Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Franky R.


monaco2011

Rosberg en Haug/Mercedes hebben net hun eerste Grand Prix gewonnen op Pirelli banden, die gaan natuurlijk niet zeggen dat het een loterij is. Rosberg heeft vorige week wel gezegd dat F1 door de Pirelli's een totaal andere sport is geworden en dat ze soms op 60-70% rijden. Maar goed, alles voor het (nep)spektakel, met elke volgende race zullen er meer tegenstanders gaan komen!

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 29 april 2012 - 23:25:22
Rosberg en Haug/Mercedes hebben net hun eerste Grand Prix gewonnen op Pirelli banden, die gaan natuurlijk niet zeggen dat het een loterij is. Rosberg heeft vorige week wel gezegd dat F1 door de Pirelli's een totaal andere sport is geworden en dat ze soms op 60-70% rijden. Maar goed, alles voor het (nep)spektakel, met elke volgende race zullen er meer tegenstanders gaan komen!


Dan weet ik ook niet meer wat je nu wil...Als Hamilton alle vier races had gewonnen, dan zou je spreken van een saaie en te dominant seizoen... ???

Fabian

Ik kan mij helemaal vinden in de woorden van Rosberg. Die Italiaanse bandjes maken het erg leuk dit seizoen(tot nu toe) en ik hoop dat het niet gaat veranderen.

robbert

Citaat van: Franky R. op 29 april 2012 - 23:57:09
Citaat van: monaco2011 op 29 april 2012 - 23:25:22
Rosberg en Haug/Mercedes hebben net hun eerste Grand Prix gewonnen op Pirelli banden, die gaan natuurlijk niet zeggen dat het een loterij is. Rosberg heeft vorige week wel gezegd dat F1 door de Pirelli's een totaal andere sport is geworden en dat ze soms op 60-70% rijden. Maar goed, alles voor het (nep)spektakel, met elke volgende race zullen er meer tegenstanders gaan komen!


Dan weet ik ook niet meer wat je nu wil...Als Hamilton alle vier races had gewonnen, dan zou je spreken van een saaie en te dominant seizoen... ???

zoals je weet franky, voor sommige hier is het nooit goed

monaco2011

Citaat van: robbert op 30 april 2012 - 07:14:32
Citaat van: Franky R. op 29 april 2012 - 23:57:09
Citaat van: monaco2011 op 29 april 2012 - 23:25:22
Rosberg en Haug/Mercedes hebben net hun eerste Grand Prix gewonnen op Pirelli banden, die gaan natuurlijk niet zeggen dat het een loterij is. Rosberg heeft vorige week wel gezegd dat F1 door de Pirelli's een totaal andere sport is geworden en dat ze soms op 60-70% rijden. Maar goed, alles voor het (nep)spektakel, met elke volgende race zullen er meer tegenstanders gaan komen!


Dan weet ik ook niet meer wat je nu wil...Als Hamilton alle vier races had gewonnen, dan zou je spreken van een saaie en te dominant seizoen... ???

zoals je weet franky, voor sommige hier is het nooit goed
precies, en daar hoor ik bij toch, Robbert?? kunnen we hier niet gewoon normaal een discussie voeren??

0634

Citaat van: monaco2011 op 29 april 2012 - 23:25:22
Rosberg en Haug/Mercedes hebben net hun eerste Grand Prix gewonnen op Pirelli banden, die gaan natuurlijk niet zeggen dat het een loterij is. Rosberg heeft vorige week wel gezegd dat F1 door de Pirelli's een totaal andere sport is geworden en dat ze soms op 60-70% rijden. Maar goed, alles voor het (nep)spektakel, met elke volgende race zullen er meer tegenstanders gaan komen!

Dus zo werkt het: Rosberg wint een race dus wat hij zegt moeten we niet te serieus nemen, maar als Schumacher direct na een teleurstellend weekend 10e wordt moeten we heel goed luisteren naar wat hij zegt, want dan spreekt er natuurlijk geen enkele emotie mee....

Tja, zo kan je ieder argument heerlijk van tafel vegen natuurlijk.

_Makke_

Ik kan in elk geval niet vatten wat iemand tegen de Pirelli's kan hebben. Ze zorgen voor extra spanning. DRS is leuk, maar sommige circuits smeken voor banden zoals de Pirelli's. Anders zijn wie weer veel optochten, zoals in Valencia.

Dat Schumacher op zit te vitten wil maar één ding zeggen, dat hij niet goed met de situatie overweg kan. Dan ligt aan hem, niet aan de banden.

Enzo

Tja, ieder zijn mening blijkbaar. Maar ik verbaas me over sommige reacties hier. Sommige willen blijkbaar gewoon vermaakt worden ongeacht de echtheid. Mocht de situatie niet verbeteren dan is het een verloren seizoen voor mij en voor vele anderen. Want hoewel hier veel tevreden zijn, op de grote int. fora is dat anders.

_Makke_

Citaat van: Enzo op 30 april 2012 - 12:24:56
Tja, ieder zijn mening blijkbaar. Maar ik verbaas me over sommige reacties hier. Sommige willen blijkbaar gewoon vermaakt worden ongeacht de echtheid. Mocht de situatie niet verbeteren dan is het een verloren seizoen voor mij en voor vele anderen. Want hoewel hier veel tevreden zijn, op de grote int. fora is dat anders.

Ongeacht de echtheid? Dat vind ik wel een erg boude stelling. De spanning wordt verhoogt. Wat kan je daar nu in godsnaam tegen hebben? Eindelijk eens wat plaatsverschuivingen. Als je tegen de extra spanning bent, omwille van de banden, dan ben je ook tegen DRS.

De banden zijn wat ze zijn en vooral, ieder beschikt over hetzelfde rubber. Als de ene daar minder goed moet overweg kan als de andere, dan wilt dat iets over die persoon (of de wagen) zeggen.

Enzo

Sorry Makke, maar uit je reactie begrijp ik dat je het niet snapt. Welke spanning spreek je over? De spanning over wie er deze keer geluk heeft? Auto en coureur maken het verschil momenteel niet. Als je het veld met gp2 coureurs vult is het net zo close en is de race even snel gereden.

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 30 april 2012 - 07:42:16
precies, en daar hoor ik bij toch, Robbert?? kunnen we hier niet gewoon normaal een discussie voeren??


Robbert valt je niet aan, dus vanwaar die 'verdediging'?


CitaatSorry Makke, maar uit je reactie begrijp ik dat je het niet snapt. Welke spanning spreek je over? De spanning over wie er deze keer geluk heeft? Auto en coureur maken het verschil momenteel niet. Als je het veld met gp2 coureurs vult is het net zo close en is de race even snel gereden.


Ander voorbeeld dan...Seizoen 2005, waarbij de coureur met 1 band de gehele race dienden af te leggen. Dat was toch ook een loterij? Immers lag de uitslag van de race zowat vast na de kwalificatie en kon je alleen maar inhalen als je voorganger een fout maakte. Denk aan Kimi vs Alonso op de Nurburgring...


Of nog verder terug...de turbo-tijdperk eind jaren tachtig...Ook toen konden de heren niet voluit gaan, want er mocht niet getankt worden terwijl de brandstoftanks flink waren verkleind. Dit om tegen te gaan dat er voortdurend met max. turboboost werd gereden.


Niet ideaal, maar "onecht"?


De coureur heeft het allemaal zelf in zijn handen.


Gaat een coureur tekeer als Hamilton 2011, dan mag hij binnen 3 a 5 rondes tig posities inleveren. Ik snap niet wat er daar onecht aan is of wat geluk ermee te maken heeft. In de jaren negentig speelde geluk pas echt fors mee...immers plofte zowat elke motor of het nu van een topteam was of van een achterhoedeteam.


Maar daar klaagde toen ook niemand over, toch?




_Makke_

Citaat van: Enzo op 30 april 2012 - 12:55:18
Sorry Makke, maar uit je reactie begrijp ik dat je het niet snapt. Welke spanning spreek je over? De spanning over wie er deze keer geluk heeft? Auto en coureur maken het verschil momenteel niet. Als je het veld met gp2 coureurs vult is het net zo close en is de race even snel gereden.

Euhm, geluk? Dat heeft echt niets met geluk te maken. Iedereen heeft hetzelfde rubber en iedereen moet, regenval even buiten beschouwing gelaten, met 2 compounds rijden. Als je er dan niet in slaagt om de banden te doen werken, of je slijt ze te snel dan heeft dat niets te maken met geluk maar met onkunde. 't Is zoals Franky zegt. Moest Hamilton zo agressief met de banden omgaan als vroeger, dan kwam hij (bij wijze van spreken) niet toe met 3 zachte en 3 harde banden.

Als je het dan toch over geluk hebt, dan is er bij de wagen's véél meer geluk mee gemoeid. Je zal Alonso maar zijn, en in een bak zitten waarmee je achter de feiten aanholt. DAT is pech, want je tegenstanders beschikken over beter materiaal. Iets wat bij de banden dus helemaal niet is.

Jozef

Niet iedereen heeft hetzelfde rubber, dat is net een van de grote problemen. De bandensets zijn erg wisselvallig in hun prestaties en daardoor onbetrouwbaar. De ene set doet het minder goed dan de andere, coureurs en race engineers houden telkens hun hart vast omdat ze niet weten wanneer het met hun banden over en uit zal zijn. Al te vaak wordt er melding gemaakt van "een slechte bandenset". En dan wordt het dus wel een loterij.

En dat Ferrari een slechte auto heeft gebouwd, is de schuld van Ferrari. Hetzelfde met de veelvuldig ploffende motoren die we tot en met 2006 zagen. F1 is nog altijd een sport waar teams het tegen elkaar opnemen. Als je daar ook al een probleem mee hebt, dan moet je maar GP2 gaan kijken. Iedereen hetzelfde materiaal en laat de coureurs het maar uitvechten.

Maar laat het bouwen van een F1-wagen aan de teams a.u.b., inclusief het bouwen van motoren en het kiezen van banden. Een sport waarin coureurs niet zo hard mogen rijden als ze kunnen omdat ze dan uiteindelijk slechter af zijn, is de naam formule 1 onwaardig.

_Makke_

Citaat van: Jozef op 30 april 2012 - 15:41:27
Niet iedereen heeft hetzelfde rubber, dat is net een van de grote problemen. De bandensets zijn erg wisselvallig in hun prestaties en daardoor onbetrouwbaar. De ene set doet het minder goed dan de andere, coureurs en race engineers houden telkens hun hart vast omdat ze niet weten wanneer het met hun banden over en uit zal zijn. Al te vaak wordt er melding gemaakt van "een slechte bandenset". En dan wordt het dus wel een loterij.

Ik heb nooit anders geweten dat er wel eens gewag werd gemaakt van een slechte bandenset. Voor de rest overdrijf je hier volgens mij wel fameus. Van de topteams heeft vooral Mercedes er last van. Tussen Ferrari, McLaren en Red Bull zit er qua banden amper verschil. Ze pitten allemaal rond hetzelfde moment (tenzij er een andere strategie wordt toegepast). Natuurlijk, als je zo'n Pirelli al in de eerste ronde "mishandelt", dan zit je met een dik probleem. Die banden zijn blijkbaar gevoeliger dan de Bridgestone's en de Michelin's van een paar jaar terug.