Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: Franky R. op 01 april 2011 - 22:53:03
Citaat van: janke op 01 april 2011 - 21:46:21
Er zouden zware ongelukken gebeuren met misschien wel dodelijke afloop. Denken wat mensen nu werkelijk dat Pirelli niet weet hoe ze een band moeten produceren en testen?? Komt allemaal best goed denk ik. Sepang is een zware race, helemaal mee eens. Maar daar speelt Pirelli wel op in. En wat is er mis met wat extra bandenstops?? De ene coureur slijt ze sneller door zijn gooi en smijtwerk. De andere coureur wat minder omdat hij er wat zuiniger mee omgaat. Natuurlijk heeft Pirelli wat aanloop problemen. Maar die overwinnen ze wel door testen en onderzoek. Komt allemaal best goed, denk ik. Relativeren lijkt me op zijn plaats.

Dat van die dodelijke ongelukken zal wel loslopen, Janke!
Vooral als je ziet hoever alles van de rijbaan af staat... ;)

Ook dat. Ik zeg dan ook dat het allemaal wat overdreven is. Maar jou idee van 18 inch lijkt me geen goed idee. Grote diameter velg betekent een plattere band. Of wil je 18 inch met deze hoge banden. Hmm, schiet technisch echt niet op. En andersom ook niet. Die platte band houdt het nog geen 2 ronden vol. Het ding wordt te heet.


Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: Franky R. op 01 april 2011 - 22:53:03

Dat van die dodelijke ongelukken zal wel loslopen, Janke!
Vooral als je ziet hoever alles van de rijbaan af staat... ;)
Mja, toch is het enigzins schijnveilig in de F1 hoor. Als Liuzzi 10 cm naar links had gereden in Abu Dhabi was na Senna Schumacher de volgende F1-dode geweest.

De F1 is veilig voor een snelheidssport, maar zolang het hoofd onbeschermd is, zijn dodelijke ongelukken altijd mogelijk. Vroeg of laat gaat het weer eens mis.

Franky R.

#167
BTW,

Bij navraag ben ik erachter gekomen, dat een LMP-auto is net zo hard als een F1. Ik gebruik de volgende foto als ondersteuning voor mijn bewering. Zoek de demper(s)! En zie ook hoe stijf alles gebouwd is. Ik denk dat de veerweg amper 4 cm. bedraagt...

Maar voor er teveel afgedwaald wordt....mss. tijd voor een apart topic omtrent autosport-techniek... ;)

Dus over banden, ophangingen, motoren e.d. kunnen we hier een boom over opzetten...

rafael25


Gerard

#169
Citaat van: rafael25 op 12 april 2011 - 13:22:53
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=31997

Niet best :(
Stel je voor hoe dat is in Singapore of Monaco. Daar kan een fan zomaar een stuk rubber in zijn kopje thee krijgen.

Wat wil je nog meer?? Free merchandise " ;D

Enzo


0634

Ik ben vanaf het begin al enthousiast en heb het negatieve nooit begrepen. Voor de rijders misschien nog wel want die hebben als doel iets anders voor ogen als zoveel mogelijk onzekere factoren. Maar voor toeschouwers is er meer spektakel en meer tactiek. Alleen maar goed dus.

robbert

ja iedereen is nu enthousiast, ik ook hoor. Maar ik vrees dat de meeste dan weer zullen kritiek geven als er weer wat minder spannende races zijn. China is ook een circuit om in te halen. Ben benieuwd hoe de spanning qua inhaalmogelijkheden zullen zijn op circuits zoals hongarije en abu dhabi. Na die races vrees ik dat er weer kritiek zal zijn.
Maar laten we hopen op het beste

Gerard


Citaat van: Enzo op 18 april 2011 - 12:25:39
http://www.f1pits.net/nieuws/chapeau_voor_pirelli/

Kritiek maakt plaats voor bewondering?

Ja, dat is inderdaad wel zo Enzo.. as always...

De onvoorspelbaarheid wanneer een band ineens z'n griplevel verliest maakt het leuk!!

Ben benieuwd hoe het gaat met regen races, die hebben we nog niet gezien met de Pirelli's.. ;)

T.Nuvolari

Ik heb de kritiek ook nooit begrepen, zeker niet door de fans. Na het afschaffen van de tankstops werd er geklaagd over het gebrek aan tactiek. Nu is tactiek zelfs nog belangrijker geworden, en deze keer niet enkel de pits maar ook op de baan. Die marbles blijven echter een probleem. Ook deze race lagen ze met hopen naast de baan.

Jozef

Ik blijf het walgelijk vinden dat er banden worden gebruikt die niet het beste van het beste zijn. Dat is tegen de aard van de formule 1. Ik blijf dus zeggen: terug naar hoe het vroeger was; 2 of meer verschillende bandenfabrikanten, teams zélf laten kiezen welke banden ze willen gebruiken, géén regel dat je twee verschillende banden moet gebruiken, en uiteraard tankstops terug invoeren zodat er vanzelf meer voordeel is aan driestoppers in plaats van dat je daarvoor mislukte plasticbanden nodig hebt.

En dat het niet voorspelbaar is wanneer de banden opeens al hun grip verliezen, is al helemaal verschrikkelijk, ik wil toch niet naar een loterij zitten kijken. >:(

Kootje

Ik vind het tot nu toe 'n mooie toevoeging.
Dat het onvoorspelbaar is vind ik ook wel meevallen.
Je hebt in Australië en Maleisië Vettel over de boordradio kunnen horen ,dat het goed aan te voelen is.
Daar komt bij dat naarmate het seizoen vordert de teams de banden steeds beter leren kennen.
Het enige nadeel vind ik dat de "soft" maar iets minder lang meegaat dan de "hard" ,terwijl daar de "medium" nog tussen zit.
De verschillende compounds liggen dus te dicht bij elkaar in mijn ogen.  

McLaren_über_alles

Citaat van: Kootje op 19 april 2011 - 10:48:51
Ik vind het tot nu toe 'n mooie toevoeging.
Dat het onvoorspelbaar is vind ik ook wel meevallen.
Je hebt in Australië en Maleisië Vettel over de boordradio kunnen horen ,dat het goed aan te voelen is.
Daar komt bij dat naarmate het seizoen vordert de teams de banden steeds beter leren kennen.
Het enige nadeel vind ik dat de "soft" maar iets minder lang meegaat dan de "hard" ,terwijl daar de "medium" nog tussen zit.
De verschillende compounds liggen dus te dicht bij elkaar in mijn ogen.  

Op de BBC werd er tijdens de laatste GP gezegd dat de harde maar ongeveer evenlang mee ging dan de zachte band, maar een volle seconde trager was  :D
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

McLaren_über_alles

Citaat van: Jozef op 18 april 2011 - 23:54:05
Ik blijf dus zeggen: terug naar hoe het vroeger was; 2 of meer verschillende bandenfabrikanten, teams zélf laten kiezen welke banden ze willen gebruiken, géén regel dat je twee verschillende banden moet gebruiken.

Niet mee akkoord. Banden zijn iets waar de teams geen controle over hebben (lees: gemaakt door een externe partij), dus dat mag mijn inziens wel voor iedereen gelijk zijn. Scenario's zoals enkele jaren geleden waar de Michelin teams bij warm weer voorsprong hadden op de Bridgestones en bij koud weer zwaar in het nadeel waren boeien mij totaal niet... Elk team probeert z'n wagen optimaal te laten presteren, en als al dat werk dan in duigen valt door toevallig bij de foute bandenleverancier te zitten voor een bepaalde GP ben je ook niet goed bezig me dunkt.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Kootje

Citaat van: McLaren_über_alles op 21 april 2011 - 22:02:39
Op de BBC werd er tijdens de laatste GP gezegd dat de harde maar ongeveer evenlang mee ging dan de zachte band, maar een volle seconde trager was  :D

Dat bedoel ik dus.
En daar zit dan nog 'n compound tussen.
Gaat die dan ook net zo lang mee maar is die 'n halve seconde trager ??

Citaat van: McLaren_über_alles op 21 april 2011 - 22:07:10
Citaat van: Jozef op 18 april 2011 - 23:54:05
Ik blijf dus zeggen: terug naar hoe het vroeger was; 2 of meer verschillende bandenfabrikanten, teams zélf laten kiezen welke banden ze willen gebruiken, géén regel dat je twee verschillende banden moet gebruiken.
Niet mee akkoord. Banden zijn iets waar de teams geen controle over hebben (lees: gemaakt door een externe partij), dus dat mag mijn inziens wel voor iedereen gelijk zijn. Scenario's zoals enkele jaren geleden waar de Michelin teams bij warm weer voorsprong hadden op de Bridgestones en bij koud weer zwaar in het nadeel waren boeien mij totaal niet... Elk team probeert z'n wagen optimaal te laten presteren, en als al dat werk dan in duigen valt door toevallig bij de foute bandenleverancier te zitten voor een bepaalde GP ben je ook niet goed bezig me dunkt.

Daar sluit ik me volledig biij aan.
Zo zullen er iig ook geen GP's van Amerika 2005 voordoen.
Verkloot Pirelli het 'n keer door de verkeerde banden mee te nemen ,dan zal de FIA wel tot 'n oplossing moeten komen.