Als ze dat weghalen/verminderen is close-racing weer mogelijk imo.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 16 april 2013 - 22:40:16
Citaat van: Jeroen op 16 april 2013 - 22:38:07
Heerlijk inderdaad. Lekkere grote onderlinge afstanden. Nee, wij zijn het daar niet over eens helaas... Maarrrr, dat wisten we al een tijdje :) .

Mwah, je weet toch wel wat ik nu ga zeggen??  ;D

Ze moeten het zoeken in de dirty-air achter de auto. Als ze dat weghalen/verminderen is close-racing weer mogelijk imo.


Dat is ook een mogelijkheid, maar dan moet de FIA of WMSC met een veel strengere beperking van de achtervleugel of een standaard achtervleugel komen.


Dat zal op heel veel weerstand stuiten, denk ik.