Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Wizard op 06 mei 2012 - 12:57:21
Citaat van: Enzo op 06 mei 2012 - 12:09:37
Er gaat een verhaal over dat er afspraken zijn dat men Pirelli niet rechtstreeks mag afvallen in de media.  Dit zou de reden zijn dat er naast Schumacher weinig rijders zijn met een uitgesproken mening hierover. Anderzijds kan je wel door de regels heen lezen. Geen één coureur heeft gezegd dat de banden zo geweldig zijn om hun rijgedrag/prestaties/grip of dat dit het racen zou verbeteren, echt geen één. Wat ze wel zeggen is dat de banden de show ten goede komen, omdat ze allemaal dichter bij elkaar rijden. Maar laat je niet wijs maken dat er een coureur is die geniet van banden die niet of nauwelijks presteren, dat kan je gewoon niet geloven. Bahrein was extreem en de zwakte van de banden kwam hier onder een vergrootglas te liggen, ik ben juist blij dat Schumacher wel z'n mond durft open te trekken.

Van de andere kant, wie ben ik om andere hun plezier te ontnemen. Als er hier mensen zijn die er van kunnen genieten ben ik blij voor ze. :)

Die verhalen heb ik anders nooit gehoord of gelezen en ik zit op Nederlandse fora en lees Italiaanse/Engelse fora. Bovendien weten we dat de banden sneller slijten dan voorheen dus dat geen polonaise wordt gelopen als daar vragen over worden gesteld betekent niet dat de coureurs per definitie op 1 lijn zitten met Schumacher. Dat vind ik wel erg makkelijk.

Het is ook geen bewezen feit maar wel aannemelijk.
Ik heb het uit een boeiende discussie op autosport.com.

Kootje

Citaat van: Enzo op 06 mei 2012 - 13:26:17
Citaat van: Kootje op 06 mei 2012 - 13:03:26
Rosberg was anders wel degelijk goed te spreken over de banden.
Niet zozeer omdat ze de show ten goede zouden komen (al speelde dat ook mee), maar juist vanwege de uitdaging.
Dus .... zelfs onder de coureurs is er verdeeldheid.
Rosberg heeft nergens gezegd dat de banden geweldige prestaties leveren. Maar hij benadrukt wel dat de banden de spanning en de show ten goede komen.

En dat hij het 'n leuke doch grote uitdaging vindt om het maximale uit de banden te halen.
Dat kun je toch niet als 'n klacht vertalen lijkt mij.


CitaatEvenals Vettel's opmerkingen onlangs. Hij trekt geen partij en valt Schumacher zeker niet af. De kern van dat artikel gaat over dat hij het allemaal teveel opgeblazen vindt.

En dus valt het allemaal wel mee met de banden.
Beide partijen hebben in zijn ogen namelijk overdreven in hun reactie.
Dus ook Schumacher in zijn negativiteit tov de Pirelli's.
Jeroen's conclusie dat Vettel vindt dat Schumi overdreef klopt dus gewoon.


CitaatDe anonieme quotes die Brundle onlangs gebruikte, waren ongetwijfeld van Vettel en Webber. Ik denk dat je dat als hun werkelijke mening kan aannemen.

Dat dit hun werkelijke mening is, daar twijfel ik niet aan.
Of dit ook daadwerkelijk bij Vettel en Webber vandaan komt zou ik niet durven zeggen.
Dat leid ik iig nergens uit af.

Maar goed, zelfs als zij net als MS ook tegen zijn, geeft dat ze nog niet direct 'n absolute meerderheid.
Zoals Wizzard al aangaf zijn er ook coureurs die niet klagen, of zoals Rosberg zelfs aangeven de huidige band wel 'n leuke uitdaging te vinden.
Dus ........ verdeeldheid all over.  ;) ;D

Enzo

Mijn interpretatie is anders, om de eerdergenoemde redenen. ::)

Wizard

Lijkt me sterk dat er een verbod heerst op openbaar kritiek. Bovendien heeft Pirelli deze banden zo geconstrueerd in opdracht van de FIA. Dus mocht het écht bezwaarlijk zijn, kunnen de coureurs hun onvrede gewoon uiten. Niet naar Pirelli rechtstreekt, wel richting de FIA die Pirelli opdracht geeft. Los daarvan, Schumacher bewijst dat er kritiek mag worden gegeven. Dus dat verhaal is eigenlijk nergens op gebaseerd en strookt tegen de feiten.

Wizard

Citaat van: Enzo op 06 mei 2012 - 13:38:33
Het is ook geen bewezen feit maar wel aannemelijk.
Ik heb het uit een boeiende discussie op autosport.com.

Zelfs dat niet. Want coureurs zouden de FIA dan moeten bekritiseren. Dus zelfs met het spreekverbod van Pirelli kunnen ze de constructie bespreekbaar kunnen maken.

Enzo

Tja, daar gaan we toch nooit achter komen en dat maakt ook verder niks uit. Feit is wel dat de opervlakkige kijker geboeid blijft en dus meer kijkcijfers. Stel dat alle coureurs openlijk gaan afgeven dan slaat het weer ineens om en kan het de F1 weer veel geld gaan kosten ipv opleveren. De belangen zijn groot, zeker in deze tijden. Het zou mij dus niet verbazen als er een soort media protocol  is opgesteld voor dergelijke gevallen.

Wat het ook is, de banden worden er niet beter van iig... ;)

Enzo

Citaat van: Wizard op 05 mei 2012 - 10:51:31
Citaat van: Kootje op 05 mei 2012 - 09:56:57
Citaat van: Jeroen op 05 mei 2012 - 09:47:25
http://www.f1fanatic.co.uk/2012/05/04/f1-change-tyre-strategy/

Ook daar zijn de meningen duidelijk verdeeld.


Dat is wat ik dus bedoel. Ieder onderdeel van het reglement, of je het nu hebt over banden, brandstof, testen of aerodinamica, alles heeft z'n voor- en tegenstanders. Maar, ook hier heeft de Formule 1 laten zoals het is, de overhand.

Tja, maar dan is het ook wel een hele kleine poll met een twijfelachtige vraagstelling. Ze hebben daar 324 stemmen gehaald, dus niet echt repre imo.
Kijk dan liever hier op de site van James Allen, het overgrootte deel is het met Schumacher eens, en dat op een Engelse site. Je kan wel raden wat de Duitse websites voor uitslagen geven... ;)

Citaat...over 4,000 fans voted in our poll and 46% agreed with Schumacher, with 33% disagreeing.

De echte fans willen dit dus ook niet! De meeste althans.





Kootje

Citaat van: Enzo op 06 mei 2012 - 18:15:32
Kijk dan liever hier op de site van James Allen, het overgrootte deel is het met Schumacher eens, en dat op een Engelse site. Je kan wel raden wat de Duitse websites voor uitslagen geven... ;)

Citaat...over 4,000 fans voted in our poll and 46% agreed with Schumacher, with 33% disagreeing.

De echte fans willen dit dus ook niet! De meeste althans.

46% is nog niet eens de helft, dus valt dat "de meeste" ook wel weer mee.
Oke ..... het zijn er idd meer dan de 33% die het niet met Schumi eens zijn, maar toch.
Uiteindelijk zijn het er van die 4.000 mensen maar 520 meer.

Enzo

Het gaat natuurlijk niet over de getallen he Kootje...
Maar een Poll met 4000 stemmen is een betrouwbaardere reflectie van de algemene mening dan een Poll van 324 stemmen.
Daar kunnen we het niet over oneens zijn toch?

Wizard

Nee hoor. Gaat zich om het percentage. En verder vertegenwoordigen 4000 man geen miljoenen fans. Maar goed, los van de polls nu: Waarom is het nu 'hot' en heb ik eerder geen kritiek in deze hoedanigheid vernomen?

Wizard

Citaat van: Enzo op 06 mei 2012 - 18:15:32
Citaat van: Wizard op 05 mei 2012 - 10:51:31
Citaat van: Kootje op 05 mei 2012 - 09:56:57
Citaat van: Jeroen op 05 mei 2012 - 09:47:25
http://www.f1fanatic.co.uk/2012/05/04/f1-change-tyre-strategy/

Ook daar zijn de meningen duidelijk verdeeld.


Dat is wat ik dus bedoel. Ieder onderdeel van het reglement, of je het nu hebt over banden, brandstof, testen of aerodinamica, alles heeft z'n voor- en tegenstanders. Maar, ook hier heeft de Formule 1 laten zoals het is, de overhand.

Tja, maar dan is het ook wel een hele kleine poll met een twijfelachtige vraagstelling. Ze hebben daar 324 stemmen gehaald, dus niet echt repre imo.
Kijk dan liever hier op de site van James Allen, het overgrootte deel is het met Schumacher eens, en dat op een Engelse site. Je kan wel raden wat de Duitse websites voor uitslagen geven... ;)

Citaat...over 4,000 fans voted in our poll and 46% agreed with Schumacher, with 33% disagreeing.

De echte fans willen dit dus ook niet! De meeste althans.






Er zijn diverse polls met verschillende uitslagen. De één voor en de ander tegen Pirelli. En nogmaals, dat zal altijd blijven. Open je een dergelijke poll over het huidig brandstofreglement, medaillesysteem, testrestrictie, puntensysteem, de looks, het toekomstig motorreglement, de meningen onder de fans zullen verdeeld blijven. Daarmee kun je absoluut geen punt maken. Een goed argument heeft geen cijfers en medestanders nodig maar staat op zichzelf.

Enzo

Citaat van: Wizard op 06 mei 2012 - 19:32:43
Nee hoor. Gaat zich om het percentage. En verder vertegenwoordigen 4000 man geen miljoenen fans. Maar goed, los van de polls nu: Waarom is het nu 'hot' en heb ik eerder geen kritiek in deze hoedanigheid vernomen?
Hoe bedoel je nu Hot? Het seizoen is toch net begonnen? Deze meningen zijn gebasseerd op de afgelopen 2 races, als je de regenraces niet meerekend.
Dus dat je eerder nog geen kritiek hoorde is omdat je iets eerst een kans moet geven voordat je een mening vormt.

Kootje

Citaat van: Enzo op 06 mei 2012 - 19:18:00
Het gaat natuurlijk niet over de getallen he Kootje...
Maar een Poll met 4000 stemmen is een betrouwbaardere reflectie van de algemene mening dan een Poll van 324 stemmen.
Daar kunnen we het niet over oneens zijn toch?

Nee, daar kan ik 't niet mee eens zijn.
Waarom zouden 4000 stemmers 'n betere vertegenwoordiging zijn van miljoenen fans dan 300 ::)
Uiteindelijk gaat het om de percentages, en daarin verschillen beide polls nauwelijks.
Dus leg mij dan maar eens uit waarom  de ene niet, en de andere wel representatief zou zijn. ???

Enzo

Citaat van: Wizard op 06 mei 2012 - 19:40:36
Citaat van: Enzo op 06 mei 2012 - 18:15:32
Citaat van: Wizard op 05 mei 2012 - 10:51:31
Citaat van: Kootje op 05 mei 2012 - 09:56:57
Citaat van: Jeroen op 05 mei 2012 - 09:47:25
http://www.f1fanatic.co.uk/2012/05/04/f1-change-tyre-strategy/

Ook daar zijn de meningen duidelijk verdeeld.


Dat is wat ik dus bedoel. Ieder onderdeel van het reglement, of je het nu hebt over banden, brandstof, testen of aerodinamica, alles heeft z'n voor- en tegenstanders. Maar, ook hier heeft de Formule 1 laten zoals het is, de overhand.

Tja, maar dan is het ook wel een hele kleine poll met een twijfelachtige vraagstelling. Ze hebben daar 324 stemmen gehaald, dus niet echt repre imo.
Kijk dan liever hier op de site van James Allen, het overgrootte deel is het met Schumacher eens, en dat op een Engelse site. Je kan wel raden wat de Duitse websites voor uitslagen geven... ;)

Citaat...over 4,000 fans voted in our poll and 46% agreed with Schumacher, with 33% disagreeing.

De echte fans willen dit dus ook niet! De meeste althans.






Er zijn diverse polls met verschillende uitslagen. De één voor en de ander tegen Pirelli. En nogmaals, dat zal altijd blijven. Open je een dergelijke poll over het huidig brandstofreglement, medaillesysteem, testrestrictie, puntensysteem, de looks, het toekomstig motorreglement, de meningen onder de fans zullen verdeeld blijven. Daarmee kun je absoluut geen punt maken. Een goed argument heeft geen cijfers en medestanders nodig maar staat op zichzelf.

Een goed argument, cijfers en medestanders gaan vaak hand in hand. Ik denk dat je een Poll als deze te weinig waarde toe dicht. Lees je wel eens de comments onder dit soort berichten?

Enzo

Citaat van: Kootje op 06 mei 2012 - 19:45:34
Citaat van: Enzo op 06 mei 2012 - 19:18:00
Het gaat natuurlijk niet over de getallen he Kootje...
Maar een Poll met 4000 stemmen is een betrouwbaardere reflectie van de algemene mening dan een Poll van 324 stemmen.
Daar kunnen we het niet over oneens zijn toch?

Nee, daar kan ik 't niet mee eens zijn.
Waarom zouden 4000 stemmers 'n betere vertegenwoordiging zijn van miljoenen fans dan 300 ::)
Uiteindelijk gaat het om de percentages, en daarin verschillen beide polls nauwelijks.
Dus leg mij dan maar eens uit waarom  de ene niet, en de andere wel representatief zou zijn. ???

Dit gesprek gaan we echt niet hebben Kootje... ::)
Je maakt een grapje toch??