Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Arthur

Die slijtage op die supersofts [Sutil] was gewoon genant. Kan me absoluut niet voorstellen dat de heren van Pirelli hier met een smiling face naar zitten te kijken. Tenenkrommend werkelijk.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Die waren te zacht. Dat vond ik zelfs ;).

rafael25

I love you Pirrelli ;D ;D


Enzo

Heb wat nieuw voer voor de discussie:

Quotes van Ricciardo na afloop VT vrijdag Maleisie:

Citaat"...It´s unacceptable that we are 10 seconds slower in the races compared to qualifying, just because everybody has to cruise around and save his tyres. That´s not F1. We have to be able to go fast.
.... "The GP2s were faster in Qualifying than we were during long runs.
... We want to drive faster and not cruise around like my grandpa for ten laps in order to be able to push after that. We want to be able to push all the time.
....Of course we could make the current tyres last much longer, but then we´d have to drive slower than F3-cars"

-Daarnaast komen er steeds meer geruchten vanuit Red Bull en Mercedes, dat ze terug willen naar de 2012 spec-banden omdat de huidige ongeschikt en onveilig zouden zijn.
-Auto's die veel downforce genereren zijn in het nadeel qua bandenprestaties volgens Newey. In de bochten vliegen er grote stukken van de band af.


Kootje

Diezelfde bamden waar ze vorig jaar exact dezelfde kritieken over hadden. ::)

Wings

Naar mijn weten is de samenstelling aangepast. Zo slijten ze nu geleidelijker en zijn daardoor makkelijker af te lezen. Ook bieden ze meer grip. Optimaliseren aldus Pirelli. Vooralsnog lijkt het effect groter te zijn en is men nu doorgeschoten in het doel. Teams halen nu 5 setjes rubber en dat is te veel. Zelfs de harde band werd compleet open getrokken na een paar rondjes. Ik ben een absolute voorstander van Pirelli maar de kritische noten zijn niet geheel onterecht.

Enzo

Hamilton is ook van gedachten veranderd. Het lijkt wel alsof het Pirelli-spreekverbod is opgeheven... ;D

CitaatLewis Hamilton:These tyres make it very hard, very difficult to make them last and particularly for me today, I wasn't really able to make my tyres last as much as I wanted. I was fuel saving from an early point in the race which lost me a lot of time but generally these tyres make... it's not fun, I didn't enjoy the race. It's not the same as back in the day when you had stints where you are pushing to the maximum the whole time, you had tyres that would last. Now you're just... it's like you have a hundred dollars and you have to spend it wisely over a period of time. It makes racing a lot different. It's more strategic rather than pure speed racing.

Sabai

Laten we hopen dat Pirelli iets met die kritiek gaat doen die onderhand alle rijders geven. Het zal wel niet 1,2,3 op te lossen zijn maar ze kunnen wel iets veranderen als alle teams er mee instemmen. En of ze dat willen is ook maar weer de vraag.

Super Seb

Het blijft bizar om in slow-motion te zien hoe die banden uit elkaar vliegen, complete stukken rubber die de lucht in geslingerd worden. De nadruk ligt nu teveel op het wisselen van de banden i.p.v. het echte racen op de baan. Leuk voor de show maar ietsje minder zou welkom zijn.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Franky R.

Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 16:26:54
Hamilton is ook van gedachten veranderd. Het lijkt wel alsof het Pirelli-spreekverbod is opgeheven... ;D

CitaatLewis Hamilton:These tyres make it very hard, very difficult to make them last and particularly for me today, I wasn't really able to make my tyres last as much as I wanted. I was fuel saving from an early point in the race which lost me a lot of time but generally these tyres make... it's not fun, I didn't enjoy the race. It's not the same as back in the day when you had stints where you are pushing to the maximum the whole time, you had tyres that would last. Now you're just... it's like you have a hundred dollars and you have to spend it wisely over a period of time. It makes racing a lot different. It's more strategic rather than pure speed racing.
Dat is ook niet zo raar, Enzo...De huidige banden zijn verschrikkelijk vergeleken met die van 2012...Je weet toch dat ik dat toen prima vond? Nu niet... :( ...Had dan liever de banden van vorig jaar [dus ik ben niet echt van mening veranderd... :P ]!

Iceman2012

Citaat van: Franky R. op 24 maart 2013 - 21:40:42
Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 16:26:54
Hamilton is ook van gedachten veranderd. Het lijkt wel alsof het Pirelli-spreekverbod is opgeheven... ;D

CitaatLewis Hamilton:These tyres make it very hard, very difficult to make them last and particularly for me today, I wasn't really able to make my tyres last as much as I wanted. I was fuel saving from an early point in the race which lost me a lot of time but generally these tyres make... it's not fun, I didn't enjoy the race. It's not the same as back in the day when you had stints where you are pushing to the maximum the whole time, you had tyres that would last. Now you're just... it's like you have a hundred dollars and you have to spend it wisely over a period of time. It makes racing a lot different. It's more strategic rather than pure speed racing.
Dat is ook niet zo raar, Enzo...De huidige banden zijn verschrikkelijk vergeleken met die van 2012...Je weet toch dat ik dat toen prima vond? Nu niet... :( ...Had dan liever de banden van vorig jaar [dus ik ben niet echt van mening veranderd... :P ]!
toch is het hetzelfde probleem als in 2012. Mooi dat coureurs nu wel eerlijk zeggen wat ze vinden. Nog zo'n jaar zien ze blijkbaar niet zitten.

@Enzo: volgens mij had Webber ook stevig kritiek tijdens het interview op het podium

Franky R.

@Iceman,


Vorig jaar had men geen banden waar de stukken vanaf vlogen...IMHO heeft Pirelli nu een draak van een product ontwikkeld...

Sabai

Citaat van: Franky R. op 25 maart 2013 - 18:07:03
@Iceman,


Vorig jaar had men geen banden waar de stukken vanaf vlogen...IMHO heeft Pirelli nu een draak van een product ontwikkeld...

Maar wel banden waar ze niet op kunnen pushen. Ben blij dat Lewis zich er zo over uitspreekt.

Wings

Eens met Franky. Dit seizoen zijn de banden wel erg beneden de maat. Het zorgt zelfs dat rijders gevechten mijden. Dat was vorig jaar zeker anders (zie ook racebeoordelingen). Pirelli is mijns inziens haar doel voorbij geschoten.

Enzo