Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Zou zomaar kunnen dat er teams zijn die positief c.q. negatief verrassen, puur omdat de auto goed omgaat met de banden. :P

Vieze baas

Perez was juist degene die het langst doorging met zn banden en op die manier veel plekken goedmaakte.

Fabian

Citaat van: Vieze baas op 21 februari 2013 - 11:07:47
Perez was juist degene die het langst doorging met zn banden en op die manier veel plekken goedmaakte.
Ja maar beide Saubers reden lang door op hun rubber. Dus het is maar de vraag of dat het voordeel vooral door Perez kwam of door de Sauber.

Franky R.


Sabai

#964
We zullen het zien maar ik ben bang dat de banden weer een hoofdrol zullen gaan krijgen dit jaar. Erg jammer  >:(. Het lijkt wel of de sport zijn fans kwijt wil. Eerst alles achter een decoder zetten en vervolgens ook nog eens k@t banden leveren waardoor we weer een loterij te zien zullen krijgen. Ik ben van mening dat meeste F1 kijkers graag de beste en snelste willen zien winnen en dan het liefst een Ferrari of een Mc laren. Dit zijn imho toch de twee teams die de kar trekken. Ok RBR doet het ook goed maar er zijn lang niet zoveel fans als bij de andere twee.

Jehoentelaar

Het wordt allemaal veel kunstmatiger gemaakt dan nodig en het gaat allemaal voor steeds hogere prijzen de wereld in. Ik krijg (ook) het idee dat het steeds meer een entertainmentvorm voor 'de elite' wordt i.p.v. serieuze autosport.

robbert

en als er door die banden weer zoveel actie is zoals vorig seizoen? We hadden vorig seizoen toch schitterende races gezien, en dat allemaal dankzij de banden

Kootje

Citaat van: robbert op 21 februari 2013 - 17:18:25
en als er door die banden weer zoveel actie is zoals vorig seizoen? We hadden vorig seizoen toch schitterende races gezien, en dat allemaal dankzij de banden

Precies.
Laat die banden maar lekker onvoorspelbaar zijn.

robbert

Citaat van: Kootje op 21 februari 2013 - 17:33:01
Citaat van: robbert op 21 februari 2013 - 17:18:25
en als er door die banden weer zoveel actie is zoals vorig seizoen? We hadden vorig seizoen toch schitterende races gezien, en dat allemaal dankzij de banden

Precies.
Laat die banden maar lekker onvoorspelbaar zijn.

voila, ik snap niet waarom men daarover zeurt. Eerst was er kritiek dat er geen spanning was en gewoon treintje rijden zagen. En nu heeft pirelli een band waardoor er meer actie is, en het is weer niet goed.

Kootje

Tsja .... ik snap 'm ook niet. Alsof het zonder naar de tijden te kijken waarneembaar is dat ze langzamer rond gaan dan dat de auto kan. ::)

Enzo

Ik weet het toch? Dus het is zo....
Het is voor mij onacceptabel om te weten dat ze veel harder kunnen dan de banden toe staan.
De rijder moet op de top van zijn kunnen rijden en niet op de top van de banden.
Quali lap na Quali lap, puur racen, voluit zonder beperkingen, dat is wat ik wil zien.
De band is de dominante en bepalende factor geworden in het racen, het ondermijnt de racer zelf....

Here we go again...

Kootje

Citaat van: Enzo op 21 februari 2013 - 17:45:27
De rijder moet op de top van zijn kunnen rijden en niet op de top van de banden.

Nee ..... de rijder moet het maximale uit de auto halen en de banden zijn daar nu eenmaal 'n belangrijk onderdeel van. ;)
Maar idd, here we go again ... and again ... and again. ;D

Enzo

Citaat van: Kootje op 21 februari 2013 - 17:51:38
Citaat van: Enzo op 21 februari 2013 - 17:45:27
De rijder moet op de top van zijn kunnen rijden en niet op de top van de banden.

Nee ..... de rijder moet het maximale uit de auto halen en de banden zijn daar nu eenmaal 'n belangrijk onderdeel van. ;)
Maar idd, here we go again ... and again ... and again. ;D

Dus, als de Tour de France op oma-fietsen word verreden, vinden wij het nog steeds leuk en spannend?

Wings

#973
Citaat van: Enzo op 21 februari 2013 - 17:45:27
Quali lap na Quali lap, puur racen, voluit zonder beperkingen, dat is wat ik wil zien.

Dan is Formule 1 niet jouw sport. Geen idee wanneer men in een autosport, ronde naar ronde, het maximale uit de bolide kunnen rijden. Er zullen altijd factoren zijn wat de absolute snelheid belemmeren (benzine, banden, technisch reglement). Zoals jij de sport hier neerzet, bestaat niet, heeft nooit bestaan en zal deze nooit bestaan.

Enzo

Citaat van: Wings op 21 februari 2013 - 18:18:08
Citaat van: Enzo op 21 februari 2013 - 17:45:27
Quali lap na Quali lap, puur racen, voluit zonder beperkingen, dat is wat ik wil zien.

Dan is Formule 1 niet jouw sport. Geen idee wanneer men in een autosport, ronde naar ronde, het maximale uit de bolide kunnen rijden. Er zullen altijd factoren zijn wat de absolute snelheid belemmeren (benzine, banden, technisch reglement). Zoals jij de sport hier neerzet, bestaat niet, heeft nooit bestaan en zal nooit bestaan.

Wings, natuurlijk spelen er meer factoren mee wat Formule 1 maakt tot wat het is. (dat hoef je mij niet te vertellen)
Mijn bezwaar is de overduidelijke dominante rol die de nieuwe Pirelli's opeisen, dat is alsof je gaat tennissen met een tafeltennisbatje