Vettel VS Hamilton

Gestart door Folkert, 17 november 2010 - 00:34:13

« vorige - volgende »

sebastian

Citaat van: Burorri op 17 november 2010 - 14:50:01
Je bedoelt dat jij de schijn behoorlijk tegen hebt, door altijd te zeuren dat ik een blinde Hamilton fan ben? Ik ben inderdaad Hamilton fan en zie dingen soms wel eens door gekleurde bril, maar sommige leden hier kijken ook door een anti Burorri bril ofzo, en alleen de slechte dingen lezen die ik over een coureur zeg en dat ik niet objectief kan bekijken.

2008 was inderdaad niet top en best geluk nog aan het eind. Japan ben ik het trouwens niet over eens, want het was voornamelijk kovaleinen die de bocht miste en niet Hamilton. En stijgende lijn? Niet super nee, maar vergeet niet dat hij in 2009 de auto niet had om mee te strijden, knokte wel 2 overwinningen binnen en had Abu Dhabi wel kunnen winnen tot zijn auto er mee ophield.
2010 had hij niet de auto om altijd de snelste te zijn of RBR echt moeilijk te maken. Heeft ook fouten gemaakt, maar heeft ook materiaal pech gekend. Is dit jaar nog best heel lang in strijd geweest om de titel, met een auto die echt niet de beste was. Kan ik wel stijgende lijn in zien hoor.

Verschil met Hamilton is dat hij moest aanvallen, omdat hij in pure snelheid te kort kwam. Vettel was snel en had de snelste auto. Ging inderdaad wel kapot af en toe, geef ik toe. En ik zeg trouwens ook niet dat Hamilton veel beter is, of überhaupt echt beter is. Ik ben van mening dat hij wel net iets beter rijd en durft en kan inhalen.
ik had het alleen maar over die volwassenheid, die eerder werd genoemd, daarin zie ik juist bij Hamilton niet echt een stijgende lijn. Over wie van de 2 beter is doe ik verder geen uitspraken. Vettel-Webber of Hamilton-Button wil ik dat wel bij doen, maar Vettel-Hamilton dat zal de toekomst uit moeten wijzen of misschien zullen we dat wel nooit weten.

Folkert

Zeker weten zullen we het waarschijnlijk nooit, zullen hoogstwaarschijnlijk niet in de zelfde auto rijden en is een echt vergelijk niet echt mogelijk.

Maar
2007 was zijn beste jaar, op 1 punt na WK en 2 voudig WK verslagen (En in mijn ogen op zijn donder gegeven, maar daar zijn meningen over verdeeld)
2008: veelzijdig jaar. Goede auto en misschien wel de beste auto en met hakken over de sloot WK. Daar merkte ik idd dat hij nog een rookie was eigenlijk. 1 hele grote domme fout en voor de rest wat kleine foutjes.
2009: Niet de beste auto en misschien wel wat fouten, maar hij pushte gewoon hard en uiteindelijk heeft hij nog wel 2 GP's weten te winnen.
2010: niet foutloos, maar met zijn auto moest hij dus meer pushen en maakte net als de rest van het veld fouten. Maar in tegen stelling tot Vettel en zekere zin ook Webber, hadden zij niet de beste auto en konden zij zonder veel pushen ook snel voor aan rijden. Toch maakte zij fouten en verloren ze bijna het WK.

En ja, heb heel vaak gezegd dat de Mclarens de betere race pace hadden, maar dat was toch meestal wel hoop dat het zo was, want vaak was het niet zo.
Trotse vader van Rosalie(L)

rafael25

Citaat van: Burorri op 17 november 2010 - 14:50:01
. Ik ben van mening dat hij wel net iets beter rijd en durft en kan inhalen.

Dat is de verschillen tussen Vettel en Hamilton! ander durft ander niet! Bijvoorbeeld Vettel durft dit niet:



0634

Zoiets ontstaat niet express natuurlijk. Dus Vettel zou het ook hebben kunnen doen.

Wel een mooi filmpje trouwens :).

Folkert

Citaat van: rafael25 op 17 november 2010 - 18:56:19
Citaat van: Burorri op 17 november 2010 - 14:50:01
. Ik ben van mening dat hij wel net iets beter rijd en durft en kan inhalen.

Dat is de verschillen tussen Vettel en Hamilton! ander durft ander niet! Bijvoorbeeld Vettel durft dit niet:



Dat denk ik wel, wat wel zo is, is dat Hamilton wat agressiever rijd en daarom wel meer kan inhalen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

@ Burrori ,vooropgesteld dat ik 't met je eens ben dat Hamilton de betere van de twee is ,vind ik je laatste comment over dit topic niet helemaal opgaan.
Als je op pole start ,zoals Vettel dit seizoen 9 of 10 x deed HOEF je natuurlijk niet in te halen.   ;D

GEINTJE !!!  :D

Zoals eerder vermeld vind ik ook dat Hamilton daarin WEL net wat meer aggressie en lef toont dan Vettel.
Maar daarin is hij ook vaak weer te enthousiast ,wat foutjes betekend of juist magistrale inhaalacties zoals zijn buitenom actie in de 2e sector van Melbourne op Glock.
Of zijn actie op Raikkonen in Belgie '09 waar hij het gewoon briljant deed en de straf die hij daarvoor kreeg NOOIT gegeven had mogen worden. (regeltje bestond nog niet)

Bij Vettel gaat het JUIST fout als hij deze aggressie in zijn rijden gooit ,hij moet ,t meer hebben van vloeiend rijden.
Daarom zou 'n vergelijk tussen Button en Vettel beter opgaan denk ik.

0634

VInd ik ook niet. Button is juist de rijder met de ultieme betrouwbaarheidsfactor. Eentje ook die rijd met het hoofd. Vettel is juist iemand die het van zijn snelheid moet hebben,

Kootje

Citaat van: Jeroen op 18 november 2010 - 12:36:59
VInd ik ook niet. Button is juist de rijder met de ultieme betrouwbaarheidsfactor. Eentje ook die rijd met het hoofd. Vettel is juist iemand die het van zijn snelheid moet hebben,
Bedoelde eigenlijk meer de vloeiende manier van rijden tov Hamiltons aggressieve aanpak.
Maar inderdaad gaat met jou argumenten dit vergelijk ook mank.  :P

0634


Folkert

Om dit topic toch weer even op te halen: Vettel lijkt dit jaar enorm sterk te beginnen en zich voor te bereiden op een 2de titel. Er is ook wederom enorme media aandacht gewijd aan Vettel. "wie stopt Vettel, Vettel declasseert iedereen." etc. Maar hoeveel is dit aan te rekenen op Vettel en hoeveel is aan te rekenen op Newey.

Ik wil niet zeggen dat Vettel slecht is, maar ik denk dat Vettel enorm veel geholpen word door de super auto die Newey heeft neer gezet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Michael schumacher

Citaat van: Burorri op 08 mei 2011 - 16:10:56
Om dit topic toch weer even op te halen: Vettel lijkt dit jaar enorm sterk te beginnen en zich voor te bereiden op een 2de titel. Er is ook wederom enorme media aandacht gewijd aan Vettel. "wie stopt Vettel, Vettel declasseert iedereen." etc. Maar hoeveel is dit aan te rekenen op Vettel en hoeveel is aan te rekenen op Newey.

Ik wil niet zeggen dat Vettel slecht is, maar ik denk dat Vettel enorm veel geholpen word door de super auto die Newey heeft neer gezet.


Diepe zucht.

0634

Citaat van: Burorri op 08 mei 2011 - 16:10:56
Om dit topic toch weer even op te halen: Vettel lijkt dit jaar enorm sterk te beginnen en zich voor te bereiden op een 2de titel. Er is ook wederom enorme media aandacht gewijd aan Vettel. "wie stopt Vettel, Vettel declasseert iedereen." etc. Maar hoeveel is dit aan te rekenen op Vettel en hoeveel is aan te rekenen op Newey.

Ik wil niet zeggen dat Vettel slecht is, maar ik denk dat Vettel enorm veel geholpen word door de super auto die Newey heeft neer gezet.

Uiteraard. Net zoals bijvoorbeeld Hill, Villeneuve en Hakkinen daardoor geholpen werden. Maar goed, Vettel maximaliseert wel gewoon prima. Daarvoor verdiend hij de credits. Maar hoe goed hij nu precies is, is nog moeilijk in te schatten. Grote kampioenen winnen ook in mindere wagens, onder moeilijike omstandigheden etc. en Vettel heeft de kans nog niet gehad om zich daarin te onderscheiden. Vorig jaar maakte hij nog teveel fouten. Dit jaar doet hij het tot nog toe uitstekend. Maar zijn echte groei kunnen we pas beoordelen als het eens niet zo makkelijk gaat.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 08 mei 2011 - 17:51:45
Citaat van: Burorri op 08 mei 2011 - 16:10:56
Om dit topic toch weer even op te halen: Vettel lijkt dit jaar enorm sterk te beginnen en zich voor te bereiden op een 2de titel. Er is ook wederom enorme media aandacht gewijd aan Vettel. "wie stopt Vettel, Vettel declasseert iedereen." etc. Maar hoeveel is dit aan te rekenen op Vettel en hoeveel is aan te rekenen op Newey.

Ik wil niet zeggen dat Vettel slecht is, maar ik denk dat Vettel enorm veel geholpen word door de super auto die Newey heeft neer gezet.

Uiteraard. Net zoals bijvoorbeeld Hill, Villeneuve en Hakkinen daardoor geholpen werden. Maar goed, Vettel maximaliseert wel gewoon prima. Daarvoor verdiend hij de credits. Maar hoe goed hij nu precies is, is nog moeilijk in te schatten. Grote kampioenen winnen ook in mindere wagens, onder moeilijike omstandigheden etc. en Vettel heeft de kans nog niet gehad om zich daarin te onderscheiden. Vorig jaar maakte hij nog teveel fouten. Dit jaar doet hij het tot nog toe uitstekend. Maar zijn echte groei kunnen we pas beoordelen als het eens niet zo makkelijk gaat.


Monza in de Toro Rosso was wel erg sterk van Vettel.  :)

Forza F1

Ik denk dat Hamilton nog een tikkeltje beter is dan Vettel qua strijdlust/rijstijl. Hamilton maakt in duels alleszins véél minder fouten dan Vettel.

Vettel is goed, héél goed; Maar we zien hem ook enkel schitteren omdat hij in de beste auto rijdt.  Zijn WK-titel is zeker geen "geluk", eerder omgekeerd als je kijkt naar het aantal poles, en hoeveel overwinningen hij nog extra had kunnen nemen (soms door zijn fout; soms ook niet). Hij is alleszins enorm gegroeid als coureur sinds hij WK is, indrukwekkend.
Maar nogmaals... als jouw auto vele malen sneller is dan alle anderen...  :)

Ik hoop dat ze ooit nog teamgenoten worden, pas dan zullen we echt goed kunnen vergelijken. Denk echter niet dat dat ooit zo ver zal komen.... Ik zie Hamilton niet weggaan bij McLaren, en wanneer Vettel daar toch weggaat, zal het wellicht rechtstreeks naar Ferrari zijn  :)

Beide heren zijn zéér aan elkaar gewaagd qua talent, en ik denk dat het nu moeilijk te beoordelen is, omdat dit snel kan veranderen omwille van motivatie e.d
Mooi voorbeeld hierbij is Raikkonen, dé snelste piloot qua rauwe snelheid, tot... hij het beu is en rondrijdt als ne zak patatten....  Zo zullen ook Vettel en Hamilton periodes hebben, en uiteindelijk zal het er op aankomen wie het langst gemotiveerd blijft rondrijden...  8)

Niels_

Vettel zal nog wel even bij Red Bull blijven, ik zie die ook niet meteen de overstap maken zolang Alonso daar zit. En bij Ferrari zullen ze wel meer dan tevreden zijn met hem. Verder lijkt me een team met Vettel én Hamilton echt een bijzonder slecht idee, 2 rijders met een veel te sterke persoonlijkheid. Stel maar eens voor dat 1 van die 2 aan de kant moet, zoals Massa voor Alonso in Duitsland...