Main Menu

Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Franky R. op 20 januari 2011 - 11:21:49
Citaat van: Jeroen op 20 januari 2011 - 06:21:10
Voor zover ik weet had Button niet meer problemen met de banden dan normaal.

Ik dacht aan Korea en Japan 2010...
Niet meer dan normaal dus. Zo kan je van iedere rijder wel een race noemen waarbij de banden eens niet lekker gingen.


Kootje

Citaat van: T.Nuvolari op 20 januari 2011 - 14:39:23
Citaat van: Franky R. op 20 januari 2011 - 11:24:46
http://www.f1pits.net/nieuws/kleurrijke_pirellis/

Nochtans
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/250749/nog-geen-beslissing-over-bandenmarkering/
Het Bridgestone systeem van die groene lijn vond ik voldoende.
En dan eigenlijk het liefst in neutraal wit.
Gaan ze inderdaad voor 'n grote diversiteit aan kleuren ,dan wordt het in mijn ogen ,alleen maar verwarrend.
Aangezien ze toch maar 2 compounds naar iedere race meenemen ,volstaat de lijn die Bridgestone gebruikte.

SDG

Ik krijg nu ineens weer die Benetton in de GP van BraziliĆ« 1986 voor ogen...  :)


Folkert

Citaat van: Franky R. op 17 januari 2011 - 22:36:25
Nu is iedereen positief! Maar of Pirelli blij zal zijn, indien een coureur na de race via de media klaagt over zijn banden die na een x aantal rondjes hun grip verloren?

M.a.w. hoevaak zal Pirelli het volgende willen aanhoren; "If my tires would last a few laps more, I could have won the race"... ::)
Voor mij zou het beste concept zijn dat teams/coureurs zelf bepalen welke banden ze gebruiken en hoelang ze daar mee gaan rijden. Als een team 1 band wil gebruiken, de hele race lang, moeten zij dat zelf kunnen beslissen en niet gebonden zijn aan de regels die de FIA stelt, of die Perreli in dit geval oplegt door de duurzaamheid van de band.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Kootje op 17 januari 2011 - 21:53:32
Citaat van: Scuderia91 op 17 januari 2011 - 21:14:26
Citaat van: Jeroen op 17 januari 2011 - 21:10:33
http://www.f1pits.net/nieuws/pirelli_gaat_voor_twee-stoppers/
Dit vind ik dus echt heel positief. Kan de races weer een pak interessanter maken.
Zeker positief te noemen.
Dat er niet meer getankt mag worden ,vond ik niet eens zo erg.
Maar de daarvoor benodigde 2e stop ,miste ik wel 'n beetje.
Coureurs als Button ,die toch bekend staat zuinig met z'n banden om te gaan ,kunnen nu weer 't verschil maken.

Ook zal er op die wijze strategisch meer mogelijk zijn.
Zo zal het ene team voor 2x hard ,1x zacht kiezen ,terwijl 'n ander team juist voor 2x zacht ,1x hard zal gaan.
Lange en korte stints zullen weer compleet door elkaar heen lopen ,waardoor het veel spannender wordt als je weet dat de auto voor je nog naar binnen moet.
Hoe lang gaat hij nog door ?? Wisselt ie van zacht naar hard ,of pakt ie nog 'n stint op zacht ?? Wat doen z'n rondetijden ??

Ik ben voor !!!
Mijn steun hebben ze !!!
Ik denk dat coureurs als Hamilton (weet even geen andere coureurs die wat meer vragen van hun rubber) het verschil kunnen gaan maken. Banden besparen heeft nu minder effect, omdat er al extra gestopt word.
Al is banden besparen natuurlijk altijd wel een voordeel, echter hoeven ze nu minder lang door te gaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Ik denk juist dat coureurs als Hamilton nu sowieso 2 stops moeten maken ,daar waar coureurs als Button het ewellicht toch met maar 1 stop af kunnen.  :-\
Nu wordt er zelfs gesproken over 3 stops door Pirelli ,en in dat geval zie ik zuinige rijders het zeker voor elkaar krijgen om het met 1 stop minder te doen.  ::)
Maar zelfs als dit niet het geval is ,zal er door de grotere diversiteit aan strategiƫn ,meer spanning op de baan komen.
Om maar niet te spreken van de extra pitsstops ,en de daarbij behorende fouten/defecten.  :D

Enzo

Toch verwacht ik niet dat het strategisch net zo spannend zal worden als toen er nog getankt mocht worden.

Kootje

Citaat van: Enzo op 22 januari 2011 - 12:07:46
Toch verwacht ik niet dat het strategisch net zo spannend zal worden als toen er nog getankt mocht worden.

Nee inderdaad ,die spanning zal niet terugkeren.
Wie is er licht ,wie zwaar ??   Gaat alles goed met 't tanken ??   Geen pitsbrandjes meer !!
Maar goed ,er is nu in ieder geval weer wat meer mogelijk.
En wat dat betreft vind ik die extra stop(s) welkom.

T.Nuvolari

Ach vroeger werd er geklaagd dat er teveel taktiek naast de baan was en te weinig op de baan, nu zegt er weer een deel het teegnovergestelde.
Que sera, sera!

Kootje

Citaat van: De_Marc op 24 januari 2011 - 14:54:46
Ach vroeger werd er geklaagd dat er teveel taktiek naast de baan was en te weinig op de baan, nu zegt er weer een deel het teegnovergestelde.
Que sera, sera!
Er was natuurlijk 'n periode waarin er totaal geen actie op de baan was ,en alle positiewisselingen uit pitsstops voortkwamen.
Daarom is ervoor gekozen om de tankstop af te schaffen ,en naar die tijd moeten we zeker niet terug.
Maar waar de tankstop voor strategische verrassingen kon zorgen ,was het huidige systeem daar niet toe in staat.
Met de nieuwe Pirelli's zie ik echter weer volop strategische mogelijkheden.
En hopelijk gaat dat dan niet ten koste van de acvtie op de baan.

flupke3

Citaat van: Enzo op 22 januari 2011 - 12:07:46
Toch verwacht ik niet dat het strategisch net zo spannend zal worden als toen er nog getankt mocht worden.

Dat was kunstmatig spanning en de rijder zelf was meestal afhankelijk van het team die vaak doorslaggevend was in
eindresultaat.Nu is een eindresultaat meer afhankelijk van de rijder en dat moet de essentie blijven.

Kootje

Citaat van: flupke3 op 30 januari 2011 - 12:35:13
Citaat van: Enzo op 22 januari 2011 - 12:07:46
Toch verwacht ik niet dat het strategisch net zo spannend zal worden als toen er nog getankt mocht worden.

Dat was kunstmatig spanning en de rijder zelf was meestal afhankelijk van het team die vaak doorslaggevend was in
eindresultaat.Nu is een eindresultaat meer afhankelijk van de rijder en dat moet de essentie blijven.
Dat ben ik op zich wel met je eens ,maar..........
.......die kunstmatige spanning was bij sommige races de enige spanning die we hadden.  :P

Ook in de tijd van 't bijtanken had je optochten zoals de afgelopen jaren in Bahrein.  :(
Alleen was er dan toch altijd nog de spanning die de tankstrategie meebracht.
Hopelijk komt dat soort spanning nu weer enigszins terug.  :)


rafael25

Citaat van: Enzo op 02 februari 2011 - 14:45:32
http://www.f1pits.net/nieuws/alonso_kritisch_op_pirelli/


Dit had ik niet verwacht van alonso met name bij  Italiaansen Team Ferrari, waar komt de bandefabriek Pirelli ook weer vandaam??? Ja hoor uit Italie ;D ;D