Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Figge

Citaat van: Jehoentelaar op 26 januari 2013 - 12:06:39
Dat wat Q3 betreft ligt eerder aan het bizarre kwalificatiereglement voor Q3 dan aan de banden. Laat het aantal beschikbare banden gelijk, maar geef teams wel de mogelijkheid om lekker te knallen voor een pole position.

Mogelijkheid? Verplichting!! In Q3 gewoon een 103% norm ofzo...

Fabian

Ik vind het niet erg hoor. Hoop dat het weer een onvoorspelbaar seizoen wordt.

Enzo

Nou een kwalificatieband zou de oplossing zijn denk ik. Het feit dat ze de race moeten starten op dezelfde banden maakt het lastig.

Figge

Dan schaf je die regel toch gewoon af...

Enzo

Citaat van: Figge op 26 januari 2013 - 20:16:26
Dan schaf je die regel toch gewoon af...

Dat zeg ik toch slimpie... ::)

Figge

Citaat van: Enzo op 26 januari 2013 - 22:43:07
Citaat van: Figge op 26 januari 2013 - 20:16:26
Dan schaf je die regel toch gewoon af...

Dat zeg ik toch slimpie... ::)

Oja ik zie t... niet :)

Sabai

Citaat van: Fabian op 26 januari 2013 - 13:24:17
Ik vind het niet erg hoor. Hoop dat het weer een onvoorspelbaar seizoen wordt.

Ik vraag het me af of het weer zo'n spektakel word aan het begin van het komend seizoen . De teams hadden de banden vorig jaar aan het eind goed door en ik ga ervan uit dat de teams zich niet weer laten verassen en zich tijdens de komende test eens extra goed naar de operating window gaan kijken van de nieuwe banden.

Enzo

Tja, de banden...
Ga er toch weer iets over zeggen... ;D

De dropoff met het nieuwe rubber is ongeveer 1 sec per lap, dus feitelijk zit er één goed en snel rondje op voordat ze uit elkaar vallen.
Ze lijken wel iets sneller dan de banden van vorig jaar, getuige de tijden en reacties van de coureurs.

Rosberg: "There is a lot of degradation. It's massive for everybody,"

Vettel:"We saw today the tyres were going off pretty quickly, they didn't last a few laps,"

Alonso: "It's maybe not the best option to test in the winter when you have a tyre that does one lap," he said, "because we have so much stuff to test and so many new things that we need to have clear and good information on.

"And we only have only one lap to understand the car because then you are four to six seconds off the pace."


Stint Alonso 19-2-2013
Citaat1:22.952 (100)
1:24.090 (101)
1:25.154 (102)
1:26.215 (103)
1:26.877 (104)
1:27.675 (105)
1:28.550 (106)
1:29.128 (107)
1:30.298 (108

Pfffft, das toch geen racen meer zo... :(

Jehoentelaar

Puur afgaande op de tijden lijkt dat inderdaad nergens op. Als alle banden zachter zijn worden dat idioot veel pitstops op circuits als Monaco en Singapore.

Jehoentelaar

Vettel heeft zojuist twee stints op de softs gereden, in totaal zeventien ronden. Het tijdsverlies tussen nieuwe en gebruikte softs ligt volgens Andrew Benson (BBC) rond de vijf seconden.

Iceman2012

Laten we nog ff afwachten voor we conclusies gaan trekken (Enzo). Het idee achter de nieuwe banden spreekt mij iig al een stuk meer aan dan wat we het afgelopen jaar hebben gezien. Banden sparen lijkt iig minder zinvol.

robbert

we zullen weer zien welke piloot het best met de banden kan omgaan. Wordt nog een voordeel voor perez

Fabian

Citaat van: robbert op 20 februari 2013 - 17:38:28
we zullen weer zien welke piloot het best met de banden kan omgaan. Wordt nog een voordeel voor perez
Tenzij het voordeel van Perez vooral door de Sauber kwam. Button kan trouwens ook goed met zijn rubber omgaan.

Enzo

Citaat van: Fabian op 20 februari 2013 - 17:42:18
Citaat van: robbert op 20 februari 2013 - 17:38:28
we zullen weer zien welke piloot het best met de banden kan omgaan. Wordt nog een voordeel voor perez
Tenzij het voordeel van Perez vooral door de Sauber kwam.

Juist, volgens mij kwam dat voornamelijk door de Sauber. Perez heeft zelfs een best wilde rijstijl, heel anders in vergelijk met Button.

T.Nuvolari

#959
Als het nodig is zal Perez toch behouden kunnen racen. De manier waarop hij zijn eerste podium haalde kan je toch niet louter aan de Sauber wijten?

Volgens Perez is de bandenslijtage extreem en begint het al na 1 ronde.