Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

Bandenoorlog is goed voor mij, maar dan wel één waar teams net als bij de motoren mogen kiezen met welk bandenmerk ze in zee willen gaan.
De strijd met 2 bandenleveranciers levert niet altijd wat je ervan verwacht. In de tijd waren de Michelin teams ook op sommige plaatsen zwaar in het voordeel, op andere waren de bridgestones dan weer beter.


Franky R.

Citaat van: Mark F1gge op 19 juli 2012 - 19:43:36
Bandenoorlog? Prima, meteen doen!! Gaat meteen t tempo flink omhoog en zo hoort het!!


Yup,


Het tempo zal omhoog gaan, idd. Maar of we dan nog spannende races te zien krijgen? Net wat Hakkinen zei zullen we dan weer drie of vier race-winnaars krijgen.


Of dat zo leuk is? Ik vind het best zoals het nu gaat, ook al wint Hamilton niet [als zou hij vaker op het podium mogen staan].

Wizard

Inderdaad. Prima zoals het nu is...


Wizard


Figge

Ziet dr hightech uit dat F1 rubber

lieven

#846
lijkt alsof hij op het laatst door de marbles gereden is?

En de Bridgestones vroeger:


Wizard

Zie het verschil! Vooral aan de binnenkant. Damn! :-X

Enzo

Alleen de grote van de marbles verteld al een heel verhaal.

Enzo


Franky R.

Citaat van: Enzo op 21 augustus 2012 - 16:55:09
Nou, ze ontkennen iig niet meer dat de banden K*T zijn...
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_ontevreden_over_testauto/


Enzo,


Pirelli stelt alleen dat de teams teveel met hun eigenbelang bezig waren. Daardoor loopt de ontwikkeling van de banden serieuze achterstand op.


Jij maakt ervan dat Pirelli de huidige toestand ook niet zou willen, maar verder doen de banden gewoon wat ze moeten doen, hoor! Immers hebben ze al die veel hardere band ontwikkeld.


Kom jij mij nou eens vertellen waarom Pirelli die hardere band niet inzet in de GP's... 8)

Folkert

Zoals ik het artikel lees, begrijp ik dat Pirelli de band eigenlijk ontwikkelde voor een 2010 auto en dat daarom de banden nu zo raar doen. Hij legt de verantwoordelijkheid bij de teams, omdat die geen 2012 auto zouden willen geven.

Geef ze een HRT uit 2016 dan lopen ze bijna weer gelijk met de ontwikkelingen van nu
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Franky R. op 21 augustus 2012 - 18:35:48
Citaat van: Enzo op 21 augustus 2012 - 16:55:09
Nou, ze ontkennen iig niet meer dat de banden K*T zijn...
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_ontevreden_over_testauto/


Enzo,


Pirelli stelt alleen dat de teams teveel met hun eigenbelang bezig waren. Daardoor loopt de ontwikkeling van de banden serieuze achterstand op.


Jij maakt ervan dat Pirelli de huidige toestand ook niet zou willen, maar verder doen de banden gewoon wat ze moeten doen, hoor! Immers hebben ze al die veel hardere band ontwikkeld.


Kom jij mij nou eens vertellen waarom Pirelli die hardere band niet inzet in de GP's... 8)

Achterstand? Ze waren al knudde vanaf race 1.  ;)

Ik heb het ook niet over de oorzaak of het waarom, maar puur over de geschiktheid van de banden. Pirelli geeft nu zelf aan dat de banden niet werken zoals ze dit voor ogen hadden.

Waarom de harde band niet ingezet wordt? Omdat hier waarschijnlijk een onhaalbaar unaniem akkoord voor nodig is. Een team als Lotus zal hier nooit mee instemmen.

Feit is gewoon dat de banden niet werken zoals Pirelli voor ogen had, dit is al een hele mijlpaal in de discussie. op naar betere tijden (letterlijk)

Figge

Ik weet t met dit artikel...
Ze doen nu net alsof ze niet konden voorzien dat de geblazen diffusors de aerodynamica zou veranderen. Dat is erg vreemd want dat kunnen leken als wij zelfs bedenken.
Resumerend... Pirelli is niet blij met de eigen producten. Heel goed. Op naar betere banden voor volgend jaar!!
Dat er maar weer echt geknald mag worden met die F1 wagens  :)

Franky R.

@Enzo & Mark,


Ok, jullie willen andere, hardere banden...Dan ook niet zeuren als het seizoen straks weer om slechts twee man draait, mochten er weinig fouten worden gemaakt.
:P