Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Franky R.


Enzo

Daarnaast klopt niet alles wat Olav mol zegt... ;)
Het verschil tussen de banden was kleiner dan vorig jaar en sommige teams zoasl Ferrari en Mercedes hadden moeite met de zachte band.
Dus voor deze teams was het waarschijnlijk sneller om twee keer hard te kiezen, je mag aannemen dat ze hier goed over nagedacht hebben.

Jozef

De zachte band is sneller in de eerste paar ronden ja, maar hij slijt sneller en wordt dus sneller langzamer.

Dus dat is de afweging die je moet maken: zijn je auto en coureur lief voor de bandjes, dan is het waarschijnlijk beter om op de zachte band te gaan, indien niet, dan is het waarschijnlijk beter om op de harde band te gaan.

Zelf blijf ik het onzin vinden dat iedereen verplicht de beide compounds moet gebruiken, laat iedereen gewoon kiezen wat voor hem het beste werkt. Maar goed, dat is een discussie die we de voorbije jaren al vaker hebben gevoerd geloof ik.

Enzo

Het is sowieso bizar dat ze een band ontwerpen die snel moet slijten en dan langzaam word.
Het gevolg is dat de coureurs niet meer voluit gaan rijden, dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Zou hier heel graag weer vanaf willen, het heeft echt niks met F1 te maken.

0634

Ik niet, ben wel blij met die Pirelli's. Zorgen gewoon voor wat meer leven in de bouwerij en wat meer variatie.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 19 maart 2012 - 22:13:04
Ik niet, ben wel blij met die Pirelli's. Zorgen gewoon voor wat meer leven in de bouwerij en wat meer variatie.

Ik vind de Pirelli's ook niet verkeerd. Maken de races wel leuk en minder voorspelbaar.

Jozef

Citaat van: Enzo op 19 maart 2012 - 21:36:21
Het is sowieso bizar dat ze een band ontwerpen die snel moet slijten en dan langzaam word.
Eeeeuuuuuhh... Een zachtere band is nu eenmaal sneller maar slijt harder. Dat is zo ongeveer een natuurwet.

Als ze 4 verschillende compounds moeten ontwerpen (opdracht van de FIA) dan moet je wel differentiëren natuurlijk. Als alle 4 de compounds nauwelijks zouden slijten, zou iedereen natuurlijk altijd voor de zachtste gaan.

Enzo

Zacht slijt sneller, dat snap ik... :)

Ik bedoel dat de opdracht was om rubber te ontwerpen wat snel slijt, om zo wat meer diepte in de strategie te creëren.
Het gevolg is dat rijders niet rijden in Q3 om banden te sparen of de race op 90% snelheid rijden omdat dit uiteindelijk sneller is.
Ik wil graag zien dat ze er vol voor kunnen gaan, gooien en smijten met die auto's en in de quali die laatste tiende laptime eruit persen om pole te pakken etc.


KVDracer

Citaat van: Enzo op 20 maart 2012 - 03:15:26
Zacht slijt sneller, dat snap ik... :)

Ik bedoel dat de opdracht was om rubber te ontwerpen wat snel slijt, om zo wat meer diepte in de strategie te creëren.
Het gevolg is dat rijders niet rijden in Q3 om banden te sparen of de race op 90% snelheid rijden omdat dit uiteindelijk sneller is.
Ik wil graag zien dat ze er vol voor kunnen gaan, gooien en smijten met die auto's en in de quali die laatste tiende laptime eruit persen om pole te pakken etc.

Ze zouden aparte banden voor de kwali moeten voorzien en voor de race. En de eerste 10 mogen ook gewoon met nieuwe banden beginnen aan de race en dan zullen ze zich terug smijten voor de pole.

Folkert

Citaat van: KVDracer op 20 maart 2012 - 20:13:52
Citaat van: Enzo op 20 maart 2012 - 03:15:26
Zacht slijt sneller, dat snap ik... :)

Ik bedoel dat de opdracht was om rubber te ontwerpen wat snel slijt, om zo wat meer diepte in de strategie te creëren.
Het gevolg is dat rijders niet rijden in Q3 om banden te sparen of de race op 90% snelheid rijden omdat dit uiteindelijk sneller is.
Ik wil graag zien dat ze er vol voor kunnen gaan, gooien en smijten met die auto's en in de quali die laatste tiende laptime eruit persen om pole te pakken etc.

Ze zouden aparte banden voor de kwali moeten voorzien en voor de race. En de eerste 10 mogen ook gewoon met nieuwe banden beginnen aan de race en dan zullen ze zich terug smijten voor de pole.
Kwam er volgend jaar niet een kwalificatie band?
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo


_Makke_

Nja. Schumacher zou zijn frustratie beter op een andere manier uitwerken. Bijvoorbeeld eens goed van zijn oren maken bij het team.

Los van het feit of de Pirelli's een zegen of een ramp zijn, het is voor iedereen hetzelfde. Je aanpassen naargelang een (ver)andere(nde) situatie hoort er bij.

Schumiiii

Schumacher: "Pirelli-banden beperken mogelijkheden van rijder en wagen"

22 april 2012 — Michael Schumacher was na een frustrerende race erg negatief over de huidige banden van Pirelli. Volgens de meervoudig wereldkampioen zorgt de snelle slijtage ervoor dat je als rijder niet alles uit je wagen kan halen.

Michael Schumacher heeft er op z'n zachtst gezegd een frustrerend raceweekend opzitten in Bahrein. De coureur van Mercedes mocht pas vanop plaats 22 aan de race beginnen na een mislukte kwalificatie en versnellingsbakwissel, en ook tijdens de race verliep niet alles even vlot. Meer dan een tiende finishplaats zat er vandaag dan ook niet in, en in de WK-stand heeft de meervoudig wereldkampioen nog maar twee magere punten kunnen sprokkelen.

"Waarover ik vooral ongelukkig ben," verduidelijkte Schumacher na afloop van de race, "is dat je als coureur tegenwoordig ver beneden je mogelijkheden moet rijden om de banden te sparen. Ik vraag me gewoon af of de banden zo'n groot belang moeten hebben, want als ze iets langer zouden meegaan, zouden we tenminste op normale racesnelheid kunnen rijden in plaats van het cruisetempo waaraan dat nu gebeurt."

Volgens Schumacher moet Pirelli eens nadenken over de bedoeling die het heeft met zijn banden, want volgens de Mercedes-coureur heeft bijna elk team veel moeite om het volledige potentieel uit zijn wagen te halen doordat de P-Zero's zo snel verslijten.

"Ik ben gewoon niet tevreden met de huidige situatie. Als wij nu het enige team waren met dit probleem, zou ik het nog begrijpen en zouden we zelf op zoek moeten gaan naar een goede oplossing, maar 80% van alle wagens worden beperkt door de huidige banden."

Paul Hembery, de man die bij Pirelli verantwoordelijk is voor de F1-banden, verklaarde dat hij erg geschrokken was door de kritiek van Schumacher. Enkele tijd geleden was de Duitser volgens Hembery immers nog vol lof geweest over de P-Zero's van de Italiaanse fabricant.

"Ik ben teleurgesteld om dergelijke commentaar te horen van een ervaren man als Michael. Andere coureurs hadden blijkbaar geen moeite om vlot om te gaan met de banden. Daarnaast vertelde Schumacher me deze winter nog dat hij erg blij was met het nieuwe rubber van Pirelli, dus blijkbaar is hij nu plots van mening veranderd", vertelde Hembery.


Mss is dit ook wel een reden waarom schumacher het niet makkelijk heeft? Het is gewoon een feit die banden te snel slijten, daardoor kan je niet volledig het maximale eruit halen, dit is nu net wat een schumacher, een alonso en hamilton nodig hebben, die heel de tijd op de limiet kunnen rijden. Ik heb me vandaag ook geergerd ze na 9 ronden al moeste binnen komen, sorry, dat vind ik echt een trieste zaak.

0634

Ik hoor Alonso er niet over mekkeren en ook Lewis trouwens niet. En ja, gemekker, dat is het wat mij betreft. Het is voor allemaal gewoon hetzelfde. Schumacher kon niet voluit rijden volgens hem maar dan deden de mannnen voor hem dat ook niet, dus maakt het bar weinig uit.

Het enige dat ik zie is leuke races. Mede door Pirelli en door DRS. Dus van mij mogen ze beiden blijven, want leuke races is wat ik wil zien. Dat ze dan af en toe rustig aan doen, zie ik als kijker toch niet. Jarenlang hebben we geroepen om meer spanning en meer positiewisselingen en dat hebben we nu. Prima.

Wizard

Het is meer tactisch racen dan voluit karren. Ik kan me voorstellen dat coureurs dat laatste appreciëren.