Main Menu

Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Perton

Beetje raar. Tijdens dat hele mercedes gebeuren was naar voren gekomen dat pirelli best mocht testen zolang alle teams maar werden uitgenodigd. Dat lijkt hier nu duidelijk niet het geval. Hoewel ik blij ben dát er een test is, vind ik de gang van zaken behoorlijk raar. Het is niet alsof pirelli niet genoeg banden kan leveren, dat lukte voor hongarije ook prima. En dat was voor 22 auto's een heel weekend. Nu zou het om maximaal 11 gaan.

Figge

Dit is wel weer een vage actie. Ik zou vinden dat deze test óf niet plaatsvindt, of voor iedereen uit een soort algemene voorzieningen pot van de FIA. Ik heb mij een tijd geleden al regelmatig uitgesproken over de matige kwaliteit van racen op de Pirelli's. Maar dit maakt het er niet beter op als je de top 3 laat testen, zogenaamd uit kosten perspectief, en de mindere teams niet die gelegenheid bied. Waarom vooraf testen met dat rubber, waarom uberhaupt nieuw rubber. Wat een gedoe met die banden.

Perton

Nieuw rubber is vrij logisch na alle kritiek van afgelopen jaar. En daarom dus ook vooraf testen want anders gaan alle teams die hun zaakjes niet voor elkaar hebben zich weer als kleuters aanstellen waardoor pirelli weer een slechte naam krijgt.

Figge

Ik vind gewoon: Maak goede banden die recht doen aan F1 auto's. Geen snelslijters voor de show. Gewoon 1 compound gebruiken in het weekend. Van mijn part heb je op vrijdag de mogelijkheid om een compound te kiezen na VT1 die je de rest van het weekend gebruikt. Wat ik daarmee zou willen bereiken is dat een rijder een compromisloze afstelling heeft die het beste recht doet aan de combinatie van rijder en auto.
Geen gedoe met verplicht op 2 compounds rijden (meteen afschaffen die regel).
En, men doet het gewoon met het beschikbaargestelde rubber. Bij de eerste wintertest weet je: dit zijn ze, veel suc6 ermee dit jaar. Halverwege banden veranderen omdat men het niet eens kan worden is niet eerlijk tov diegene die hun huiswerk blijkbaar beter hebben gedaan.
Nu is er het risico dat RBR, Ferrari en Mercedes, straks beduidend beter hun huiswerk gedaan zouden kunnen dan andere teams.
Zo gecompliceerd hoeft het gewoon niet te zijn.

Franky R.

Waarom de top drie en niet de 'bottom drie'?


Dus Caterham, Marussia en Williams... :D
Maar dit is weer een staaltje van elitaire verdeling, zoals Maikel dat treffend omschreef..

Figge

Citaat van: Franky R. op 02 december 2013 - 15:46:52
Waarom de top drie en niet de 'bottom drie'?


Dus Caterham, Marussia en Williams... :D
Maar dit is weer een staaltje van elitaire verdeling, zoals Maikel dat treffend omschreef..

Precies, uit algemene middelen de mindere teams deze test laten uitvoeren als ze dat niet kunnen betalen. Moet kunnen toch?
Hoeveel inschrijfgeld betaald een team ook alweer jaarlijks? Daar moet makkelijk zo'n test uit betaald kunnen worden.

Maikel0230

Het is natuurlijk te belachelijk voor woorden wat er zich nu mogelijk gaat afspelen deze maand, daar komt gegarandeerd zever van.

Op zich heb ik er geen probleem mee dat er twee compounds zijn per raceweeken, dat creëert toch wel een soort van strategie. Die stomme regel die dicteert dat beide compounds gebruikt moeten worden, als we die kwijt geraken gaat het al de goede kant uit.

Het is al leuk dat we weer conservatieve banden krijgen volgend jaar (allé conservatief tegenover de oude pirelli's).

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

McLaren_über_alles

Citaat van: Perton op 18 november 2013 - 18:42:36
Misschien zou het helpen om dat in ieder geval af te schaffen, dat je de race moet starten op de banden waarmee je je kwalificeert (de top tien tenminste). Wellicht dat er dan eens een coureur is die zich als tweede heeft gekwalificeerd en de race op de hardere banden begint.

Ik denk dat iedereen dan steeds de harde banden kiest om de race mee aan te vangen, en op het einde met een lege wagen op een baan vol rubber nog eventjes knalt op de zachte compound...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Perton

Misschien wel, maar da's niet erg. Kijk, dan is het op natuurlijke wijze zo ontstaan, omdat dat dan blijkbaar de beste tactiek is. Nou ok, prima. Maar met het huidige systeem wordt elke topper eigenlijk al puur door de reglementen op dezelfde strategie gezet, en dat is toch wel een wezenlijk verschil.

NielsD

Citaat van: Perton op 02 december 2013 - 21:43:43
Misschien wel, maar da's niet erg. Kijk, dan is het op natuurlijke wijze zo ontstaan, omdat dat dan blijkbaar de beste tactiek is. Nou ok, prima. Maar met het huidige systeem wordt elke topper eigenlijk al puur door de reglementen op dezelfde strategie gezet, en dat is toch wel een wezenlijk verschil.

En daarbij, wil een bepaalde rijder op een compound starten die niet handig is om snel mee te kwalificeren, dan neemt de coureur genoegen met de laatste plek door een niet-serieus getimede ronde te rijden. Dan is de hele kwalificatie niet meer serieus omdat-ie dan puur voor de bandenkeuze rijdt en niet voor pole of voor zijn doen de snelste tijd.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Goed dat overige teams dus ook gewoon mee mogen doen. Nu is het natuurlijk interessant om te zien wie voor Force India rijdt/rijden. Ben benieuwd of Hülkenberg daar al heen kan. Verder ben ik benieuwd of Felix da Costa voor Red Bull test, maar eerlijk gezegd denk ik het niet.

-edit- Mijn post was eerst anders, maar Kimi kán natuurlijk nog niet testen dus een eventuele vroege overstap naar Ferrari is al irrelevant.

Maikel0230

Aangezien er banden voor volgend seizoen getest zullen worden denk ik dat teams zullen kiezen voor hun reguliere coureurs.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Buxoq

Citaat van: Maikel0230 op 10 december 2013 - 11:45:26
Aangezien er banden voor volgend seizoen getest zullen worden denk ik dat teams zullen kiezen voor hun reguliere coureurs.
Al is het voor een team als Force India ook mogelijk om coureurs te testen voor volgend jaar. Dus ben wel benieuwd voor wie ze gaan kiezen.